Emre Özpeynirci haberleri sayfasında Emre Özpeynirci hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 455 Emre Özpeynirci haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Sabancı Grubu mayıs sonunda Temsa’yı yatırımcı Enver Rıfkı Ünver ve eşi Rukiye Devres Ünver’e satarak otomotiv üretimden tamamen çıktı. Ünver ailesinin Temsa’nın başına getirdiği Aslan Uzun, “Fon mantığıyla şirketi kâra geçirip 5 yıl sonra satmak gibi bir düşüncemiz yok. Hedefimiz Temsa’yı dünya markası yapmak. Mercedes kadar iyi otobüs üretiyoruz. Tek farkımız, onların markası değerli” dedi.
#Yazarlarİlk kez 2011 başında gündeme gelen ama ticari olarak Kasım 2017’de resmiyet kazanan ‘yerli otomobil’ projesine ilişkin ilk somut örnekler aralık başında ortaya çıkacak. ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’ (TOGG) bünyesindeki mühendis ve tasarımcılar tarafından geliştirilen 2 ön gösterim aracı, yani yürüyen SUV prototipleri kasımda geliyor. Bu araçlar aralık başında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla tanıtılacak.
#YazarÖzellikle Avrupa’da emisyon sınırlaması nedeniyle köşeye sıkışıp çözümü elektrikli otomobil üretmekte bulan dev markaların kafasındaki soru: “Yüksek maliyetli bu araçları kime ve nasıl satacağız?” Geçen hafta İngiliz Dyson’ın, “Ticari anlamda geçerliliğini göremedik ve uygun alıcı bulamadık” gerekçesiyle 3.2 milyar dolarlık elektrikli otomobil projesini bitirmesi bu konudaki endişeleri arttırırken, daha fazla destek ihtiyacını gündeme taşıdı.
#YazarÖTV, KDV, MTV... Bu dolaylı vergilerin dışında otomotivde bir de 2 yıl önce devreye sokulan kademeli sistem var. Bu karmaşık vergi yapısının bir an önce değişip, dünyada teknolojiye dayanan çevresel devrime ayak uydurması gerekiyor. Bu sayede hem devlet hem sektör hem vatandaş kazanır. Aksi takdirde mevcut yapıyla üretim üssü gücümüzü kaybedip oyun dışı da kalabiliriz.
#YazarDevlet, ÖTV teşviki için vergi gelirine ve piyasanın canlanmasına bakar. Teşvikin devrede olduğu mart ayı ile teşviksiz ağustos ayı arasında satışlarda yarı yarıya fark olsa da ÖTV tahsilatında büyük fark yok. Ayrıca bir çok marka 8 ayda sattığını 4 ayda satacağını öngördüğüne göre piyasa canlanması için bir şey yapmaya gerek var mı?
#YazarBMW, MINI, Land Rover ve Jaguar’ın Türkiye distribütörü olan Borusan Otomotiv, bir ilke imza atarak en büyük rakipleri olan Mercedes, Audi ve Volvo’nun 2. el araçlarını satmaya başladı. Samandıra tesislerinde devreye giren ‘konsinye’ hizmetiyle diğer lüks markaların 2. el araçlarını ‘Borusan Otomotiv’ güvencesiyle hızlı ve değerinde satan grubun hedefi, bu yolla ayda 200 adetlik satışa ulaşmak.
#Yazarlar2021’den itibaren Avrupa’da çevreyi kirleten otomobil üretenlere büyük cezalar gelecek. Bu yüzden otomotiv devleri karbon salınımı sıfır olan elektrikli otomobiller geliştirerek, ortalama emisyon oranlarını düşürmek istiyor. Ancak markaların kârlı diye vazgeçemedikleri SUV modellere yönelik talep o kadar fazla ki, kimsenin gözü elektrikli otomobil görmüyor. Frankfurt’ta bu hatadan geç de olsa dönmeye çalıştıkları gözlendi.
