Güncelleme Tarihi:
CUMHURÄ°YET’in 100’ncü yılı ÅŸerefine 2023 yılı için kendisine 500 milyar dolar ihracat, kiÅŸi başı 25 bin dolar gelir ve dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girme hedeflerini koyan Türkiye’nin rakipleri Çin ve Hindistan aynı yıllarda birer tüketim devine dönüşecek. 2020’de toplam tüketimleri 10 trilyon doları bulacak olan bu iki ülkenin, ihtiyacını karşılamak için gereken tek bir ÅŸey var: ÃœRETÄ°M. Ä°ÅŸte bu durum özellikle Euro bölgesinde Yunanistan, Ä°spanya, Portekiz’de ekonomik krizlerle boÄŸuÅŸan batılı ÅŸirketler için büyük fırsat anlamına geliyor.Â
Orta sınıf 1 milyar kişi
Boston Consulting Group’un Ekim’de piyasaya sürdüğü ‘The $10 Trillion Prize’ isimli kitap, Çin ve Hindistan’daki tüketici pazarlarının kendine has özelliklerini detaylandırıyor. Michael Silverstein, Abheek Sınghi, Carol Liad ve David Michael tarafından kaleme alınan kitaba göre 2020’de Çin ve Hindistan’daki orta sınıf tüketici sayısı yaklaşık 1 milyar kişi olacak. Çinli ve Hintli tüketiciler 2010–2020 yılları arasında toplam 64 trilyon dolar harcayacak. Yıllık tüketici harcaması 2020 yılında Çin’de 6.2 trilyon dolar, Hindistan’da ise 3.6 trilyon dolar seviyesinde olacak. Yapılan araştırmalara göre yeni nesil, büyüklerine oranla daha çok harcama yapacak. 2009 doğumlu Çinliler 1960 doğumlu Çinlilerin 38 katı, 2009 doğumlu Hintliler ise 1960 doğumlu Hindistanlılardan 13 kat daha fazla tüketim yapacak. Toplanan veriler Çinli ve Hindistanlı tüketicilerin keyfi harcamalara da daha meyilli olduğunu gösteriyor. Tüm dünyada 24 bin tüketicinin katıldığı bir ankete göre Çinlilerin yüzde 36’sı ve Hintlilerin yüzde 19’u daha çok keyfi harcama yapmak istiyor. Buna karşın Amerikalıların yüzde 11’i, Avrupalıların yüzde 8’i, Japonların ise yüzde 5’i keyfi tüketimlerinin artması beklentisinde.
Şirketlere öneriler
Kitapta, Çin ve Hindistan pazarına açılmayı planlayan şirketler için bazı öneriler de bulunuyor. Bu ülkelerdeki neredeyse her tüketicinin geçmişte ekonomik sıkıntı yaşadığını, firmaların geleceğin tüketicilerin güvenini kazanabilmeleri için buna saygı gösterilmesi ve iyimser bir gelecek çizilmesi gerektiği belirtiliyor. Şirketlere yapılan önerilerden bir diğeri ise tüketicilerle diyalog kurularak onların çok dikkatli dinlenmesi.
Önümüzdeki 20 yıl içinde şehir yaşamının önemli ölçüde gelişmesi bekleniyor. 2020 itibariyle Çin nüfusunun yüzde 60’ının yani yaklaşık 824 milyon insanın şehirlerde yaşayacağı tahmin ediliyor. Hindistan’da ise nüfusun yüzde 30’unun şehirde yaşaması bekleniyor. Kitapta, şirket yetkililerine şehirlerde yaşayan kesimi evlerinde ziyaret etmeleri ve yaşam tarzlarını analiz etmeleri öneriliyor. Kırsal kesimlerde yaşayan halkın ise modern tarım aletleri ve yeni ürünler ile desteklenebileceği belirtiliyor.
Rakamlarla Çin ve Hindistan
· 2000 yılında Fortune 500 listesinde 8 Çinli ve 1 Hintli firma bulunuyordu. 2010’da ise 46 Çinli ve 8 Hintli şirket listeye girdi.
· Bugün dünya piyasa değeri sıralamasında ilk 10’da 3 Çinli firma bulunuyor.
· Dünya çapında kendi çabasıyla servet sahibi olan en zengin 13 kadından 7’si Çin’de.
· 2015’de 1 milyar Hintlinin  cep telefonu olacak.
· 2015 yılında Çin’de 356 milyon kişi alışveriş için interneti kullanıyor olacak. Bu alanda liderliğe oturacak olan Çin’de internet üzerinden 360 milyar dolarlık alışveriş yapılacak.