Japon mühendis Kishi Ryoichi Körfez Köprüsü geçiş projesindeki kazadan dolayı intihar etti. Japonlar Türkiye’de çok büyük altyapı projeleri gerçekleştirdi. İkinci Boğaz Köprüsü, Haliç Köprüsü ve Marmaray Japonlar tarafından inşa edildi. Körfez Köprüsü de Japonlar tarafından inşa ediliyor. Japon firmalar 3. Köprü ihalesiyle de ilgilenmişlerdi.
JAPONYA’nın en büyük bankası ve 1986 yılında İstanbul Temsilciliği Ofisi’ni açmasından bu yana 26 yldır Türkiye’de kesintisiz faaliyet gösteren tek Japon bankası olan Bank of Tokyo- Mitsubishi UFC (BTMU), ağustos ayında lisans başvurusunu yapıyor. BDDK'nın izin vermesi halinde Ekim 2013’te faaliyetlerine başlaması planlanan BTMU, ilk etapda 300 milyon dolarlık ödenmiş sermayeyle Türkiye’ye giriş yapacak. Çalışmalarını İstanbul’dan yürütmeyi hedefleyen BTMU, Türkiye’ye girecek Japon yatırımcılara da destek olmak amacında.
Son 2-3 yılda yaşadığı krizler ve doğal afetlerle altüst olan ve para birimi ‘Yen’in tarihi seviyeye çıkmasıyla rekabette geri kalan Japon otomotiv devleri, kurtuluşu Türkiye’nin de içinde bulunduğu gelişmekte olan ülkelerde buldu. Tokyo Fuarı’nda ‘Asla pes etmiyoruz’ mesajı veren Japon firmalar, Türkiye’yi krizden çıkışın formülü olarak görüyor.
Uygun fiyatlı spor otomobillerle özellikle gençlerin gönlünde taht kurmayı başaran Japon firmalar, son birkaç yıldır bu tip otomobillerin üretimine ara vermişlerdi. Arkadan itişli olmaları ve küçük motor hacimlerine rağmen yüksek motor gücü sunabilmeleri ile birçok spor otomobilden daha fazla keyif sunan bu modellerin üretimi yeniden gündemde.
ÇANAKKALE Sanayici ve İşadamları Derneği (ÇASİAD) tarafından düzenlenen ‘Türkiye Japonya İlişkilerine Genel Bakış’ konulu toplantıda konuşan Japonya'nın İstanbul Başkonsolosu Dr. Hironao Matsutani, yatırım miktarı ve ticari hacim bakımından iki ülke arasındaki ilişkilerin tatmin edici seviyeye ulaşmadığını söyledi, “Ticarette yaşananlar Japonya'da Türkiye için kötü bir imaj yarattı” dedi.
Pazarı 2-3 yıl daha gözleyip, Türkiye’de B segmenti bir otomobil ile L200 pick-up üretimi için yatırım yapacaklarını kaydeden Mitsubishi Motors Corporation (MMC) Başkanı Osamu Masuko, Otoyaşam’a da dünya otomotiv sektörünü değerlendirdi. Masuko, otomotivde ’büyük’ olmanın artık yeterli olmadığını belirterek, sektörde rekabet edebilmek için proje bazlı ortaklıkların önem kazandığını söyledi.
’Hayalinizdeki otomobil hangisi’ diye sorulduğunda bir çoğumuzun cevabı hazırdır. Ancak ’dünyanın en kárlı otomotiv şirketi’ ve ’en başarılı yöneticisi kim’ diye sorulduğunda düşünmemiz gerekebilir. Bugün Toyota, BMW, Honda, Nissan ve Chrysler dünyanın en kárlı şirketleri arasında, Carlos Ghosn ise Nissan’ı yeniden yaratan en başarılı yönetici olarak aklımıza ilk gelen cevaplar arasında. Ama doğrusu Porsche ve ’dik kafalı’ lakaplı CEO’su Wendelin Wiedeking...
Dünyada üretilen motorlu taşıtların neredeyse üçte biri Japonların imzasını taşıyor. Bugün yeni teknolojiler ve otomotiv adına yapılan tüm yenilikler ilk kez Japon firmalar tarafından ortaya çıkıyor. General Motors, Ford ve DaimlerChrysler gibi devler büyük krizlerle boğuşurken, kendini sürekli geliştiren Japon firmalarının piyasa değeri ise artmaya devam ediyor.
Dünyada yılın en büyük inşaat ihalesi sayılan 3.5 milyar dolarlık Dubai Metrosu’nun yapım işini Türk-Japon konsorsiyumu aldı. Konsorsiyum Mitsubishi, Obayashi, Kajima ve Yapı Merkezi’nden oluştu. Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Emre Aykar, ‘Bu işten bizim payımıza 1 milyar dolar düşecek’ dedi.
Otomotiv<B> </B>tarihi boyunca yaratılan birbirinden güzel ve ilginç konsept modeller, bir süre sonra gerçek hayatta da yer bularak sektör için önemli araçlar haline dönüşebiliyor. Ama bunun yanısıra bazı konseptler ise kamuoyu tarafından çok fazla ilgi görmemesine rağmen firmalar tarafından rekabette yeni alanlar yaratmak adına üretime geçiyor.