#YazarOtomobil fuarlarının geleceğinin tartışıldığı bir dönemde 24 markanın katılmayacağını açıkladığı Frankfurt Fuarı dün önce dünya basını için kapılarını açtı. Alanın küçüldüğü, salonların azaldığı fuarın sönük geçmesi beklenirken ev sahibi Alman markalar yeni yıldızlarla sahneye çıkarak boşluğu doldurdu. Fuarda yollara çıkacak yeni elektrikli otomobiller birbirinden dikkat çeken konsept ve yeni modellerle göz doldurdu.
#YazarOtomotiv pazarının yüzde 50’ye yakın daraldığı bir ortamda biraz geriye giderek 2004 yılından bu yana ne kadar araç satıldığını, markaların 16 yıllık performansları ve pazar payları ile kimlerin bu dönemde iç pazardan çekildiğini belirledik. Sonuçlar gerçekten çarpıcı...
#YazarOtomotiv sektörünün en büyük çatı örgütleri olan Otomotiv Sanayi Derneği (OSD), Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) başkanları ekonominin lokomotifi olan sektörün sorunlarını, taleplerini ve yapılması gerekenleri Hürriyet’e değerlendirdi.
#Yazarlar7 ayda toplam pazar 2017’nin aynı dönemine göre yüzde 55, 2018’e göre ise yüzde 47.5 düşerken, bu durum yetkili servisleri kullanan 0-3 yaş araç parkının da küçülmesini sağladı. Aralık 2017’ye göre servislere giren araç sayısı Temmuz 2019’da yüzde 17.59 düşerken, pazarın daralmasına bağlı olarak bu oran Aralık 2020’de yüzde 55’e ulaşacak. İlk 6 ay sonunda yetkili servislere giren araç sayısı da yüzde 15 azaldı.
#OtomotivSanayi Bakanlığı 25 Temmuz’da internet sitesinde ilginç bir konuyu görüşe açarak, tartışma başlattı. OSD üyesi bazı firmaların daha önce bir yıl ertelenen ‘yeni emisyon müktesebatı’na geçişi 1.5 yıl daha ertelemek istediklerini duyurdu. Halihazırda 1 yıldır Avrupa’ya istenilen nitelikte yeni faz motorlu araç üretip ihraç eden bu şirketler, iç pazarda ise eski faz motorları satıp ilave 10-12 bin TL maliyet avantajı elde etmeyi amaçlıyor.
#EMRE ÖZPEYNİRCİYılın ilk beş ayında Türkiye’de sıfır otomobil satışları yüzde 50’ye yakın düşerken, 2. el otomobil satışlarındaki kayıp ise yüzde 5.18 oldu. Bu dönemde tüketiciler daha yaşlı otomobillere yöneldi. İlk beş ayda 8 yaşındaki otomobillerin satışı geçen yıla göre yüzde 60.31 arttı. Satışlarını en çok arttıran ikinci grup 9 yaşındakiler oldu. Bir yaşındaki otomobillerin satışlarında ise yüzde 42.84’lük düşüş oldu.
#Yazarlar“Dünyada otomotiv teknolojisi bambaşka bir yöne giderken, bizim de vergi sistemimizi, teşvik ve ihale uygulamalarımızı, artık bu 1.6 altı/üstü ‘takıntısından’ kurtarmamız acilen gerekmektedir“ yorumunu yapan Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Önerimiz devletin toplam vergi gelirini etkilemeden mevcut sistem yerine yeni vergi sistemine geçilmesidir” diye konuştu.
#YazarlarTürkiye’de üretilen otomobillerde yerlilik oranı geçtiğimiz yıla göre geriledi. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın 2019 yılı raporuna göre ülkemizde üretilen otomobillerde yerlilik oranı yüzde 20-65’ten yüzde 18-63 arasına geriledi. Ticari araçlarda yerlilik oranları otomobile nazaran daha yüksek seyrederken, bir tek traktörde yüzde 90’a ulaşan yerlilik oranları mevcut.
