OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 20, 2005 00:00
Otomotiv tarihi boyunca yaratılan birbirinden güzel ve ilginç konsept modeller, bir süre sonra gerçek hayatta da yer bularak sektör için önemli araçlar haline dönüşebiliyor. Ama bunun yanısıra bazı konseptler ise kamuoyu tarafından çok fazla ilgi görmemesine raÄŸmen firmalar tarafından rekabette yeni alanlar yaratmak adına üretime geçiyor.Otomotiv sektöründe yarattığı yenilikler ve teknolojilerle önemli bir yeri ve kültürü olan Japonya’nın, konsept modelleri ile önemli deÄŸiÅŸimlere imza attığını ve geleneksel pazarın dışında yeni ‘niş’ alanlar yarattığını hepimiz biliyoruz. Son olarak Honda’nın ‘Fuya Jo’ isimli konsept modeli ile yepyeni bir pazar açmaya hazırlanan Japonya, bu model ile gençlerin beklentilerini karşılamayı amaçlıyor.UYKUSUZ HER GECEUykusuz gece anlamına gelen ‘Fuya Jo’ isimli ilginç konsepti ile Japon Honda, gece hayatını sadece mekanlarla sınırlı bırakmayıp, dört teker üstünde de devam edilebileceÄŸini ortaya koyuyor. Ä°lk olarak 1999 yılında Tokyo fuarında sergilenen daha sonra 2002 yılında dünyanın diÄŸer büyük fuarlarında tanıtılan bu ilginç konseptin kısa bir süre sonra gerçek hayatta yerini alacağını öğrendim.Honda, bu yeni konsept araçla, gece hayatında bir mekandan diÄŸerine giderken de eÄŸlencelerine devam etme ÅŸansı veriyor. Bunu gençlerden baÅŸka kim talep edebilir diye düşünebilirsiniz. Uçuk bir fikir. Aracın hem iç hem dış tasarımı ilginç. İçinde bar taburelerini gibi yüksek koltuklar yer alıyor ve tam bir disko atmosferi saÄŸlanmış. Yüksek koltuklar sayesinde ayakta gibi dans etme ÅŸansına sahipsiniz.DiÄŸer taraftan aracın ön konsolu DJ kabini, direksiyonu ise plak ÅŸeklinde tasarlanmış. Müzik sisteminin çok güçlü olduÄŸu araçta, iç mekanda kolonlar kapının iç bölümlerinde ve tavanda yerini almış. Konsept model birçok otomobil dergisi tarafından saçma olarak deÄŸenlendirilse bile bir baÅŸka kesim tarafından cesur bir adım olarak görülüyor.Japonya’daki rekabet dünyaya sıçrar mıOtomotivde Japonların açtığı bu yeni alan ‘4 tekerlekli disko’ olarak adlandırılıyor. Peki sektör için böyle bir alan gerekli mi, eÄŸer gerekliyse de rekabet yaÅŸanır mı? Aslında Japon ÅŸirketler her türlü tüketici beklentisine göre yeni modeller ve fikirler üretiyor. Bu fikirde tamamen gençlerin sektörden beklentisi üzerine yaratılmış. Sonuçta, Japon Toyota ve Scion da içinde diskolarda alışık olduÄŸumuz dj kabinleri yer alan konseptler yarattılar. EÄŸer üç firma bu alana yoÄŸunlaÅŸmışsa talep olduÄŸu aÅŸikar. Japon firmalar bu yeni alanda kendi ülkelerinde ciddi bir rekabet yaÅŸamaya baÅŸlamış durumdalar. Önümüzdeki günlerde bu rekabetin dünyanın diÄŸer ülkelerine sıçrayıp sıçramayacağını ise göreceÄŸiz.Â
button