İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, "2018'de Türkiye'nin mevcut toplam iç giyim ihracatı 646 milyon dolardı. Biz çıtayı 800 milyon dolar olarak hedefledik. Rusya'ya hazır giyim ihracatı 2018'de önceki yıla göre yüzde 39 artışla 273 milyon dolara ulaştı. Bu yıl en az 300 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz" açıklamasında bulundu.
#İhracatYılların futbolcusu David Beckham iç çamaşırı tasarımcılığına soyundu. Hem de her açıdan. İsmini verdiği, koleksiyonu kendi tasarladığı yetmiyor gibi, tanıtımı için de kamera karşısına kendisi geçti. H&M Beckham Bodywear koleksiyonunun Londra'daki lansmanı sırasında görüştüğümüz Beckham, kızı olmadan önce oğullarıyla birlikte evde çıplak dolaşabildiklerini ama artık herkesin iç çamaşırı giydiğini söyledi
Mendo Stamati’nin 1989’da kurduğu Çiçek İç Giyim, oğlu Vedat’ın çabalarıyla İsrail’in küresel mayo markası Gottex’in distribütörlüğünü alarak başladığı mayo ve iç giyim ticaretinde üst gelir grubu için 12 markanın satışını yapan, 20 mağazalı bir zincire dönüştü. Şimdi Mendo’s mağazalarını ve kendi mayo markası Estemar’ı ihraç etmeye hazırlanıyor.
Tekstil ve hazır giyim sektörleri, son iki yıldır daralma yaşıyor. Üretimde düşüş, maliyetlerdeki artış ve kur baskıları gibi nedenlerle istihdam kaybı da artış gösterdi. Öyle ki, 2022’de 1 milyon sınırını aşan hazır giyim ve tekstil sektöründe istihdam Haziran 2024’te 983 bine geriledi, temmuzda ise bu rakam 1 milyona geri çıktı. Ancak sektör eski günlerini aramaya devam ediyor. Sektör temsilcileri, 2025 yılında hem ihracatta hem de istihdamda düşüşün devam edeceğini belirtiyor. Dünyada ise durum farklı değil. Sektör temsilcileri, “Herkes en yakın, en az adetle nerede üretim yapabilirim fikriyle yürüyor” diyerek durumu özetliyor.
#Özge ESEN85 mağaza, 213.000 m2 kapalı alan ve 3600 çalışanıyla ülkede en büyük mobilya ve alışveriş mağazaları arasında yer alan Evkur, ev eşyası alışverişinin yanı sıra teknolojik ürünleri de tüketiciye sunuyor. Peki, Evkur saat kaçta açılıyor/kapanıyor? Hafta sonu açık mı? İşte Evkur çalışma saatleri 2024
#EvkurSentetik elyaftan üretilen mayo kumaşı, özünde pet şişeyle aynı malzemeden yapılıyor. Plaj giyimine yatırım yapan firmalar son dönemde pet şişeleri üretim hattına dahil etti. 2019’da pet şişelerden üretilen geri dönüştürülebilir polyester elyaf kullanımına başlayan Kom’da bu ürünler ihracatın yüzde 20’sini oluşturuyor. 2021’de balık ağları ve pet şişelerden hazırlanan koleksiyonun geliri ise doğayı iyileştiren projelere aktarıldı.
#Pet Şişe10 ilde büyük yıkımlara yol açan deprem felaketi sonrası tüm ülke tek yürek oldu. Deprem bölgesindeki ihtiyaçların karşılanması için sivil toplum kuruluşları ve şirketler harekete geçti. Yüzlerce TIR yardım bölgeye ulaştı, yenileri de yolda. İş makinelerinden arama kurtarma ekiplerine, ısıtıcılardan kıyafet ve gıda ürünlerine kadar birçok ihtiyaç büyük özveriyle hazırlanıyor. İşte deprem bölgesine yapılan destekler...
#KahramanmaraşBMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelDamat fabrikasında üretimin yüzde 50’si grup markaları, kalan yüzde 50’si ise dünyanın en iyi 3-5 erkek giyim markası için yapılıyor. Dev markaların ek kapasite almak için sırada olduğunu söyleyen Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ‘‘Talebe yetişemiyoruz. 150 milyon TL’lik yeni yatırım kararı aldık. Günde 1700 takım elbise, 11 bin gömlek üreteceğiz’’ diyor.
#DamatGeçtiğimiz hafta gerçekleşen Global Marketing Summit etkinliğinde Me-taverse özel oturumuna katılarak, giyilebilir teknolojiler tasarımcıları dostlarım Ezra Çetin Soyay, Tuba Çetin ve Ava isminde yeni nesil bir dijital asistan ile birlikte bir panelde yer aldım. Oturumun moderasyonunu gerçekleştiren, EzraTuba’nın tasarladığı yapay zeka destekli duygusal bir ava-tar olan Ava, “human touch, high tech” (ileri teknolojiye, insan dokunuşu) yaklaşımıyla geliştirilmiş ve ilerleyen dönemde dijital asistanlar ile olan iletişimimizi ve ilişkimizi değiştirmeye aday bir avatardı. Bu oturum sıra-sında edindiğim izlenim ile panel sırasında şunları paylaştım: “Önümüzdeki yıl, bu etkinliği bir metaverse ortamında, üç boyutlu avatarlarımız ile gerçekleştireceğimize olan inancım daha da arttı”…
#Ergi ŞenerNielsenIQ Türkiye ve Pazarlamasyon iş birliği ile gerçekleştirilen Tech Brands Turkey’de Türkiye'nin en teknolojik markaları ödüllerine kavuştu. Bu yıl üçüncü kez markaların teknoloji alanındaki tüketici-marka algısının ölçüldüğü program kapsamında ülkemizin en teknolojik markaları, toplam 40 farklı kategoride ödüllendirildi.
#TeknolojiPerakende sektörü son yıllarda her açıdan pek çok zorlukla mücadele etmek durumunda kaldı. COVID-19'un süregelen etkileri, iş gücü sıkıntısı, tedarik zinciri problemleri, tüketicilerin dijital deneyimlere yönelik artan beklentileri arasında; son dönemlerde bir de “metaverse”, sektör açısından adapte olunması gereken yepyeni bir konsept olarak öne çıkıyor.
#HürriyetTelefonunuzun ekranına bir-iki dokunuş yapsanız ve üzerinizdeki dizleri çıkmış eşofman ışıl ışıl yanan bir pantolona dönüşse nasıl olur? 'Mükemmel' diyenlerdenseniz sizi aşağı alalım. 'Saçmalamayın' diyenlerdenseniz sizi yine aşağı alalım...
#Dijital Giysi