#YazarlarOTOMOTİV devi Volkswagen Grubu (VW) bu yılın başında Avrupa’daki emisyon sınırlamasına bağlı olarak Almanya’daki fabrikalarında elektrikli araç üreteceği için Doğu Avrupa’da yeni bir fabrika kurup, bazı önemli modellerinin konvansiyonel motorlu (benzin-dizel) versiyonlarını bu fabrikada üreteceğini açıklamıştı.
#YazarSabancı Grubu mayıs sonunda Temsa’yı yatırımcı Enver Rıfkı Ünver ve eşi Rukiye Devres Ünver’e satarak otomotiv üretimden tamamen çıktı. Ünver ailesinin Temsa’nın başına getirdiği Aslan Uzun, “Fon mantığıyla şirketi kâra geçirip 5 yıl sonra satmak gibi bir düşüncemiz yok. Hedefimiz Temsa’yı dünya markası yapmak. Mercedes kadar iyi otobüs üretiyoruz. Tek farkımız, onların markası değerli” dedi.
#Yazarlarİlk kez 2011 başında gündeme gelen ama ticari olarak Kasım 2017’de resmiyet kazanan ‘yerli otomobil’ projesine ilişkin ilk somut örnekler aralık başında ortaya çıkacak. ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’ (TOGG) bünyesindeki mühendis ve tasarımcılar tarafından geliştirilen 2 ön gösterim aracı, yani yürüyen SUV prototipleri kasımda geliyor. Bu araçlar aralık başında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla tanıtılacak.
#YazarÖzellikle Avrupa’da emisyon sınırlaması nedeniyle köşeye sıkışıp çözümü elektrikli otomobil üretmekte bulan dev markaların kafasındaki soru: “Yüksek maliyetli bu araçları kime ve nasıl satacağız?” Geçen hafta İngiliz Dyson’ın, “Ticari anlamda geçerliliğini göremedik ve uygun alıcı bulamadık” gerekçesiyle 3.2 milyar dolarlık elektrikli otomobil projesini bitirmesi bu konudaki endişeleri arttırırken, daha fazla destek ihtiyacını gündeme taşıdı.
#YazarDizel motor teknolojisine sahip otomobil ve ticari araçlarda emisyon değerleri 1 Ekim 2019 tarihinden itibaren değişiyor. İç piyasaya satış yapan bazı otomotiv firmaları emisyon değerlerindeki değişim nedeniyle fiyatlarında artışa gidebilir.
#OtomobilÖTV, KDV, MTV... Bu dolaylı vergilerin dışında otomotivde bir de 2 yıl önce devreye sokulan kademeli sistem var. Bu karmaşık vergi yapısının bir an önce değişip, dünyada teknolojiye dayanan çevresel devrime ayak uydurması gerekiyor. Bu sayede hem devlet hem sektör hem vatandaş kazanır. Aksi takdirde mevcut yapıyla üretim üssü gücümüzü kaybedip oyun dışı da kalabiliriz.
#YazarDevlet, ÖTV teşviki için vergi gelirine ve piyasanın canlanmasına bakar. Teşvikin devrede olduğu mart ayı ile teşviksiz ağustos ayı arasında satışlarda yarı yarıya fark olsa da ÖTV tahsilatında büyük fark yok. Ayrıca bir çok marka 8 ayda sattığını 4 ayda satacağını öngördüğüne göre piyasa canlanması için bir şey yapmaya gerek var mı?
#YazarBMW, MINI, Land Rover ve Jaguar’ın Türkiye distribütörü olan Borusan Otomotiv, bir ilke imza atarak en büyük rakipleri olan Mercedes, Audi ve Volvo’nun 2. el araçlarını satmaya başladı. Samandıra tesislerinde devreye giren ‘konsinye’ hizmetiyle diğer lüks markaların 2. el araçlarını ‘Borusan Otomotiv’ güvencesiyle hızlı ve değerinde satan grubun hedefi, bu yolla ayda 200 adetlik satışa ulaşmak.
