Ayvalık’ın tarihi biraz da göçün tarihi. 1923’te başlayan mübadele ile kasabanın büyük oranda Rum olan nüfusu Midilli’ye göç etmiş; yerlerine Girit, Makedonya ve Midilli’deki Müslüman nüfus gelmişti. 2011’de patlak veren Suriye iç savaşı, Ayvalık’ı yeni bir göç dalgasının rotası yaptı. Binlerce Suriyeli, Midilli’ye geçebilmek için bu suları kullandı, kimi denizden karaya bir daha hiç adım atamadı. Balıkesir’e bağlı Ayvalık şimdi yeni bir göçün etkisi altında; metropolden bunalıp kaçan İstanbulluların... Bundan 10 yıl önce tek tük başlayan kaçışlar, son üç yılda yoğunlaştı. Elbette sadece İstanbullular değil Ayvalık’ın sükûnetini tercih eden büyük şehirliler, ancak ağırlıklarını koydukları kesin. Belediye Başkanı Rahmi Gençer, 70 bin olan kış nüfusunun artık 100 binin altına düşmediğini söylüyor. Peki kimler neden burayı seçiyor, hangi bölgelerde yaşıyor, ne yaparak geçiniyorlar, burada da bir ‘Bodrumlaşma’ olur mu? Cevaplar dosyamızda...
#Ayvalık- Trabzonlu Oğuz Sevinç, ortaokul yıllarında ilgi duyduğu ve maketlerini yaptığı tekneleri, üniversite eğitiminin ardından kurduğu tesisinde Avrupa Birliği standartlarında üretiyor - Sevinç: "Yat görünümlü özel tekne yapıyorum. Bildiğim kadarıyla Türkiye'de böyle tekne imalatı yapan yok. Hatta Avrupa'da da yok"
Sanko’nun patronu Abdülkadir Konukoğlu, yatçılıkta da iddialı. Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen tarafından açılan Avrasya Boat Show’da Konukoğlu’nun yüzde 70’le büyük ortak olduğu Vicem Yacht’ın Başkan Yardımcısı ve ortağı Sebahattin Hafızoğlu, 2006’da ABD’ye 19 orta boy yat sattıklarını ve 23 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını söyledi.
Bu köşedeki deniz yazılarının kalıcılığı ve etkisi konusunda konuşmak tabii ki bana düşmez. Gelen e-mesajlar, bu yazının internet ortamında aktarıldığı yelkenle ilgili tartışma gruplarındaki tepkiler ve tanışma şansı bulabildiğim okurlardan edindiğim izlenimler bana olsa olsa bir fikir verir; kapsamlı bir sonuca ulaşmam kuşkusuz mümkün değil.
<b>E</B>senler’de otobüslerin onarıldığı bir küçük sanayi sitesi. Kirli, özensiz ve dağınık. Türkiye’nin herhangi bir kasabasında rastlayabileceğiniz bu binalar topluluğunda bir karı-koca 2.5 yıldır çok güzel bir hayal inşa ediyor. Teknelerini; yaklaşık 12.5 metrelik bir Didi 40 CR.