Daha fazla güldürmeyelim

Güncelleme Tarihi:

Daha fazla güldürmeyelim
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 21, 2014 01:10

Otomotiv sektörü yabancılara vergi sistemini anlatamamaktan dert yanıyor.

Haberin Devamı

Otomobil Yetkili Satıcıları Derneği Başkanı Vedat İnciroğlu, iç pazarın yüzde 25 eridiğini, yatırımların durduğunu belirterek, “Devletin önümüzü açması için vergi sistemini değiştirmesi şart. Bu sistemi yabancılara anlatamıyoruz. Kendimize daha fazla güldürmeyelim” dedi.

TÜRKİYE’de 100 bin kişilik istihdam sağlayan yetkili otomobil satıcılarının çatı örgütü Otomobil Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) yeni Başkanı Vedat İnciroğlu, hem pazarın daralmasına hem de vergi yüküne isyan etti. Türkiye’de tüm yatırımlar ve istihdamın 1 milyon adetlik iç pazara göre yapıldığını hatırlatan İnciroğlu, “Ama geçtiğimiz yılın son döneminde yaşanan siyasi krizin akabinde bir şaşkınlık süreci yaşandı. 1 milyon adet iç pazar rakamına ulaşacak iken birçok negatif etken sebebi ile hedefimizin çok gerisine düşmüş olduk. İlk 6 ayda sektör yüzde 25 eridi, perakende tarafında yerli sermaye daraldı, yatırımlar neredeyse tamamen durdu ve yeni istihdam sağlanamadı” diye konuştu. Mevcut istihdamı korumak için hem devletten, hem de sektördeki paydaşlarından acilen destek almaları gerektiğini kaydeden İnciroğlu, bunları şöyle sıraladı:

ÖTV KADEMELİ DÜŞMELİ

“Yatırımcıların, Türkiye’nin dezavantajları arasında en başta gördüğü, vergi sistemindeki belirsizliklerdir. Dolayısı ile sağlıklı bir öngörü yapılamıyor bu da yatırımların önünü kesiyor. Türkiye’de otomobil sektöründe satışlar üzerinden alınan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ve Katma Değer Vergisi (KDV) gibi dolaylı vergilerin yüksekliği, sürdürülebilir büyümeyi engelliyor. Zaten dünyada verginin vergisini ödeyen tek ülkeyiz. Bunu duyan tüm yabancılar konuyu anlamakta zorluk çekiyorlar. Biz de anlatmakta zorluk çekiyoruz, kendimize daha fazla güldürmeden bu yanlıştan en kısa sürede dönülmesi gerekiyor.
Avrupa’da bir müşteri araç satın almaya karar verdiğinde bir motor hacmi farkı olmaksızın araçların üzerindeki vergi yükü yüzde 19-20 iken, Türkiye’de bu oran en düşük motor hacimli binek otomobiller için yüzde 70’i geçmiştir. Bu daralmanın önlenebilmesi için araçlar üzerindeki ÖTV yükünün kademeli olarak azaltılması gerekir. Yani her yıl yüzde 5’lik bir azaltma sektörü rahatlatır.”
İnciroğlu, Türkiye’de araçların yüzde 23.7’sinin 20 yaş üzeri olduğunu da belirterek, yeni araçlardan yüksek eski araçlardan ise düşük oranda MTV (Motorlu Taşıtlar Vergisi) alındığını hatırlattı. İnciroğlu, “Oysa trafikteki aracın yaşı büyüdükçe çevreye olan zararı ve taşıdığı risk artmaktadır. Ve halen uygulamada olan bu ters orantı, eski araçların trafikte olmasını, devlet teşvik ediyor görüntüsündedir. Şu an ülkemiz, trafik kazalarında ilk 10 ülke arasında yer almaktadır. Türkiye dışında özellikle Avrupa Birliği ülkelerindeki uygulamaları incelersek, Avrupa Birliği ülkelerinde hükümetler, tesis ettikleri özel fonlarla eski ürünlerin yeni ürünlerle değiştirilerek pazardan çekilmesini sağlayacak çevreci teşvikleri uyguluyor. Çevreye karşı duyarlı olan AB ülkelerinde hurda araç teşvikleri daha kapsamlı ve cazip iken Türkiye’de de buna benzer uygulamaların biran önce yapılması ve sürekli olması gerekmektedir” dedi.

İşte istenen vergi sistemi

Haberin Devamı

Vedat İnciroğlu, Avrupa’daki gibi çevreyi koruyan daha adil vergilerin gelmesi gerektiğini belirtti. İnciroğlu bu doğrultuda kendi önerilerini şöyle sıraladı;

1- Sadece KDV

Haberin Devamı

ÖTV oranları yıllar içinde kademeli olarak düşürülerek Avrupa’daki gibi araçlardan sadece KDV alınmalıdır.

