Atıl duran 500 bin deri ceketi gördü tüketiciye ‘jest’i seçti

Güncelleme Tarihi:

Atıl duran 500 bin deri ceketi gördü tüketiciye ‘jest’i seçti
Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2009 00:00

Türkiye’nin önde gelen deri markası Derimod, 35’inci yılını ‘tüketiciye bayram hediyemiz’ dediği bir kampanya ile kutluyor.

Haberin Devamı

Lime lime de olsa eski ceketini getirenler yeni sezondan seçtikleri ceketleri 200 TL indirimle alacaklar. Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, krizden şikayet etmek veya hemen indirime sarılmak yerine tüketiciye jest yapmayı seçtiklerini söylüyor. Türkiye’de 500 bin atıl ceket olduğunu hesaplayan Zaim,
en az 50 bin eski ceket geleceğini tahmin ediyor.

TÜRKİYE’de deri ve modayı birleştiren, köklü firmalardan Derimod, 35’inci yılında bir yanı krizle mücadeleye, bir yanı morâle, bir yanı sosyal sorumluluğa uzanan bir kampanyaya imza atıyor. Deri gibi kıymetli bir ürünü alınca, kullanmasalar, modası geçse bile atmaya, vermeye kıyamayanları gören Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, evlerde atıl duran deri ceketleri toplayıp, yenilerini  ekonomiye kazandırıp, eski ceketleri de ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaya talip. Zaim, şikayet etmek veya hemen indirime sarılmak yerine tüketiciyle duygusal bağ kurmanın yollarını arıyor. Daha önce de nano teknolojiyle üretilmiş 690 gram hafif deri ceketle dikkat çeken Derimod, tüketiciye artı değer yaratmaya çalışıyor. Ümit Zaim, yeni kampanyadan, perakende sektörüne, yurtdışı planlarından üçüncü kuşağın şirketteki geleceğine kadar pek çok sorumuzu yanıtladı.
* Nereden çıktı bu kampanya?
-  Sektörde yeni söylem yok. Hemen indirime gidiliyor. Artık değişen ekonominin yeni kurallarına uygun yeni söylemler geliştirmek ve yepyeni projelerle müşterilere artı değer yaratma dönemi başladı. Şimdi perakendeye yeni açılımlar getirme zamanı. Yapıcı olmak gerektiğine inandığımız bu dönemde taşın altına elimizi koyuyoruz. Deri kıymetli bir şey. Atmaya, vermeye kıyamıyorlar. Evlerde atıl duran deri ceketleri yenileriyle değiştirmelerini öneriyoruz. Eski ceketini getirenler yeni sezondan seçtikleri ceketleri 200 TL indirimle alacaklar. Bu müthiş bir iskontodur. Günümüzde moda, trendler ve teknoloji hızla değişirken, yıllardır birlikte olduğumuz müşterilerimizin 5-10 yıllık ceketleri gardroplarında tutmalarına üzülüyorum.
* Evlerde kaç tane atıl ceket vardır?
-  En az 500 bin.
50 bin ceket bekliyor
* Bunun yüzde kaçını bekliyorsunuz?
-  Yüzde 10’unu bekliyoruz. 50 bin kadar ceket gelir.
* Krizde bir çare ve yenilik dışında başka niyetiniz var mı?
-  Eskiciye satsanız asla bu değeri vermez. Bizim 35’inci yılımız. 35’inci yılımızda müşterimize böyle bir jest yapıyoruz. Bayram hediyemiz bu bizim.
* Kâr beklentiniz olmayacak mı?
-  Olmayacak. Cüzi bir kârla ciromuzu aynı noktaya getireceğiz. Burada önemli olan tüketici ile kurduğumuz kıymetli bağ.
İhtiyaç sahiplerine
* Topladığınız ceketleri ne yapacaksınız?
-  Belki topladığımız ceketlerin yüzde 50’si elenecek. Lime lime olmuşu bile alacağız. Gaye eskiyi dolaptan çıkarmak, yeniyi ekonomiye kazandırmak. Bu ceketleri topladıktan sonra kontrol ve bakımları yapılacak, sonra bir hayır kurumu vasıtısıyla ihtiyaç sahiplerine ulaştıracağız. Burada ikinci ve anlamlı bir değer daha yaratacağız.
* Geçen kış nasıl geçti? Bu kampanyanın etkileri neler olacak?
-  Geçen kış ceket satışında yüzde 10 gerileme olmuştu. Bu kış bunu telafi edeceğiz. Krizde insanların morâli bozuluyor. Bu kampanya morâli düzeltecek. Morâl olmayınca yenilik de olmaz inovasyon da. Morâl bulmak lazım.

