Çocuklar… Ebeveynlerin, eğitimcilerin, okulların, toplumun doğrudan ya da dolaylı en temel meselesi. Neslin devamı, kültürün aktarımı, geleceğin inşası ve daha pek çok rol biçtiğimiz, haklarında hayaller kurduğumuz çocuklarımızı hazırlıyoruz. Peki ne için? Bilmediğimiz, tanımlamakta hatta tahmin etmekte zorlandığımız bir gelecek için.
#Konuk YazarTürk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği'nin (TÜSİAD) düzenlediği 'Geleceğimiz için Eğitimi Birlikte Konuşmak' başlıklı etkinliğin protokol konuşmasını yapan Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Yusuf Tekin, program sonrası gazetecilerin sorularını yanıtladı. Öte yandan Bakan Tekin, konuşmasında "Tekin, “Türkiye’nin her bölgesinde mesleki ve teknik eğitim mezunlarının istihdamını kolaylaştırmak için ‘bölge’, ‘ihtisas’, ‘sektör içi’ ve ‘sektöre entegre’ olmak üzere 4 yeni okul modelini hayata geçireceğiz. Bunlar dışında da sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli eleman ihtiyacını giderecek her türlü öneriye de açık olduğumuzu açıkça ifade etmek isterim” dedi.
#Yusuf TekinEğitimde ödev ve görev vermeyi çok seviyoruz. Ne işe yaradı? Ne kadar faydalı oldu? Öğrencide hangi davranışlar değişti? Çoğunlukla umursamadan ödev veriyoruz. Bu ödevlerin ne kadarı öğrenciler tarafından sağlıklı bir şekilde hazırlanıyor? Ne kadarı sağlıklı bir şekilde ölçülüp değerlendiriliyor? Bu soruları pek de umursamıyoruz, umursamış olsak bile bunu ölçme imkanı ve bilgisine sahip miyiz?
#Konuk YazarMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, "Eşitsizliklerle mücadele etme konusunda eşsiz bir güce sahip olan yine eğitimdir. Hedefimiz her bir öğrencimize eşit nitelikte eğitim imkanı sunmak, onları dünyadaki akranlarıyla rekabet edebilir seviyeye eriştirmek ve 21'inci yüzyıl becerileriyle donatarak geleceğe güçlü bir şekilde hazırlamaktır" dedi.
#Milli Eğitim BakanıÖğrenmenin öneminin farkında olmak yüzyıllar boyunca insanoğlunun belki de en çok üzerinde uzlaştığı konulardan birisi oldu. Nasıl öğreniriz? Bu sorunun yanıtını bulmak amacıyla birçok çalışma yapıldı, yapılmaya da devam ediliyor. En basit anlatımla, bireyin yaşamını devam ettirebilmesi öğrenmesine bağlıdır.
#ÖğrenmeBir toplumun kalkınmışlık düzeyinin belirlenmesinde ekonomik kalkınmanın yanı sıra toplumsal ve bireysel gelişme durumları da değerlendiriliyor. Toplumsal gelişmişlik konusu incelendiğinde bu kavramın çeşitli alanlarla ilişkilendirildiği görülüyor. Bu alanlardan birisi ve belki de en önemlisi eğitim. Eğitim denince de akla yetişmiş insan gücüne yapılan yatırım geliyor.
#BilişimMEB, 21’enci yüzyıl becerilerini öğrencilere kazandırma amacı doğrultusunda öğretmenlere yönelik mesleki eğitimde dijital dönüşüm başlattı. MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Adnan Boyacı, "Öğretmenlerimizin tümünün yazılım, kodlama ve tasarıyla ilgili edindikleri bilgi birikimleriyle alacakları sertifikalar, uluslararası geçerliliğe sahip olacak" dedi.
#ÖğretmenAnkara Eğitim Platformu tarafından MEB Şura Salonu’nda’21. Yüzyıl Becerileri ve Tasarım Beceri Atölyeleri Konferansı’ düzenlendi. Etkinliğe, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, PISA Direktörü Andreas Schleicher ve çok sayıda öğretmen katıldı. Schleicher, “Türkiye’de 2018’de öğrenciler öğrenme sonuçları alanında gerçekten iyi sonuçlar elde etti” dedi.
#PisaMirkan Aydın, Nesibe Aydın Okulları Başkan Vekili. Ankara’da doğdu, yaşamını burada geçirdi. İngilizce öğretmeni baba ve matematik öğretmeni annenin iki çocuğundan biri olan Mirkan Aydın, ilkokul çağından itibaren öğretmenlerin içinde büyüdü. Anne ve babası eğitim yayıncılığına başlayınca kimi zaman matbaada kitap saydı, kimi zaman kamyonların üstüne çıktı, sevkiyatları yönetti. Küçük yaştan itibaren iş hayatına girdi. Ailesi okul açmak isteyince yedi ülkede 40’a yakın okul gezdi.
#Nesibe Aydın OkullarıMEB, 24 Kasım Öğretmenler Günü etkinlikleri kapsamında Türkiye genelinde eğitimde farklılıklar oluşturarak başarılı çalışmalara imza atan öğretmenleri ağırlayacak. Şehit öğretmen yakınları ile gazi ve engelli öğretmenler de Başkentte misafir edilecek.
#Meb‘PISA Patronu’ olarak bilinen ve Hürriyet’in sorularını yanıtlayan OECD Eğitim ve Beceriler Başkanlığı Direktörü Andreas Schleicher, Türkiye’de eğitimin geleceğinden umutlu. “Eğitimin daha iyiye gideceğinden çok eminim. Sistemin kapasitesi çok yüksek. Hedefler için kaynaklar yeterli” diye konuşuyor. Schleicher, daha iyi olmak için eğitim vizyonunun ısrarla takip edilmesi, öğrencilerin üzerindeki sınav baskısının azaltılmasını öneriyor.
