2 yıl bürokrasi ile uğraştık otomobil satmayı unuttuk

Güncelleme Tarihi:

2 yıl bürokrasi ile uğraştık otomobil satmayı unuttuk
Oluşturulma Tarihi: Mart 31, 2008 00:00

Hintli Mahindra’nın Türkiye temsilciliğini Eylül 2005’te alan İlçe Grubu Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Çetinkaya, "İthalat için hiçbir eksiğimiz olmamasına rağmen izinleri 2 yıl sonra alabildik. Bu bürokrasi mücadelesi bize hem zaman hem de 3 milyon dolar kaybettirdi" dedi.

SON yıllarda dünya otomotivinde yıldızı parlayan ülkelerin başında Hindistan geliyor. Bir taraftan uluslararası otomotiv şirketleri Hindistan’da yatırım yapmak için uğraşırken diğer taraftan Hintli otomotiv markaları uluslararası satınalmalarla büyüme yoluna gidiyor. Son dönemde Jaguar ve Land Rover’ı satın almak için teklif veren 3 şirketten 2’sinin Hintli şirket olması ve sonunda iki ünlü markayı 2.3 milyar dolara Tata’nın alması tüm gözlerin Hindistan otomotiv sektörüne çevrilmesine neden oldu. Ancak Hindistan ile ilgili dünyada bu gelişmeler yaşanırken, Tata’yla birlikte Land Rover ve Jaguar’ı almak için teklif veren Hintli otomotiv devi Mahindra, Türkiye’ye girmek için tam iki yıl mücadele verdi.

3 MİLYON DOLAR HARCADIK: Türkiye’yi Hindistan ile diplomatik krizin eşiğine getiren Mahindra’nın Türkiye temsilciliğini Eylül 2005’te alan İlçe Grubu Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Çetinkaya, "İthalat için gerekli tüm mevzuatı yerine getirmemize ve hiçbir eksiğimiz olmamasına rağmen izinleri 2 yıl sonra zorla alabildik" dedi. Hindistan ile Türkiye arasındaki dış ticaret açığı gibi gerekçelerle ithalat iznini iki yıl sonra genel seçimlerden önce alabildiklerini söyleyen Çetinkaya, "Sonunda Başbakan Erdoğan bile ’Benim önüme artık Mahindra sorununu getirmeyin’ deyince izinleri aldık. Ancak bu mücade bize hem zaman hem de para kaybettirdi. İki yıl içinde 3 milyon dolar harcadık. Bu kaybımızı 2 bin adet araç satarak karşılayabiliriz" dedi.

HEDEF 4 BİN SATIŞ: Bir süre ayrı kaldığı otomotiv sektörüne Mahindra markası ile dönen Doğuş Otomotiv ve ODD eski Başkanı İlhan Çetinkaya, Doğuş Grubu’nda Opel, Cadillac, Saab, Volkswagen Grubu markalarıyla edindiği tecrübeyi şimdi Mahindra’da kullanmaya hazırlanıyor. Çetinkaya, mütevazi bir şirket olacaklarını ve öyle büyük hedefler koymadıklarını belirterek, "Önce 2 bin daha sonra yılda 4 bin adetlik bir satış rakamına ulaşmak istiyoruz" dedi. Mahindra Türkiye Genel Müdür Mehmet Önder ise yaşadıkları bu sıkıntıyı "İki yıl süren bu mücadeleden sonra en iyi yaptığımız işi, otomobil satmayı unuttuk. Şimdi yeniden otomobil satmayı öğreniyoruz" diye eleştirdi. Otomotiv pazarındaki kıyasıya rekabete değinen Önder, agresif bir pazarlama stratejisi yüretmeyeceklerini, tüketicinin, yetkili satıcıların ve distribütör firmanın yani herkesin kazandığı bir stratejiyle pazarda yer alacaklarını söyledi. Önder, ticari araç sınıfında yer alan 4x4 araçları, pick-up’lar ve traktörlerin yanı sıra kamyonda da Mahindra markasıyla var olmayı hedeflediklerini kaydetti.

36 bin YTL’ye SUV gibi ticari araç

Mahİndra, Türkiye’de tümü ticari araç segmentinde olan 4x4, pick-up ve traktör satıyor. SUV görünümündeki GOA isimli aracı, 4X2 ve 4X4 olmak üzere iki farklı seçeneğe sahip. 2.6 litre hacmindeki turbo dizel motoru 108 beygir güç üretiyor. 4x2 GOA, Türkiye’de 35 bin 939 YTL’ye satılırken, 4x4 versiyonunun fiyatı ise 39 bin 982 YTL. Mahindra’nın pick-up segmentindeki temsilcisinin adı ise ’Pik Up’. Pik Up’ın fiyatı 4X2 ve 4x4 özelliklerine göre 24 bin 939 YTL’den başlayıp 30 bin 793 YTL’ye kadar çıkıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!