Haberin Devamı

Sırf benim çocuklarım diye bu koltuğa oturamazlar

Haberin Devamı

* Oğullarınız Ali ve Murat da bu işi sürdürecek mi?
-  Dayım Hasan Yelmen deri fabrikası sahibiydi. Türkiye’de giysilik deriyi üreten ilk kişidir. Hiçbir şey bir jenerasyonda olmuyor. Kardeşim Zerrin Zaim  ve ben ikinci jenerasyon olarak deriyi modaya soktuk. Şimdi üçüncü kuşaktan Derimod’u yurtdışına taşımalarını bekliyorum. Ali 18, Murat 20 yaşında. Ben çocuklarıma bir şey diyemem. Sırf benim çocuklarım diye o koltuğa oturamazlar. Deli olmak lazım. Onlar hak ederek alırsa alırlar.

Sony’nin kurucusu Akio Marito’yu örnek aldı

* Sony’nin kurucusu Akio Marito’yu mu örnek alıyorsunuz?
-  Akio Marito’nun hayatını anlatan bir kitap okumuştum. Japon ürünleri kalitesizliğiyle bilinirken Sony’yi kurmuş ve Japon ürünlerinin dünyadaki kalitesiz imajını kırmak için çıktığı yolda başarmış. Diğer Japon firmalar onu
izledi. Sony’nin Japonya ve
Japon ekonomisi için yaptığını biz de Türkiye ve Türk deri sektörü için hedefledik.
* Marito’nun yaptığıyla benzerliğiniz nedir?
-  30 yıl önce Türkiye’de deriyi şoförler, polisler, tramvay sürücüleri ve bekçiler giyerdi. Tamamen soğuktan korunmak için kaba deriler...
Biz deriyi kumaş gibi işlemek sloganıyla yola çıktık. Yumuşacık, renkli deriyi modaya soktuk. Öncü olduk, okul olduk.
Türk derisinin kalitesini dünyaya tanıtmak istedim. Deri artık Türkiye’nin sembollerinden biri. Türkiye’ye gelen her 4 turistten biri mutlaka bir deri ürünü alıyor.

Haberin Devamı

80 mağaza olalım, yurtdışına açılırız

* Mağaza sayınız, yıl sonu ciro hedefiniz nedir?
-  Şu anda 50 mağaza var. Her yıl 10 mağaza açıp 3 yıl sonra 80’e ulaşınca başka planlarımız var. Yılı 100 milyon TL ciro ile kapamayı planlıyoruz. Geçen yılla aynı.
* Başka planlar nedir?
-  80 mağazalık büyüklüğe ulaşınca yurtdışına açılacağız. Belli bir büyüklük olunca yurtdışı işi çok daha kolay olacak.
* Yabancılardan ortaklık, ya da başka pazarlar için franchise tekliflerine sıcak bakıyor musunuz?
-  Çok teklif geliyordu. Kriz hafifledikten sonra bu teklifleri değerlendirmeye alırız. Çünkü yurtdışı için 100 mağaza hedefliyorum. Bu yabancı ortakla daha kolay olur.

Haberin Devamı

7 mağaza kapattık ama 7 mağaza açtık

* Kaç mağaza kapattınız?
-  Bu yıl verimsiz 7 mağaza kapattık ama 7 mağaza da açtık. Üzülerek söylüyorum ki bu kapattığımız mağazalar bizden kaynaklanmıyor. Kâr etmeyen hiçbir mağazamızı bir yıldan fazla tutma lüksümüz yok. Burada prestije falan hiç bakmam.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!