Türk kahvesinin 40 Yıllık hatır yolculuğu

Güncelleme Tarihi:

Türk kahvesinin 40 Yıllık hatır yolculuğu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 26, 2020 23:16

Amerika’nın başkenti Washington’da kahve dükkânı işleten ve ülkede ‘Turkish Coffee Lady’(Türk Kahvesi Kızı) diye tanınan Gizem Şalcıgil, hem markasının hem de kahvelerinin tanıtımını bu defa Ankara’da yaptı.

Haberin Devamı

Ankaralı olan ve 2009 yılında eğitim için Amerika’ya giden Gizem Şalcıgil, uzun bir süredir Türk kahvesini tanıtmak için özel bir araçla ülke ülke, şehir şehir geziyor. Türk kahvesiyle toplumlar arası ilişki kurmayı amaçlayan Şalcıgil, “Türk kahvesini bir ürün olarak değil, kültür olarak tanıtmalıyız. Amerika’da inanılmaz bir kahve kültürü var ama Türk kahvesini tanımıyorlar. Kahveyi ilk pişiren biziz ama ‘kahve’ denince akla gelen bir ülke değiliz. Benim amacım ‘kahve’ denince Türkiye’nin akla gelmesi” diyor.

Türk kahvesinin 40 Yıllık hatır yolculuğu

Gizem Şalcıgil’in Chef Akademi’de düzenlenen tanıtımına Ankara Ticaret Odası(ATO) Başkanı Gürsel Baran, Ankara Kent Konseyi Yürütme Kurulu Başkanı Halil İbrahim Yılmaz ile çok sayıda davetli ve kahve tutkunu katıldı.

Haberin Devamı

KÜLTÜREL DİPLOMASİ

Şalcıgil, ‘Turkish Coffee Lady’ adlı markasının kuruluş hikâyesini ise şöyle anlatıyor:
“Amerika’da insan ilişkilerinin kahve üzerinden ilerlediğini gördüm. Bizim de 500 yıllık bir kahve kültürümüz var. ‘Toplumlar arası ilişkileri nasıl kurabilirim’ diye düşünürken ‘kültürel diplomasi’ kavramı ile tanıştım. İlk olarak 2009 yılında sosyal iletişim ağı kurdum. Çok beğenildi. Sonrasında insanlar biraraya gelmek istediler. Washington Büyükelçiliği’mizde ve New York’ta Türk kahvesinin tanıtımı için etkinlikler düzenledik. Özellikle Amerikalılar büyük ilgi gösterdi. O dönem Amerika’da yiyecek araçları çok popüler oldu. Ben de minik bir Türk kahvesi aracı yaptım. Washington’dan başlayarak New York, Boston, Baltimone gibi çok sayıda şehirde binlerce kahve dağıttık. Toplumları kahve kültürüyle birleştirmek istedik. Daha sonra Avrupa’dan teklif geldi. Hollanda, Belçika ve Fransa’da benzer etkinlikler yaptık. Nato Genel Merkezi’ne bile girdik. Sanatçı Hasan Kale, kahvenin telvesiyle Türkiye’nin turistik ve tarihi bölgelerine ait görseller hazırladı. Biz bu sanat eserleri ve kahvelerle birlikte yine kahve tanıtımları yaptık.”

Türk kahvesinin 40 Yıllık hatır yolculuğu


HER KAHVE PAKETİNİN YÜZDE 5’İ KADIN GİRİŞİMCİLERE

Haberin Devamı

Gizem Şalcıgil, markayla birlikte kadın girişimcileri destekleyen bir vakıf kurduklarını ve satılan her kahve paketinden yüzde 5’lik bir payı bu vakfa aktardıklarını da söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!