Güncelleme Tarihi:
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'nin tek resmi moda haftası İstanbul Fashion Week etkinliği hakkında açıklama yaptı.
Türkiye'nin moda ve tasarım birikimini dünya moda takvimine taşımak üzere kurgulanan ve 3-6 Şubat 2010 tarihleri arasında Santralistanbul'da gerçekleştirilecek İstanbul Fashion Week (İFW) etkinliğinin tanıtım toplantısında Tanrıverdi, Türk hazır giyim sektörünün İstanbul Fashion Week ile global rekabette bir adım öne çıkacağını belirtti.
Tanrıverdi, tasarım ve üretimden perakendeye, Türkiye'nin tekstil ve moda endüstrisini tüm yön verenleriyle birlikte tek bir platformda buluşturan İFW'nin Türk moda endüstrisinin geleceğine ışık tuttuğunu ifade ederek, “Dünya moda güneşi İFW ile yarın İstanbul üzerinden doğacak” dedi.
İFW ile Türkiye'nin dünya moda takvimine girdiğini anlatan Tanrıverdi, moda tasarımcılarının ve hazır giyim markalarının ortaya koyacakları performans ile dünya modasının gündemine oturacaklarını kaydetti.
Tanrıverdi, şöyle konuştu:
“Dünya modası İFW ile yılda iki kez İstanbul üzerinden aydınlanacak. Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023'te İstanbul'u dünya modasının ilk 5 şehrinden biri yapmak için çalışıyoruz. İstanbul Fashion Week'le Türkiye'de yeni bir dönemin, yeni bir başlangıcın temel taşlarını döşüyoruz. Bu uzun yolda atacağımız her adımın sadece sektörümüzün değil Türkiye'nin çıtasını da biraz daha yukarı taşıyacağına inanıyoruz. Geçen yıl 22 bin 500 kişinin katıldığı bir organizasyona bu yıl hava şartlarında çok büyük olumsuzluklar olmazsa daha büyük katılım olacağını dÜşünüyoruz. 4 gün boyunca İstanbul modası konuşulacak. Türkiye'nin tek resmi moda haftası İstanbul Fashion Week'in açılışı için Hollywood'un efsane yıldızı Meg Ryan, ilk kez İstanbul'a geliyor. Türk tasarımcılarının ve moda markalarının 2010-2011 kış koleksiyonlarını ilk defa görücüye çıkaracakları İFW'de Meg Ryan dört günlük moda maratonunun açılışının ardından İstanbul'u gezecek. Yurt dışından 160 uluslararası basın mensubu bu etkinlikleri izlemek için gelecek.
Bizim için en büyük pazarlardan birisi Rusya. Burayla ilgili ciddi çalışmalarımız oldu. Rusya'nın ünlü sunucusu Ksenia Sobchak'i getiriyoruz. Rusya'nın Paris Hilton'u diyebileceğimiz bir bayan. Rusya'nın ünlü müzisyeni Lada Dance ve Timati'yi getiriyoruz. Hem aktör hem de yapımcı Igor Vernik'i de misafir edeceğiz. Rusya'dan 20'ye yakın basın mensubu getiriyoruz. Özellikle Rusya'nın ünlü sunucusu Sobchak'i alıp Laleli'de dolaştıracağız. Ona Ruble ile alışveriş yaptıracağız. Bizim Ruble ile ticaret konusunda her şeyimiz tamamlandı. Tek eksiğimiz Rusya'da tanıtımını yapmaktı. Fashion days ile bunun tanıtımı da yapacağız.”
Tanrıverdi, İFW'nin, Türkiye'nin moda sektörünün yurt dışında tanınmasına çok büyük katkısı olacağına inandıklarını dile getirerek, etkinliklere büyük alım gruplarının alıma karar veren temsilcilerinin, defile yapan firmaların yurt dışındaki bayilerinin geleceğini belirtti.
İstanbul'un markalaşma yolunda önemli adımlar attığını vurgulayan Tanrıverdi, “Paris Belediye Başkan Yardımcısı, Paris ile İstanbul arasında bir moda köprüsü kurmak için gelecek” dedi.
Tanrıverdi, bir gazetecinin “Bu etkinliklerin toplam bütçesi nedir?” sorusuna ilişkin, bütçe ile ilgili bir rakam söylemek yerine, geçen seneki İstanbul Fashion Days etkinliğinin 90 milyon dolarlık bir reklamın yaratacağı reklam etkisini gerçekleştirdiğini, İFW'nin de 150 milyon dolarlık reklamın getireceği tanıtım etkisinin oluşacağını belirtti.
