GEÇTİĞİMİZ hafta Meclis’e sevk edilen hurda teşviki düzenlemesi konusunda gerçekten otomotiv sektörü ve dernekler uzun süredir büyük mücadele veriyordu. Araştırmalar yapıldı, raporlar hazırlandı ve adeta Ankara’ya mekik dokunarak durumun ciddiyeti defalarca anlatıldı.
#YazarlarOtomotiv sektörü çağ dışı kaldığına inandığı mevcut ÖTV sisteminin değişecek olmasını memnuniyetle karşılarken, bazı hassas noktalara ise dikkat çekiyor. Sektör temsilcileri yeni sistem için geçiş süresi isterken, yine bir gece ansızın vergi artışının Türkiye’nin ‘yatırım yapılabilir ülke’ imajını bozacağına inanıyor.
#Otomotiv- Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Önen:"Biz hiçbir zaman 'vergiler azaltılsın, pazar büyüsün' demedik ama artık pazarın ciddi olarak büyümesi lazım. Bundan sonra biz Türkiye'de büyük yatırımlar istiyorsak pazarın biraz büyümesi lazım. Pazarın büyümesi için de vergilerin azaltılması şart"- Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sabuncu:"Biz 2016 yılında birçok faktörleri de göz önünde bulundurarak, ihracat hedefimizi 23 milyar dolar olarak belirledik"
Tofaş’ın Fiat, Peugeot ve Citroen markaları için ürettiği küçük ticari modeli Minicargo, 2009’da Avrupa’da teşviklerle satış rekorları kırınca rakipleri harekete geçti. Alman VW’in Ticari Araçlardan Sorumlu Uluslararası Satış Direktörü Carsten Fiedler, “2009’da teşvikler en çok Minicargo’ya yaradı. Teşviksiz performansını görüp göre hareket edeceğiz. Uzun vadede bu sınıfa çok güçlü bir modelle gireceğiz” dedi.
Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, son 16 yılda yaşanan 5 krizden Türkiye’de yeni modeller üretimine geçerek çıkmayı başardıklarını belirterek, “Benzeri bir durum şimdi de olacak. Yepyeni bir modelin üretimine geçeceğimizi söyleyebilirim” dedi.
İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nde (İDDMİB), yeni dönemde katma değerli ihracatı arttırmak, yeni pazar hedefleri belirlemek, firmaların finansal sorunlarına çözüm arayışı, Ar-Ge konusunda üyelerin gelişimi, yeni teknolojilerden ve son gelişmelerden sektörün haberdar olması adına birlik çatısı altında yer alan sektörler bir araya geldi.
#İDDMİBOcaktaki yanma kaybını en aza indirmek için proje geliştiren Can Metal, BEBKA desteğinden faydalanarak, enerji verimliliği sağladı. Bu sayede rekabet avantajını artıran şirket, yıllar içerisinde büyümesini sürdürdü. Proje öncesinde tamamen iç piyasaya çalışan Can Metal, bu yıl ihracat hedefini toplam cirosunun yüzde 40’ı olarak belirledi. İstihdam oranını da o günden bu yana 6 kat arttırdı. Ürün çeşitliliğine yönelmeyi istediklerini açıklayan Can Metal Genel Müdürü Ümit Semerci, “İhracata daha fazla ağırlık vererek, yeni ürün ve pazarlarla büyümeyi planlıyoruz” diye konuştu.
#BursaMücevher İhracatçıları Birliği (Jewellery Turkey-JTR) Başkanı Mustafa Kamar, geçen yıl nisan ayında gerçekleşen seçimler sonrası göreve başladığı günlerden itibaren sıklıkla Ankara’nın yolunu tuttu. İlgili bakanlara, bürokratlara sektörü anlatmaya, sorunlarına çözüm aramaya çalıştı. Ziyaretlerinde öncelikle şu noktanın altını çizdi:
#YazarDün Meclis’e sevk edilen torba tasarıda 16 yaşından büyük araçların hurdaya çıkarılması durumunda araç sahiplerine ÖTV teşviki verilmesinden ve konut, çeyiz ve zorunlu bireysel emeklilik teşviklerinin yeniden düzenlenmesine kadar birçok düzenleme yer alıyor. Uzun süredir beklenen hurda teşviki ile 16 yaş ve üzerinde yaklaşık 6 milyon yaşlı araç trafikten çekilmesi halinde 10 bin TL’lik ÖTV indiriminden yararlanacak.
#GazetehaberleriHem Japon ‘Yen’inin yüksekliği hem de Japon hükümetinin 2011 yılı başında meydana gelen deprem ve tsunami’nin ardından zor günler yaşayan otomotiv sanayini desteklemek için 2012 yılı başında başlattığı teşvik programı Türkiye’de Subaru’yu vurdu.
Türkiye, Makine Sektörü Strateji Belgesi ve Eylem Planı’yla 2023’te makine ihracatını 100 milyar dolara çıkaracak. Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, “İhracat 10 kat artacak” derken, OAİB Başkanı Adnan Dalgakıran, “Dünyada ilk 5 makine ihracatçısı ülke arasına girebiliriz” diye konuştu.
Converse Türkiye Distribütörü Conteks, 2010’da 1.2 milyon çift Converse satarak 80 milyon lira ciro yakaladı. Conteks Yönetim Kurulu Üyesi Furkan Gözalan, “Babam Kerim Gözalan, ticarete Almanya’da başladı. 1987’de de Converse Türkiye Distribütörlüğü’nü aldı” diyor.
2009’da küresel krizi ÖTV indirimiyle aştıktan sonra 2010’a düşük beklentiyle giren otomotiv sektörü, yıl içinde istikrarlı büyümesiyle iç pazarda tarihi rekora imza atmaya hazırlanıyor. 2005 yılındaki 723 bin adetlik iç satışla rekor kıran otomotiv sektörü, bu yılı 730 bin adedin üzerinde bir satışla tamamlamak için son günlerde nefes nefese pazarlama yarışı yapıyor. Avrupa’daki krize rağmen ihracata da yüklenen sektör, yılı 1.1 milyon adet araç ihracatıyla bitirecek görünüyor.