#Yazarlar2021’den itibaren Avrupa’da çevreyi kirleten otomobil üretenlere büyük cezalar gelecek. Bu yüzden otomotiv devleri karbon salınımı sıfır olan elektrikli otomobiller geliştirerek, ortalama emisyon oranlarını düşürmek istiyor. Ancak markaların kârlı diye vazgeçemedikleri SUV modellere yönelik talep o kadar fazla ki, kimsenin gözü elektrikli otomobil görmüyor. Frankfurt’ta bu hatadan geç de olsa dönmeye çalıştıkları gözlendi.
#YazarOtomobil fuarlarının geleceğinin tartışıldığı bir dönemde 24 markanın katılmayacağını açıkladığı Frankfurt Fuarı dün önce dünya basını için kapılarını açtı. Alanın küçüldüğü, salonların azaldığı fuarın sönük geçmesi beklenirken ev sahibi Alman markalar yeni yıldızlarla sahneye çıkarak boşluğu doldurdu. Fuarda yollara çıkacak yeni elektrikli otomobiller birbirinden dikkat çeken konsept ve yeni modellerle göz doldurdu.
#YazarOtomotiv pazarının yüzde 50’ye yakın daraldığı bir ortamda biraz geriye giderek 2004 yılından bu yana ne kadar araç satıldığını, markaların 16 yıllık performansları ve pazar payları ile kimlerin bu dönemde iç pazardan çekildiğini belirledik. Sonuçlar gerçekten çarpıcı...
#YazarOtomotiv sektörünün en büyük çatı örgütleri olan Otomotiv Sanayi Derneği (OSD), Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) başkanları ekonominin lokomotifi olan sektörün sorunlarını, taleplerini ve yapılması gerekenleri Hürriyet’e değerlendirdi.
#Yazarlar7 ayda toplam pazar 2017’nin aynı dönemine göre yüzde 55, 2018’e göre ise yüzde 47.5 düşerken, bu durum yetkili servisleri kullanan 0-3 yaş araç parkının da küçülmesini sağladı. Aralık 2017’ye göre servislere giren araç sayısı Temmuz 2019’da yüzde 17.59 düşerken, pazarın daralmasına bağlı olarak bu oran Aralık 2020’de yüzde 55’e ulaşacak. İlk 6 ay sonunda yetkili servislere giren araç sayısı da yüzde 15 azaldı.
#OtomotivSanayi Bakanlığı 25 Temmuz’da internet sitesinde ilginç bir konuyu görüşe açarak, tartışma başlattı. OSD üyesi bazı firmaların daha önce bir yıl ertelenen ‘yeni emisyon müktesebatı’na geçişi 1.5 yıl daha ertelemek istediklerini duyurdu. Halihazırda 1 yıldır Avrupa’ya istenilen nitelikte yeni faz motorlu araç üretip ihraç eden bu şirketler, iç pazarda ise eski faz motorları satıp ilave 10-12 bin TL maliyet avantajı elde etmeyi amaçlıyor.
#EMRE ÖZPEYNİRCİYılın ilk beş ayında Türkiye’de sıfır otomobil satışları yüzde 50’ye yakın düşerken, 2. el otomobil satışlarındaki kayıp ise yüzde 5.18 oldu. Bu dönemde tüketiciler daha yaşlı otomobillere yöneldi. İlk beş ayda 8 yaşındaki otomobillerin satışı geçen yıla göre yüzde 60.31 arttı. Satışlarını en çok arttıran ikinci grup 9 yaşındakiler oldu. Bir yaşındaki otomobillerin satışlarında ise yüzde 42.84’lük düşüş oldu.
#Yazarlar“Dünyada otomotiv teknolojisi bambaşka bir yöne giderken, bizim de vergi sistemimizi, teşvik ve ihale uygulamalarımızı, artık bu 1.6 altı/üstü ‘takıntısından’ kurtarmamız acilen gerekmektedir“ yorumunu yapan Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Önerimiz devletin toplam vergi gelirini etkilemeden mevcut sistem yerine yeni vergi sistemine geçilmesidir” diye konuştu.
