Alman çelik üreticisi ve teknoloji firması ThyssenKrupp, Hintli şirket Tata ile planladığı birleşme Brüksel tarafından reddedilince, içinde bulunduğu mali sıkıntıyı aşmak için 6 bin çalışanıyla yollarını ayırmak istediğini açıkladı.
#Alman Çelik ÜreticisiTürkiye'nin önemli tarımsal ekipman ve çok amaçlı kabin üreticilerinden Hisarlar Makina'nın yüzde 75'inin 71 milyon TL karşılığında Hintli otomotiv devi Mahindra & Mahindra'ya (M&M) satışı tamamlandı. Hisse değişiminin tamamlanmasını M&M'in Tarım Ekipmanlar Birimi CEO'su Rajesh Jejurikar kendi twitter hesabından duyurdu.
#Rajesh JejurikarHintli motosiklet devi Hero, 2 Türkiye pazarında hedeflediği satışlara ulaşırsa, Rajastan’daki çevreci fabrikanın benzerini Türkiye’de kuracak. Türkiye’ye 3 modelle girip yüzde 2.5 pazar payı elde eden şirket, bu yıl pazarda 10 modele çıkıp payını ikiye katlamayı hedefliyor.
#Hero TürkiyeÖnüne 2023 yılı için 500 milyar dolarlık ihracat, kişi başı 25 bin dolar gelir ve dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girme hedeflerini koyan Türkiye’nin rakipleri de boş değil. Çin ve Hindistan’ın 2020’de 10 trilyon dolarlık tüketim yapacak olması yatırım için yeni pazar arayan şirketleri cezbediyor.
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, yeni teşvik sisteminin ay sonuna kadar açıklanacağını belirterek, “Yeni sistem hem cari açığın panzehiri olacak hem de Doğu ve Güneydoğu’da belirlenecek illeri Türkiye’nin Çin’i yapacak” dedi. Çağlayan, insanların kahve köşelerinden alınarak ekonomiye katılmasının önemli olduğunu söyledi.
Hindistan Ticaret ve Sanayiden Sorumlu Devlet Bakanı Jyotiraditya M. Scindia, “Türkiye’de pek çok Hintli şirket bulunuyor. Bunlardan biri kamuya ait Hindistan Demiryolu Şirketi. Bu şirket uzun yıllardır Türkiye’de çalışıyor. Bir diğeri de yine kamu şirketi olan Hindistan petrol şirketi (Indian Oil Company ? IOCL). Bu şirket Türkiye’de 15 milyon tonluk bir rafineri kurmayı düşünüyor. Bu da 5 milyar dolarlık bir yatırım. Bu rafineri konusunun fizibilitesini değerlendiriyorlar” dedi.
Yıllık 400 milyon dolar ciroya ulaşan Barsan Global Lojistik; 12 ülkede kurduğu 26 lojistik üsten sadece Türkiye’ye değil, farklı ülkelere de mal taşıyor. Barsan Yönetim Kurulu üyesi Sadık Baydere, "Çin’de 3 lojistik üs kurduk. Hong Kong’da depo aldık, dünyanın en büyük limanı Yangshan ve Çin’in Tahtakale’si Yiwu’da lojistik yatırımı tamamladık" dedi.
Hintli Mahindra’nın Türkiye temsilciliğini Eylül 2005’te alan İlçe Grubu Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Çetinkaya, "İthalat için hiçbir eksiğimiz olmamasına rağmen izinleri 2 yıl sonra alabildik. Bu bürokrasi mücadelesi bize hem zaman hem de 3 milyon dolar kaybettirdi" dedi.
THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat 2033 hedeflerini anlattı. 813 uçaklık bir filo ve yılda 171 milyon yolcu heyecanını paylaştı. Hedeflerinin 3.9 milyon ton kargo kapasitesine ulaşmak ve 144 milyar dolarlık ekonomik katkı yaratmak olduğunu belirten Bolat, “150 binden fazla çalışanımızla gelirimizi 52.2 milyar dolara çıkarmayı planlıyoruz” dedi.
#THYEn sık bindiğimiz yolcu uçakları dar gövdeli uçaklardır. Bunlar arasında Boeing’in 737 serisi, Airbus’ın da A320 ailesi var. Siz bu iki uçaktan hangisinde daha rahat ediyorsunuz? Hangisine daha fazla güveniyorsunuz? Bu soruların cevapları birbiri altına konulduğunda neredeyse skor eşitleniyor. Dar gövde önümüzdeki dönemde daha çok üretilmesi gereken uçak olarak gündeme geliyor. Bu iki uçaktan daha küçük yolcu uçakları da var ama 737 ve A320 halen pazarda lider konumundalar.
#Dar GövdeParis Air Show bu yıl yine uçak ve helikopter siparişlerinde rekorların kırıldığı en önemli platform oldu. Kimine göre 80 milyar, kimine göre 100 milyar doların üzerinde tutarlarda sipariş verildi. Airbus ve Boeing’in ezeli rekabeti burada da sürdü. Hem 737 Max hem de 787 ve 777X uçaklarının imalatlarında sıkıntılar yaşayan Boeing, siparişlerde geri kalsa da bu üç modelde ticari başarıyı yakalayacak gibi görünüyor.
#Paris Air ShowDünyanın her yerinde ekonomiler zorlanmaya başladığında tuhaf bir şey oluyor. İşadamları ya da büyük şirketler sıradan iş jetleri yerine daha büyük uçaklara yöneliyorlar. Yani ortalama 40-70 milyon dolar değerindeki uçaklar daha fazla rağbet görüyor. Daha ucuz uçakların satışı düşüyor.
#CenevrePerşembe günü Umman Denizi’nde uluslararası sularda seyreden bir petrol tankerine komandolarla indirme operasyonu yapan İran, baskınla ilgili görüntü yayınladı. İşletmecisi Türk olan gemi, Kuveyt’ten ABD’ye petrol taşıyordu.
#İranTicari havayolu uçaklarında en çok kadın pilota Hindistan iş imkânı veriyor. Dünyada ne yazık ki kadın pilot istihdamına çok sıcak bakılmıyor. Sadece bulunsun diye kadın pilot alan şirketler bile var. Yapılan araştırmalar kadın pilotların çok dikkatli olduklarını ve kuralları ağırlıkla uyguladıklarını gösteriyor. Türkiye’de kadın pilot oranında Pegasus ön sırada yer alıyor.
#PegasusRusya, Batılı markaların yaptırım kararlarının ardından boşalan AVM mağazaları için aralarında Türkiye’nin de olduğu farklı ülkelerden şirketlerle görüşüyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Yatırımcı gruplar arayarak boş kalan yerler için bizimle görüşme talep ediyorlar. Biz de önümüzdeki günlerde Rusya’ya giderek süreci detaylandırmayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
#RusyaŞirketlerin kadın çalışanlarına regl dönemlerinde resmi izin tanıması politikası gün geçtikçe daha fazla benimseniyor. Regl izninin hakları olduğunu düşünenler olduğu gibi, bu durumun iş hayatlarında bir engel oluşturacağını, eşitlik arayışlarını sekteye uğratacağını düşünen kadınlar da azımsanmayacak kadar çok sayıda. Regl izni konusunu tüm detaylarıyla mercek altına aldık...
#Regl İzni