2- Yol vergisi

MTV yerine Avrupa’daki gibi benzinli araçlardan her 100 cc için 2 Euro, dizel motorlu araçlar için her 100 cc için 9.50 Euro vergi alınabilir.

3- Karbon vergisi

Karbon vergisi adı altında CO2 salınımı 120 gr/km altında olan otomobiller vergi ödemezken 120 gr/km üstü her gram CO2 için 2 Euro ödeyebilir.

Lükste 1 numarayız

MERCEDES-BENZ Türk Direktörler Kurulu Başkanı Rainer Genes, 2014’ün ilk yarısı için Türkiye otomotiv sektörünü ve Mercedes-Benz Türk’ün satışlarını değerlendirdi. 2014 yılının ilk 6 ayında Türkiye’de otomobil pazarının yüzde 23 gerilediğini hatırlatan Genes, “Mercedes olarak ise ilk 6 ayda 9 bin 479 adetlik satış gerçekleştirerek geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre satışlarımızı yüzde 15 arttırdık ve lüks sınıfın 1 numaralı markası olduk. Toplam satışlarımızın içerisinde yeni nesil ürünlerimiz olan A, CLA, GLA ve B-Serisi 4 bin 554 adede ulaşarak bu dönemki satışlarımızın yüzde 48’ini oluşturdu. Yılın ikinci yarısında benzer bir momentumla “en mükemmel müşteri deneyimine” odaklanarak satışlarımızı arttırmaya devam edeceğiz”dedi.

TARİHİ SPRINTER REKORU

Hafif ticari araç pazarının ise ayrı dönemde yüzde 31.8 düştüğünü kaydeden Genes, kendilerinin de pazar gelişimi ile paralellik gösterdiklerini söyledi. Genes, “Sprinter aracımız ise, rekabet ettiği segmentte yüzde 14.8’lik pazar payı elde ederek, tarihinin ilk yarı yıl sonu için en yüksek pazar payına ulaştı” dedi. 6 ton kamyon pazarında ise 12 yıldır üst üste elde ettikleri pazar liderliğini devam ettirdiklerini belirten Genes, “2014 yılının ilk yarısında 144 adet Travego 15, 6 adet Travego 17, 187 adet Tourismo 15, 28 adet Tourismo 16 ve 32 adet Setra olmak üzere toplam 397 adetlik şehirler arası otobüs satışı gerçekleştirerek, sektörde 47 yıldır süregelen lider konumumuzu sürdürdük” dedi.



İlk çeyrek geliyor

Haberin Devamı

UZUN süredir merakla beklenen beşinci nesil Corsa 2015 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak. Yeni nesil 1.0 litrelik motoru, bilgi eğlence sistemi, yenilenen modern iç ve dış tasarımı ile dikkat çeken yeni Corsa, 1.0 litrelik direkt benzin püskürtmeli, tamamı alüminyum Ecotec motor, 115 beygir güç, 170 Nm tork üreten, yeni altı ileri manuel şanzıman seçeneğine sahip. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik “Yeni Corsa çok daha fazla heyecan uyandıracak” dedi.

200 milyon Euro’ya ‘zeki’ bir yenilik

PAZARA sunulduğu 1997 yılından bu yana özellikle şehiriçi kullanım için sunduğu işlevselliği ile kendine has bir yaşam tarzının sembolü olan ‘smart’ (zeki) 200 milyon Euro’ya yenilenerek Berlin’de vitrine çıktı. Artan güvenlik ihtiyaçlarına rağmen 2,69 m uzunluğu değiştirilmeden geliştirilen yeni smart fortwo ve 4 kişinin şehiriçi mobilitesini sağlayacak olan yeni smart forfour artık daha fazla alan, daha fazla renk, daha fazla donanım ve daha fazla eğlence fırsatı sunuyor. Ailenin yepyeni 4-kişilik üyesi smart forfour’dan en büyük farkı B sütununa açılan çerçevesiz geniş kapısı. 3 silindirli, 999cc’lik ve 898 cc’lik hacimli güç üreten motor seçenekleri ile yeni smart fortwo ve 4-kişilik smart forfour, Kasım ayından itibaren Avrupa’da satışa sunulacak.



Geri sayım başladı

Haberin Devamı

ÇEK üretici Skoda’nın en başarılı modellerinden Fabia tamamen yenilenerek Ekim ayında Paris fuarında sahneye çıkacak. Yeni nesil Fabia’nın tasarımı ve özelliklerine ilişkin ilk ipuçları da belirdi. Yeni çizimler, otomobilin berrak tasarımını ve keskin hatlarını ortaya koyuyor. Yeni Fabia, yerini alacağı modelden 9 cm daha geniş ve 3 cm daha alçak tasarlanırken, iç mekanda da kişiselleştirme seçenekleri yer alacak şekilde çok yönlü bir iç mekân sunacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!