Türkiye'de bir moda fuarı düzenlemek için 2-3 tane yabancı firma ile görüştüklerini ifade eden Tanrıverdi, yetiştiği takdirde ağustos ayında bir moda fuarı yapmayı planladıklarını bildirdi.
TALİH KUŞU MODAYA UÇACAK
İFW Komite Başkanı İsmail Kutlu ise İstanbul Fashion Weeks hakkında teknik bilgiler vererek, etkinlik alanının 4 çadırdan oluştuğunu belirterek, 2 fuaye alanı ve yaklaşık 6 bin metrekare kapalı alanda ziyaretçileri ağırlayacaklarını bildirdi.
Kutlu, kötü hava koşulları nedeniyle ziyaretçileri çadırlara taşımak için shuttle arabalar kullanacaklarını da belirterek, tasarımcıların defileden sonra ürünlerinin tanıtacağı bir fuar alanının da olacağını söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden 160'a yakın billboard reklam desteği aldıklarını ifade eden Kutlu, Milli Piyango İdaresi'nin 9 Şubat 2010 tarihinde çekilişi yapılacak olan Milli Piyango biletlerinin de İstanbul Fashion Week (İFW) için özel olarak tasarlandığını bildirdi.
Kutlu, “Böylece gelmiş geçmiş 'en moda' milli piyango bileti 30 Ocak 2010 tarihinde satışa sunulmaya başlanmış oldu” dedi.
İsmail Kutlu, İFW'nin tanıtımı için Milli Piyango İdaresi ile geliştirilen bu işbirliğini Türk moda endüstrisine verilen bir destek olarak kabul ettiklerini ve onur duyduklarını belirterek, İFW için geliştirilen bu tür yaratıcı işbirliklerine ileri ki sezonlarda da devam edeceklerinin altını çizdi.
Teknolojik gelişmeyle birlikte iletişimde yeni bir açılım olarak görülen internet blog yazarlarının da İFW'yi takip edeceklerini dile getiren Kutlu, yaklaşık 20 blog yazarının, Türkiye'de ilk kez bir organizasyonu basın mensuplarıyla beraber izleyerek yorumlarını okurlarıyla paylaşacaklarını bildirdi.
24 DEFİLE SUNULACAK
Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) Başkanı Bahar Korçan da yarın başlayacak olan İFW'de karma defilelerde de 3 yeni tasarımcının defilesinin sunulacağını kaydetti.
Korçan, toplam 4 gün sürecek İstanbul Fashion Week'te 10 marka, 11 tasarımcı 2 karma olmak ve bir de Sosyal Sorumluluk projesi Argande olmak üzere toplam 24 defile gerçekleştirileceğini söyledi.
Bahar Korçan, Türk moda sektörünün birliğine duyulan ihtiyaçtan yola çıkılarak gerçekleştirilen İFW'in tasarımcı ve endüstri işbirliğini pekiştirdiğinin altını çizerek, marka ve tasarımcıların yabancı alım grupları ile buluşmasında İstanbul Fashion Week'in önemli bir platform olduğunu ifade etti.
BMD Başkanı Ekrem Akyiğit de konuşmasında ilki “İstanbul Moda Günleri” adıyla düzenlenen, kapsamı ve çıtası daha yukarı taşınarak yarın açılışı yapılacak olan “İstanbul Moda Haftası”nı, başlangıcından bu yana tüm güçleriyle desteklediklerini söyledi.
Artık tüm dünyanın Türk markaları için bir oyun alanı olduğunu anlatan Akyiğit, “Oyunda söz sahibi olmanın yolu ise güçlü olmaktan geçiyor. İşte tam da bu noktada İFW, Türk markalarına daha da güçlü olmanın kapısını aralıyor” diye konuştu.
Toplantıda, sosyal sorumluluk projesi Argande hakkında şu bilgiler verildi:
“Adını Mezopotamya topraklarında hüküm sürmüş, Kommagene Krallığı'nın tek tanrıçası Argande'den alan marka, bugün Güneydoğu kadınlarının elinde yeniden doğuyor. Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ile GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ortaklığı ve İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı finansmanıyla yürütülen 'GAP Bölgesinde Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler Projesi', moda tasarımcıları ve MUDO'nun desteğiyle yarattığı Argande markasının 2010-2011 Sonbahar Kış koleksiyonu İFW'10'da sergilenecek.”
İstanbul Fashion Week yarın Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan'ın katılımıyla gerçekleştirilecek.