#YazarlarTürkiye’de üretilen otomobillerde yerlilik oranı geçtiğimiz yıla göre geriledi. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın 2019 yılı raporuna göre ülkemizde üretilen otomobillerde yerlilik oranı yüzde 20-65’ten yüzde 18-63 arasına geriledi. Ticari araçlarda yerlilik oranları otomobile nazaran daha yüksek seyrederken, bir tek traktörde yüzde 90’a ulaşan yerlilik oranları mevcut.
#YazarlarOTOMOTİV devi Volkswagen Grubu (VW) bu yılın başında Avrupa’daki emisyon sınırlamasına bağlı olarak Almanya’daki fabrikalarında elektrikli araç üreteceği için Doğu Avrupa’da yeni bir fabrika kurup, bazı önemli modellerinin konvansiyonel motorlu (benzin-dizel) versiyonlarını bu fabrikada üreteceğini açıklamıştı.
#YazarKüresel otomotiv endüstrisinin önündeki ‘elektrikli araç’ çağının yarattığı zorluklara karşı bir dönüşüm gerçekleştirme projesi olarak görülen ‘Fiat-Renault’ evliliği başlamadan bitti. Sorun Renault’da yüzde 15 hisseye sahip Fransız hükümetinin süreci yönetmeye çalışmasından kaynaklandı. Aslında Fransa Cumhurbaşkanı Macron’un ‘Sarı Yelekler’ protestolarından sonra daha fazla korumacılığa yönelmesinin etkisi görüldü.
#Yazar2001 yılında Türkiye’de Toyota’nın üretiminden çıkan, 2009 sonunda da distribütörlüğünü 85 milyon dolara ALJ Grup’a devreden Sabancı Holding, enerji alanında büyüme gerekçesiyle otomotiv sektöründeki son kalesi Temsa’yı geçen hafta İsviçre merkezli fon şirketi True Value Capital Partners’a sattı. Böylece Sabancı Holding’in 51 yılı aşan otomotiv macerası tamamen sona erdi.
#YazarYıllardır her fırsatta, her ortamda söylüyorum, söylemeye de devam edeceğim. Erkek egemen olarak bilinen otomotiv sektöründe hem mavi hem beyaz yakalı kadın sayısının çok hızlı bir şekilde artması gerekiyor. Çünkü otomotiv dünyası tamamen değişiyor, tüm bilinenler unutulup yeni iş modelleri devreye giriyor. Bu durum tüketicilerin tüm satın alma alışkanlarını da değiştirecek. İşte bu noktada kadınlar otomotiv dünyasının geleceği için elzem bir güç. Otomotiv dünyasındaki “yetenek krizinin” çözüm yolu olabilirler. Nihayetinde kadınlar çalıştıkları şirketlerde karar alma süreçleri, kurumsal yönetim ve finansal performansını olumlu etkiliyor. Değişen otomotiv sektöründe de rekabetçi olmak için yeni fikirlere ihtiyaç duyuluyor. Böyle bir dönemde kadınların direksiyonda olması sektörü büyük ivme katacaktır.
#YazarAVRUPA’da son yıllarda otomotiv sektöründe iki sınıfın yıldızı parlıyor. Bunlardan ilki kuşkusuz SUV sınıfı. Otomobil satışlarında SUV’ların payı her geçen gün artarken aldıkları pay 2019 yılında yüzde 36.8’e kadar yükseldi. Bu da Avrupa’da her satılan 100 otomobilden 37’sinin SUV olduğunu gösteriyor. SUV satışları artarken MPV (Multi Purpose Vehicle) yani çok amaçlı araç sınıfının payı ise son 6-7 yılda yüzde 14’lerden yüzde 4.6’lara kadar geriledi. Bu sınıfta artık yeni modeller devreye alınmazken, yakın zamanda tamamen ortadan kalkacağı konuşuluyor.
#Yazar