Ceyhun KUBURLU
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 30, 2009 00:00
Bu yıl ilki düzenlenen İstanbul Fashion Days (IFD) sektör temsilcilerinden büyük beğeni topladı. 4 gün boyunca düzenlenen 19 defileyi 10 binin üzerinde katılımcı izledi. Yapılan anlaşmalar dışında 2 milyon dolarlık ekonomi yaratan IFD’de, 100’ün üzerinde yerli, yabancı manken görev aldı.
TÜRKİYE’de modayı tek bir çatı altında toplayan İstanbul Fashion Days (IFD), 4 gün boyunca büyük ilgi gördü. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB)ve Moda Tasarımcılar Derneği işbirliğiyle düzenlenen IFD, 2 milyon doların üzerinde bir ekonomik değer yarattı. 19 defilenin düzenlendiği IFD’yi toplam 10 bin kişi izledi. Türkiye’nin tanıtım açısından da önemli bir fırsat yakaladığını söyleyen IFD’nin organizatörleri Cem Görk ve Yaşar Şeki, “Türk tasarımcılarını desteklemek ve yeni markalar oluşturmak için bu organizasyon çok önemliydi. Bundan böyle dünyadaki örneklerinde olduğu gibi ilkbahar-yaz ve sonbahar-kış sezonlarına yönelik yılda 2 defa gerçekleştirilecek” dedi.
100’ün üzerinde manken
İstanbul Fashion Days 4 gün boyunca düzenlenen etkinlikler ve defilelerde 100’ün üzerinde mankenin görev yaptığını söyleyen Cem Görk, şöyle konuştu: “Genç Moda Tasarımcıları Yarışması bu yıl Koza adıyla IFD bünyesinde yapıldı. Bununla birlikte 18 defile düzenlendi. Toplam 19 defileyi 10 bin kişi izledi. Bir çok tasarımcının ve markanın ilk defilesi burada yapıldı. Dünyanın çeşitli ülkelerinden Türkiye’ye gelen sektör temsilcilerinin ilgisini çekmeyi başardık.”
Dünyanın çeşitli ülkelerinden 100’ün üzerinde basın mensubunun da bu organizasyonu takip ettiğini söyleyen Yaşar Şeki ise, şu bilgileri verdi: “Türkiye için önemli bir tanıtım fırsatı oldu. Yabancı medyanın ilgisi çok büyüktü. Japonya, Güney Afrika, Brezilya, Rusya ve Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden onlarca basın mensubu geldi. Bunun yanı sıra ticari anlamda da Türk firmaları bir çok anlaşmaya imza attı. Sektör açısından organizasyonun önemi büyük.”
Turizm potansiyeli var
Bu tür organizasyonların ülke geneline yayılması gerektiğine işaret eden Yaşar Şeki, şöyle konuştu: “Bu iş için lokasyon çok önemli. Ancak bunun yanında şehre ve ülkeye yayılmak gerekiyor. Dünyanın bir çok ülkesinde düzenlenen bu moda günleri için haftalar öncesinden oteller doluyor. Sektör bu organizasyonlara kilitleniyor. Yeni modeller tanıtılırken de şehirde önemli bir turizm potansiyeli oluşuyor. Türkiye’de ve İstanbul’da da bunu yapmaya, turizme de katkı sağlamaya çalıştık.”
Kriz dönemi dayanışma günleridir
KRİZ dönemlerinin işbirliği ve dayanışma günleri olduğunu vurgulayan Yaşar Şeki, şöyle konuştu: “Organizasyona sahip çıkmamıza rağmen burada hepimiz rakip firmalarız. Buna rağmen herkes birlik ve beraberlik içinde çalışıyor. Kriz günleri dayanışma günleridir. Bilgimizi ve birikimimizi bir araya getirerek önemli işlere imza atıyoruz. Bu organizasyon için yaklaşık 2 yıldır çalışılıyor. Sahne arkasında yüzlerce kişi var. 11’i tasarımcı olmak üzere alanda toplam 24 stand bulunuyor. 4 büyük konser verilebilecek sistem oluşturduk. Bu da bizim çalışmalarımızın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.”
Rakamlarla Fashion Days
4 günde 10 bin kişi ziyaret etti.
Toplam 19 defile düzenlendi.
100’ün üzerinde yerli yabancı manken görev aldı.
Organizasyonda 70 gönüllü çalışan vardı.
11 tasarımcı, 13 marka toplam 24 stant kuruldu.
100’ün üzerinde yabancı basın defileleri takip etti.
2 milyon dolarlık ekonomik değer yaratıldı.