Oluşturulma Tarihi: Ağustos 29, 2009 00:00
Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün İstanbul’u ‘moda marka’ merkezi yapma çabası sürüyor. Bu kapsamda bu yıl birbirini tamamlayacak şekilde düzenlenen İstanbul Moda Günleri ve 14’üncü İstanbul Moda Fuarı, yabancı alıcıların büyük ilgisi çekiyor. Hedef, Türkiye’nin bu sektörde artık Çin, Pakistan gibi ülkelerle değil İtalya ile yarışacak güce ulaşması.
TÜRK tekstil ve hazır giyim sektörünün İstanbul’u ‘moda marka’ merkezi yapma çabası sürüyor. Bu kapsamda bu yıl birbirini amamlayacak şekilde eş zamanlı düzenlenen İstanbul Moda Günleri ile 14’üncü İstanbul Moda Fuarı, yabancı alıcıların büyük ilgisi çekiyor. CNR Expo Fuarcılık tarafından düzenlenen 14’üncü Uluslararası İstanbul Moda Fuarı açılışında konuşan İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi sektörde 2008 yılının eylül ayından beri düşmeye başlayan rakamların, son iki aydır yüzde 15 oranında geri geldiğini kaydetti. Tanrıverdi, İstanbul Moda Fuarını, İstanbul Moda günleriyle aynı günlere getirdiklerini belirterek, bir sinerji yaratmayı hedeflediklerini söyledi. “İstanbul’u dünyanın sayılı moda merkezlerinden bir yapmak için bir hedef koyduk ve bunu yapmalıyız” diyen Tanrıverdi, 2008 yılında 15.2 milyar
dolar olan hazır giyim ihracatının, bu yıl 14 milyar dolar seviyelerinde olacağını belirterek, hazır giyim sektörünün 2023’te 100 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşacağına inandıklarını anlattı.
İtalya gibi olalım
Türkiye Moda ve Hazırgiyim Federasyonu Başkanı Nedim Örün de, İstanbul’un Avrupa’nın en önemli ticaret kenti olduğunu ve bu kentte böyle bir fuarın çok faydalı olduğunu bildirdi. Türkiye’nin artık kesinlikle Çin, Pakistan gibi ülkelerle rekabet etme arayışında olmadığını dile getiren Örün, Türkiye’nin hazır giyim sektörünün İtalya’yı hedef aldığını ve gelecekte İtalya’ya erişeceğini kaydetti.
Krizden nasibimizi aldıkTürkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de, “Sektörlerimiz küreselleşmenin getirdiği ekonomik krizden nasibini aldı. Ancak biz baştan beri hazır giyim sektörünü krizden çıkmamızda en etkili olacak sektör olarak gördük” dedi. Büyükekşi, İstanbul Moda Günleri’nin açılışını da yaptıklarını hatırlatarak, yerli ve yabancı sektör temsilcilerinin çok yoğun ilgisi ile karşılaştıklarını söyledi. Büyükekşi, 72 milyon nüfuslu bir ülkede bir “istihdam deposu” olan hazır giyim sektörünün vazgeçilmez olduğunu dile getirerek, bundan sonra da sektörün üzerine titreyeceklerini belirtti.
200 firma katıldı
30 Ağustos’a kadar kadar açık kalacak 14’üncü Uluslararası İstanbul Moda Fuarı’nda 200 katılımcı 12 bin metrekare alanda stant açtı. Fuarda, ürün ve markaların ön plana çıkmasını sağlamak amacıyla ilk kez tek tip stant uygulamasına gidildi. Fuara 60 ülkeden 5 bin 600 yabancı ziyaretçi bekleniyor. BAE Sharjah Emirliği’nin ailesine mensup iş kadını Hind Faisal Al Qassimi de açmayı planladığı butik için tüm ürünleri Türkiye’den almak için Fuarı ziyaret edecek.
Üretimde Toyota fabrikasını örnek aldı, Uganda’ya mağaza açacakRAMSEY Genel Müdür Yardımcısı Sadettin Üçeyler, Ramsey’in eylül ayında Uganda’da franchise yöntemiyle mağaza açacağını söyledi. Afrika ve Akdeniz ülkelerinden talep aldıklarını belirten Üçeyler, “Yurtdışında 23 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Uzayda da canlılar varsa onları da giydiririz” dedi. İnovatif çözümlere yöneldiklerini ifade eden Üçeyler, “Klasik erkek kıyafetleri geçmişte kaldı. Erkekler için daha renkli, daha yaratıcı ve daha dar kıyafetler ve fast-fashion kıyafetler yapılıyor. Önümüzdeki dönemde elbiseyle duş bile alınabilecek” dedi. Yalın üretim sistemi hakkında da bilgi veren Üçeyler şunları söyledi: “Yalın üretime dönmeye çalışıyoruz. Sipariş porsiyonları küçüldü, süreler kısaldı, model sayısı arttı. Çalışanlarımızla ‘Kaizen’ sistemini uyguluyoruz. Çalışanların işi hızlandırmakla ilgili fikirlerini sunum yaparak paylaşmasını sağlayan bir sistem geliştirdik. Bunu Japonlar geliştirdi, ama konfeksiyonda ilk kez biz uyguluyoruz. Rol model olarak da Toyota’nın Adapazarı’ndaki fabrikasını aldık. Uygulamanın en doğru yapıldığı yer orası. Onlardan destek alıyoruz. Onların otomotivde uyguladığı sistemi biz konfeksiyonda uyguluyoruz.”
Moda Günleri’nde deri rüzgarı
İSTANBUL Moda Günleri “İstanbul Fashion Days” (IFD) kapsamında İTÜ Taşkışla Kampüsü’nde gerçekleştirilen defilede, Deri Tanıtım Grubu’nun sponsorluğunu yaptığı deri tasarımcısı Simay Bülbül’ün 2010 yılı koleksiyonu izleyicilere sunuldu. “Makaralardan Kopardığımız Masallar” adını taşıyan yeni koleksiyonu için Bülbül, bu organizasyon sayesinde hem yurt dışından hem de yurt içinden alıcı grupların, defileleri izlediklerine dikkati çekti. Bülbül, son zamanlarda Deri Tanıtım Grubu’nun çalışmalarıyla beraber tasarımcılara büyük destekler sağlandığına işaret ederek, “Yatırımlar ve destekler arttığı sürece, tasarımlar güçlendiği sürece sektör daha rahat ayakta kalacaktır” dedi. Defilede deri ve çeşitli kumaşlardan yapılmış 10 parça tasarım sunuldu.