Belki de mesleğin getirdiği alışkanlık; çay ve kahveyi çok tüketiyorum. İçmekle kalmayıp okuyorum da; öğrenmeye çalışıyorum. Hatta çay, kahve panelleri yönettiğim de var. Her tadın bir öyküsü ve elbette ritüelleri de oluyor. Ben de bunların peşindeyim. Bu yoğun hayatın içinde bunlara nefes alıyorum. Bana da çok iyi geliyor.
#1Bir yılı daha geride bırakırken geçen yılın en heyecan verici gurme rotalarını ve başarılı gastronomi etkinliklerini sizlerle paylaşmak isterim. Aromatik otlarla 4 günde hazırlanan sos, ayvalı lahmacun, vişneli küflü peynir, lüfer tuzlama ve ardından yola çıkılacak daha nice yemek var.
#GASTRONOMİAmerika’da ‘Turkish Coffee Lady’ adıyla anılan ve bu isimle bir vakıf kurarak 13 yıldır kahvemizi tanıtan Gizem Şalcıgil White, örnek alınacak bir girişimci. Kahvemizi Amerika pazarında yaymak, restoranların menülerine sokmak ve marketlerde satışını sağlamaksa yeni hedefleri... Türk kadınının dirayetini, azmini ve başarısını yurtdışında herkese gösterdiği için tebrikler!
#Turkish Coffee LadyBir dönem cezvelerde yapımı uzun sürdüğü, özellikle restoranlarda ocakları meşgul ettiği için kendi ülkemizdeki çoğu restoranda sipariş edemiyorduk. Asırlardır kültürümüzün önemli bir parçası olan Türk kahvesi, sınırlar ötesine taşınması gereken en önemli tanıtım elçilerimizden... Belgesellere konu olması tam da bu nedenle oldukça önemli bir adım!
#Türk KahvesiKimi Amerika’da Türk kahvesini tanıtıyor, kimi şehir bostanında şeflere sebze üretiyor. 21 yıldır Anadolu’yu köy köy dolaşıp bilgi toplayan da var, asırlar öncesinden kalan mutfak bilgilerini Osmanlıcadan çevirmeye hayatını adamış olan da… Bu hafta yeme-içme kültürümüzün kadın kahramanlarından bazılarıyla tanıştırayım sizleri...
#YazarGönüllü girişimci olarak yurt dışında 10 yılda 20 bin kişiye Türk kahvesini tanıtması nedeniyle “Turkish Coffee Lady” ünvanını alan Gizem Şalcıgil White, “500 yıllık Türk kahvesini dünyada markalaştırmak için çalışmazsak, diğer kültürel miraslarımız gibi kaybedebiliriz” dedi. Şalcıgil White, daha fazla farkındalık yaratmak adına “Türk Kahvesi Dünya Markası Olsun” temalı imza kampanyası başlattıklarına da dikkat çekti.
#BursaYakın geçmişin sözlü yasası “Tabağı boş göndermek olmaz”, artık dünyada anlam kazanıyor. 2. Global GastroEkonomi Zirvesi’nde tanıştığımız ‘gastrodiplomasi’ kavramına bu gözle bakmak da mümkün. Kültürlerarası iletişimin yeni aktörlerini uzmanlardan dinledik.
#Global Gastroekonomi ZirvesiJALE Özgentürk’ün önceki gün, TİM’in “Türkiye’yi Tanıtım Grubu”na 300 milyon lira aktaracağını ve grubun Türkiye’nin imajına katkı yapacak, Türk Malı (Made in Turkey) algısını geliştirecek projelere imza atacağını söylemişti. Türkiye’nin nasıl bir imaj sorunu yaşadığını, turizme darbeyi, müşterilerin ayaklarına gitmek zorunda kalan ihracatçıların durumunu biliyoruz.
#Gila BenmayorDünyanın 3.büyük, aynı zamanda Birleşmiş Milletlerin desteklediği sivil toplum örgütlerinden birisi olan JCI (Junior Chamber International) tarafından 1981 yılından bu yana düzenlenen, “Ten Outstanding Young Persons of the World’ün 2015 yarışının sonuçları belli oldu. Yarışmaya Türkiye’yi temsilen katılan Canan Dağdeviren ve Mehmet Z. Baykara ipi göğüsleyerek dünya birinciliği koltuğuna oturdu.
#GençDünyaca ünlü Türk asıllı ABD'li göğüs ve kalp-damar cerrahı Mehmet Öz'ün, ABD'deki bir televizyon kanalındaki şovuna, "Yunan kahvesi"ni konu etmesi ülkedeki Türklerin tepkisine neden oldu. İnternette Öz'ü Türk kahvesine duyarlı olmaya çağıran bir imza kampanyası başlatıldı.