Japonlar otoda ‘pes etmek yok’ mesajı verdi, krizden çıkışın ilacı Türkiye oldu

Güncelleme Tarihi:

Japonlar otoda ‘pes etmek yok’ mesajı verdi, krizden çıkışın ilacı Türkiye oldu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2011 00:00

Son 2-3 yılda yaşadığı krizler ve doğal afetlerle altüst olan ve para birimi ‘Yen’in tarihi seviyeye çıkmasıyla rekabette geri kalan Japon otomotiv devleri, kurtuluşu Türkiye’nin de içinde bulunduğu gelişmekte olan ülkelerde buldu. Tokyo Fuarı’nda ‘Asla pes etmiyoruz’ mesajı veren Japon firmalar, Türkiye’yi krizden çıkışın formülü olarak görüyor.

Haberin Devamı

JAPON otomotiv devleri, son 2-3 yıla art arda yaşadıkları büyük krizleri aşıp yeniden yükselişe geçmek için düğmeye Tokyo fuarında bastı. Küresel kriz ardından Toyota’nın dünya çapında yaşadığı rekor geri çağırmayla devam eden ve bu yılın başında meydana gelen deprem ve tsunami felaketiyle etkisi giderek büyüyen felaketler zincirinden kurtulmak isteyen Japon markalar, yeniden doğuşu gelişmekte olan ülkelerde görüyor. Yaşadığı krizlere bağlı olarak para birimleri ‘Yen’in tarihi seviyelere yükselmesiyle birlikte global rekabette avantajını kaybeden Japon markalar, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu gelişmekte olan pazarlarda büyümeye odaklandı.
Türkiye’nin rolü artıyor

Japonlar otoda ‘pes etmek yok’ mesajı verdi, krizden çıkışın ilacı Türkiye oldu


Aşırı değerlenen yen nedeniyle hem fiyat dezavantajı yaşayan hem de Avrupa ve Amerika’da ekonomik kriz nedeniyle satışları düşen Japon markalar, fuarda bununla başa çıkmanının formülünü de açıkladı. Tokyo fuarında görüştüğümüz bir çok Japon yetkili, gelişmekte olan pazarların üretimde maliyetlerini aşağıya çekip, satışlarını artıracağını, bunun da Avrupa ve Amerika’da kaybettikleri pazar paylarını geri almalarını sağlayacağını belirtti. Toyota, Honda ve Nissan gibi Japon firmaları Türkiye’nin de aralarında bulunduğu ülkelerin rollerini artırmaya başladı.
Avrupa’nın parlayan yıldızı
Toyota, Türkiye fabrikasında düğmeye basarak, 2013’ten itibaren yeni Corolla ve orta sınıfta yeni bir aracın üretimini yapacağını açıklarken, bu sayede hem iç pazarda daha fazla büyümeyi hem de Avrupa dışında Türkiye üzerinden Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türk cumhuriyetlerine açılmayı planlıyor. Yine aynı şekilde Honda, son 2-3 yıldır durgun olduğu Türkiye’ye yönelik hedeflerini büyüterek önce yeni Civic Sedan’ın üretimine başlamayı, ardından yeni bir aracın üretimini vermeyi kararlaştırdı. Nissan’ın Başkanı Carlos Ghosn ise Türkiye’de büyümek için üretim yapmanın şart olduğunu açıklayarak, bu konuda adım atmaya hızlandırdıklarını kaydetti.
Asla pes etmiyoruz
Tokyo fuarında ‘yeniden doğuş’ sloganlanlarıyla dünyaya mesaj veren Japon markalar, gelişmekte olan ülkeler dışında büyümeyi elektrikli ve alternatif yakıtlı araçlarda atacakları büyük adımlarda da görüyor. Neredeyse tüm Japon markalar, Tokyo fuarında yeni nesil elektrikli araç teknolojilerini ve modellerini sergileyerek, global otomotivde kaybettikleri avantajı yeniden kazanmak istiyor. Toyota’nın Başkanı Akio Toyoda fuarda yaptığı konuşmada, “Asla pes etmiyoruz. Yeni nesil çevreci teknolojilerle tüm dünyaya art arda yaşadığımız felakatlerden nasıl güçlü çıkacağımızı göstereceğiz” dedi. Nissan’ın Başkanı Carlos Ghosn ise, “Bu yıl ki fuar, hem Japonya’nın kararlılığının ve yeniden ayağa kalkma direncinin hem de insanlarının gücünün bir ispatıdır” diye konuştu.

Haberin Devamı

Avrupalılar geri döndü, Japonya’da 52 yeni model ilk kez vitrine çıktı

Haberin Devamı

OTOMOTİV dünyasının geleceğini göz önüne seren Tokyo fuarı, 2 yıl aradan sonra 42’inci kez kapılarını açtı. Teması ‘Hareket dünyayı değişterebilir’ olan fuarda otomobillerin sadece ulaşım aracı olmadığı artık çevre, güvenlik ve enerji alanlarında da yeni çözümler sunduğu ortaya kondu. 12 ülkeden 176 firmanın 35 bin 151 metrekarede yeniliklerini sergiledeği fuarda 26’sı otomobil olmak üzere 52 modelin dünya prömiyeri yapıldı. 14 Japon otomotiv üreticisinin 15 markayla yer aldığı fuarda 20 yabancı üreticide 24 markasıyla boy gösterdi. İki yıl önce düzenlenen Tokyo Otomobil Fuarı’na küresel kriz nedeniyle katılmayan Avrupalı markalar, Japonya’ya yeniden geri döndü.

Haberin Devamı

Hidrojenle 700 kilometre menzile ulaşacak

14 yıl önce dünyanın ilk seri üretim hibrid otomobili Prius’u satışa sunan Toyota, şimdi de ilk seri üretim fuel cell (hidrojenli) aracını yola çıkarmaya hazırlanıyor. Tokyo Otomobil Fuarı’nda FCV-Rkonsept modelini sergileyen Toyota, bu aracı 2015 yılında satışa sunmayı planlıyor. Fuel cell teknolojisi konusunda uzun süredir araştırmalar yürüten marka, aracın maliyetini düşürmeye, menzilini ise 700 kilometreye çıkarmayı hedefliyor. Toyota’nın standında ayrıca iQ’nun elektrikli versiyonu FT-EV III ve Subaru’dan aldığı motor desteğiyle geliştirdiği spor model GT-86 sergileniyor.

Kendi kendine park edip şarj olabiliyor cepten arayınca sahibine yanaşıyor

Haberin Devamı

AVRUPA’da Renault, Japonya’da ise Nissan ile elektrik atağına kalkan Renault-Nissan Başkanı Carlos Ghosn, Tokyo fuarına damgasını vurdu. Nissan, fuarda yüzde 100 elektrikli 3’ü konsept 5 yeni model tanıttı. 3 kişilik Pivo3, geleceğin aile aracı Townpod ile 0’dan 100 kilometre hıza 5 saniyenin altında çıkan spor elektrikli konsept modeli Esflow’u ilk kez sergileyen Nissan, ayrıca 2011 yılının aracı seçilen elektrikli Leaf’in Nismo isimli spor versiyonu ile Nismo RC isimli yarış versiyonunu sergiledi. Nissan’ın dikkat çeken modeli ise Pivo3 oldu. 180 derece dönebilen 4 tekerleğin yer aldığı araç, kendi kendine yol alıyor, park edip, şarjını doldurabiliyor. Sürücü aracı cep telefonu üzerinden çağırabiliyor, Pivo3 sahibini bulunduğu yerden alıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!