Güncelleme Tarihi:
ERKEK giyimin sıra dışı markası olarak anılan ve ilk mağazasını 2001 yılında New York’ta açan AVVA, önceki gün İtalya’daki ilk mağazasını açtı. Önümüzdeki günlerde Suriye ve Azerbaycan’da da mağaza açarak eylül ayında yurtdışında üç mağaza birden açıyor. Ekim ayında da Rusya, Irak ve Almanya’da mağaza açarak, 25 olan konsept mağaza sayısını 31’e çıkarıyor. Kurulduğu 2000 yılından bu yana Amerika, Almanya, Romanya ve Lübnan’da mağazalar açan AVVA, Amerika’da 600’ü aşkın, dünya genelinde 2 bin üzerinde noktada satılıyor. Yaklaşık 120 ülkede tescillenen marka, yurtiçinde de mağazalar açmaya devam ediyor. AVVA Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik, “Modanın merkezi İtalya’da bir mağaza açarak, İtalya’ya kendi moda anlayışımızı ihraç ediyoruz. İtalya’dan gelen distribütör adayları bize ‘Bu markada bir İtalyan mı var’ sorusunu yöneltiyor. Yurtdışında 11 olan mağaza sayımız 17’ye çıkacak” dedi.
Krizleri seviyoruz
1974 doğumlu genç bir girişimci olan AVVA’nın sahibi Volkan Atik, “Kurulduğumuz yıl olan 2000’de krizde yurtdışında büyüme stratejisi ile gözümüzü yurtdışına çevirdik. Yurtdışında büyüyerek krizi fırsata çevirdik. 2009 global krizinde de yurtdışındaki mağazalaşma atağı ile yine güçlenerek krizden çıkmayı başardık. AVVA 2000 krizinde doğdu, 2009 krizinde de gelişti” diye konuştu.
27 Ağustos 2009 tarihinde İstanbul Fashion Days kapsamında yaptıkları defile ile farklı ülkelerden yeni teklifler aldıklarını söyleyen Volkan Atik, moda dünyasının yakından takip ettiği önemli bir Türk markası olarak krizde hızla yol almaya devam ettiklerini söyledi.
Atik, genç yaşta yakaladığı başarının aslında büyük bir hayal kırıklığı ile başladığını anlatıyor: “Bilkent Üniversitesi Bankacılık ve Finansman mezunuyum. 2000 yılında, babam İsmail Atik’in 1970’de kurduğu Dido Tekstil’de çalışmaya başladım. AVVA adını verdiğim erkek giyim markasını kurdum ve iç piyasaya satış yapmaya çalışırken kriz patladı, iç piyasa tamamen durmuştu. Büyük bir hayal kırıklığı yaşadım. Yaz koleksiyonundaki ürünleri satmak için Amerika’ya gittim ve orada önemli satış noktalarının kapısını açacak distribütörle tanıştım. Amerika’da gördüğümüz büyük ilgi markanın diğer ülkelerde de hızlı bir şekilde tanınmasına yardımcı oldu. Türkiye’de mağazacılık faaliyetlerine ise ancak 2004 yılında başladım.”
ABD’de Jim Carrey ile ünlendi
OSMAN-BEY’den çıkan AVVA, Hollywood’un ünlü komedyeni Jim Carrey ile Amerika’da önemli bir çıkış yapmıştı. New York ve Miami’de mağazaları olan AVVA, New York mağazası aracılığıyla sinemacı Jim Carrey ile ortak çalışmalar yaparak kısa sürede ünlendi.
İstanbul Fashion Days’de tasarım gücümüzü gösterdik
AVVA markasını isminin baş harflerinden oluşturan Volkan Atik, aynı zamanda İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon (İHKİB) Yönetim Kurulu Üyesi. Fashion Days’de Türk tasarımının dünyaya sunulduğunu vurgulayan Atik, şu değerlendirmeyi yaptı: “AVVA’nın bir tasarım markası olduğunu ortaya koymak ve müşteri algısındaki yerini güçlendirmesi açısından önemli bir etkinlikti Fashion Days. Dünya tekstil piyasasında Türk markalarının sadece üretici güç olmadığını ve tasarım açısından da artık önemli bir noktaya geldiğini göstermesi açısından önemi vardı. Kendimizi tüm avantajlarımızla tanıtabildik. Bu etkinlik sırasında Ürdün, Fas ve Hollanda’da AVVA mağaza açmak için bayi talebi aldık.”
2 milyon adede yakın ürün satacak
2008 yılında dünyada toplam 1 milyon 200 bin adet ürün sattı.
2009 yılı satış hedefi 1 milyon 800 bin adet.
Yurtdışında şu anda 11 mağazası bulunuyor.
Eylül ve ekim ayında 6 yurtdışı mağazası daha açıyor.
Türkiye’de 17 olan mağaza sayısı gelecek ay 18’e çıkıyor.