Güncelleme Tarihi:
Japonya Merkez Bankası (BOJ) tarafından yapılan bir ankete göre 100 milyon yen ile bir milyar yen arasında sermayesi olan şirketler Nisan ayında başlayan mali yılda yatırımları rekor bir seviye olan yüzde 17.5 artırmayı hedefliyor.
Bu rakamın ne kadarının otomasyona harcanacağı henüz kesinlik kazanmadı fakat bu tür ekipmanları satan şirketler, siparişlerin arttığını belirtiyor ve Japon hükümeti de yatırımların daha büyük bir bölümünün verimliliğe harcanacağını öngörüyor. Japonya'nın birçok robot üretici firmasının gelirleri de son birkaç çeyrektir ilk defa Ocak-Mart döneminde yükseldi.
Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı'nın endüstriyel politika bürosu şefi Seiichiro Inoue, "İşçi eksikliğinden dolayı verimliliği artırmaya yönelik harcamaların payı gittikçe yükseliyor" dedi.
Bu yatırımların amaçlarına ulaşmaları durumunda, Japonya'nın hızla yaşlanan ve daralan nüfusuna çare bulabilmesi adına bir umut ışığı doğmuş olabilir. Ekipman üreticiler böylelikle ülkenin düşük üretimini hızlandırabilir ve ekonomik büyümeye destek olabilirler.
Inoue, hükümetin bu mali yıl içerisinde işten tasarruf sağlayan ekipmanlara yönelik yatırımların artmasını öngördüğünü belirtti.
Kawasaki Heavy Industries Ltd.'nin 7012.T robot bölümünde görevli Yasuhiko Hashimoto, "Japon şirketlerinin yüzde 90'ından fazlası küçük ve orta ölçekli fakat bu şirketlerin çoğu robot kullanmıyorlar" dedi.
Hashimoto, "Bu şirketleri hedef alabilmek için birçok paket ve uygulama üretiyoruz" ifadelerini kullandı.
Bu ürünler arasında iki kollu, 170 santimetre uzunluğunda bir robot bulunuyor. Kawasaki bu robotun elektronik eşya üreticileri, mutfak robotu üreticileri ve ilaç şirketleri gibi farklı alanlardaki şirketler tarafından sanayi kullanımına adapte edilebildiği için iyi satış yaptığını belirtti.
Japonya'da çalışma yaşındaki nüfus 1995 yılında 87 milyona yükselerek zirve yaptı fakat o dönemden bu yana düşüşte. Hükümet çalışma yaşındaki nüfusun bu yıl 76 milyona ve 2065 yılı itibariyle de 45 milyona düşmesini bekliyor.
Japonya'da 100 ile 499 arasında kişiye istihdam sağlayan orta ölçekli şirketler 31 Mart 2016'da sona eren mali yılda 1.1 milyon açık pozisyon reklamı verdi. Çalışma Bakanlığı verilerine göre bu rakam hem son beş yılın en yüksek seviyesi hem de 500 veya daha fazla çalışanı olan şirketlerdeki açık iş pozisyonlarının neredeyse beş katı.