2010’da Türkiye’de moda adına neler olacak, dünyaca ünlü hangi tasarımcılar İstanbul’a gelecek, hangi ünlü mankenler Türkiye için poz verecek, hangi yabancı markalar mağaza açacak, hangi Türk markaları biraz daha büyüyecek, Türk tasarımcılarının hali ne olacak meçhul. Sürprizlerle dolu bir yıl bizi bekliyor. Kesinlik kazanan tek şey İstanbul Moda Günleri’nin İstanbul Moda Haftası olduğu... 3-6 Şubat’ta gerçekleşecek. Etkinlikle ilgili detayları moda tasarımcıları ve komite üyeleri ile konuştum.
Türk tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon sektörü 2009’da en kötü yıllarından birini geçirdi. Sektör Denizli’den gelen bir intihar haberi ile Denizli Basma’nın kapısına kilit vuran patronu Esat Sivri’nin “Anadolu kaplanı değil Anadolu eşeğiyiz” sözleriyle sarsıldı. Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı yılı yüzde 17 civarında küçülmeyle kapatırken, sektör 2010 için umutlanmak istiyor.
Hakan Yıldırım, son yıllarda yurtdışı ataklarıyla öne çıkan Koton markasının 2010 İlkbahar&Yaz sezonu için 40 özel parçadan oluşan bir koleksiyon hazırladı. Ünlü tasarımcı, Elle dergisinin bu koleksiyonla ve yeni projeleriyle ilgili sorularını, Nişantaşı Abdi ıpekçi Caddesi’ndeki atölyesinde yanıtladı.
Önemli moda organizasyon ajanslarından IMG Fashion’ın danışmanlığında düzenlenecek Fashionable İstanbul’da Roberto Cavalli, Gianfranco Ferre, Salvatore Ferragamo gibi lüks markalar İstanbul’da boy gösterecek. IMG Avrupa Başkan Yardımcısı Maia Guarnacci “Nasıl Galatasaray Avrupa şampiyonu olduysa, İstanbul da zamanla moda merkezi olur” dedi.
İlk mağazası ile 2001 yılında New York’a giren AVVA, İtalya’daki ilk mağazasını açtı. Eylül ayında Suriye ve Azerbaycan’da, ekim ayında ise Rusya, Irak ve Almanya’da mağaza açarak, konsept mağaza sayısını 31’e çıkaracak. AVVA, dünyada toplam 2 bin noktada satılıyor.
Bu yıl ilki düzenlenen İstanbul Fashion Days (IFD) sektör temsilcilerinden büyük beğeni topladı. 4 gün boyunca düzenlenen 19 defileyi 10 binin üzerinde katılımcı izledi. Yapılan anlaşmalar dışında 2 milyon dolarlık ekonomi yaratan IFD’de, 100’ün üzerinde yerli, yabancı manken görev aldı.
Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün İstanbul’u ‘moda marka’ merkezi yapma çabası sürüyor. Bu kapsamda bu yıl birbirini tamamlayacak şekilde düzenlenen İstanbul Moda Günleri ve 14’üncü İstanbul Moda Fuarı, yabancı alıcıların büyük ilgisi çekiyor. Hedef, Türkiye’nin bu sektörde artık Çin, Pakistan gibi ülkelerle değil İtalya ile yarışacak güce ulaşması.