#OECD1987’de İstanbul Kozyatağı’nda Niyazi Kılıç tarafından ortaokul ve lise olarak kurulan Anabilim Koleji, 30 yılı aşkın süredir binlerce öğrenci yetiştirdi. Kurucu temsilcisi Niyazi Kılıç, çocukları Serkan Kılıç ve Seda Kılıç Aytaçlı’yla birlikte bugün 2500’ü aşkın öğrencisi ve 600 çalışanı ile alanında yeni modeller üretiyor. Kurum, 2019- 2020 eğitim yılında açılacak 600 öğrenci kapasiteli, ileri teknoloji imkanlarına sahip Ataşehir Fen Teknoloji Lisesi ve Anadolu Lisesi ile 12 dönüm arazide kurulan 1600 öğrenci kapasiteli Maltepe Kampüsü’nün açılışını yapacak ve büyüyerek yoluna devam edecek. 2020-2021 eğitim öğretim döneminde de aynı kompleks içinde konumlanacak ve Türkiye’de bir ilk olarak nitelendirilecek “Üstün Yetenekliler Kampüsü”nü açmaya hazırlanan kurumun sahibi Niyazi Kılıç, “Kurumun sahiplerini çoğaltmalı.Öğretmenleriniz kurumu sahiplenirse nereye giderse gitsin sizin kalitenizi yansıtırlar” diyerek öğretmene verdiği önemin altını çiziyor. Kılıç, “Öğretmenleri mutlu etmeli ki randıman oluşsun” diyerek eğitimcilere sesleniyor. Anabilim Eğitim Kurumları kurucu temsilcisi Niyazi Kılıç ile eğitimi konuştuk:
#Anabilim Eğitim KurumlarıMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Eğitim, çocukları şimdiye uyandırmaktır, geleceğe hazırlamak değildir. Geleceğin muhayyel tasavvuru, bizim bugünkü öz geçmişimizle sınırlıdır. Çocuklarımız için bir öz geçmişten ziyade, öz gelecek tasarımı konusu üzerinde durmalıyız ve çocukların öz gelecek yazmasını teşvik etmeliyiz" dedi.
#Tasarım Beceri AtölyeleriTürkiye de dahil tüm dünyada, son yıllarda adeta eğitimin temel direği haline getirilen ‘kodlama’ya güçlü bir eleştiri geldi. PISA patronu olarak bilinen OECD Eğitim Direktörü Andreas Schleicher, kodlamanın modasının çok büyük ihtimalle geçeceğini söyledi. Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Schleicher, “Kodlama sadece bir teknik. Bunun yerine sayısal düşünme becerisi ve veri bilimini öne çıkarmalıyız” dedi.
#GazetehaberleriOECD’nin (Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü) Eğitim Direktörü Andreas Schleicher, Paris’te yapılan Dünya Eğitim Zirvesi’nde (World Innovation Summit for Education) eğitim dünyasında çok tartışılacak bir konuşma yaptı. Çocuklara kod yazmayı öğretmenin bir zaman kaybı olduğunu, bu becerinin modasının yakın zamanda geçeceğini söyleyerek, şu anda çok önem verdiğimiz bazı fikirlerin gelecekte farklılaşacağı, hatta pek de önemsenmeyip modasının geçeceği uyarısında bulundu.
#OECDOECD’nin (Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü) Eğitim Direktörü Andreas Schleicher, Paris’te yapılan Dünya Eğitim Zirvesi’nde (World Innovation Summit for Education) eğitim dünyasında çok tartışılacak bir konuşma yaptı. Çocuklara kod yazmayı öğretmenin bir zaman kaybı olduğunu, bu becerinin modasının yakın zamanda geçeceğini söyleyerek, şu anda çok önem verdiğimiz bazı fikirlerin gelecekte farklılaşacağı, hatta pek de önemsenmeyip modasının geçeceği uyarısında bulundu.
#YazarMilli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu'nda yer alan bilgilere göre; mesleki ve teknik eğitimde başarılı öğrencilere eğitimleri devam ederken veya mezuniyetten sonra mikro krediler sağlanacak. Teknoparklar içinde Bilişim Meslek Lisesi modeli yapılandırılacak. Buluş, patent, marka üreten okulların öğrenci, öğretmen ve yöneticilerinin döner sermaye kaynaklı gelirlerden pay alması sağlanacak. Fen ve sosyal bilimler liselerinin amaç ve işlevi doğrultusunda görev yapacak öğretmen ve okul yöneticileri için ölçütler geliştirilecek. İmam hatip okulları ile üniversiteler arasında iş birliği mekanizmaları kurulacak.
#2023 Eğitim Vizyonu‘KodlaSam Projesi’ kapsamında Samsun’da görev yapan öğretmenlere tasarım, robotik ve kodlama eğitimleri düzenleniyor. 36 öğretmenin katılacağı ‘Robotik Eğitici Eğitimleri’ nisan ve mayıs aylarında 16 gün boyunca devam edecek. Öğretmenler sonra kendi ilçelerinde meslektaşlarına da bu eğitimleri verecekler.
#Kodlasam ProjesiBirçok ülke bilimsel araştırma bulgularına dayanarak eğitim sistemlerini geliştirmek, sorunları çözmek, modeller geliştirerek yenilikçi eğitim anlayışlarını dünyaya yaymak istiyor. Ülkeler bu hedeflere ne derece ulaştığını anlayabilmek için bilimsel bir “ölçme ve değerlendirme” anlayışına ihtiyaç duyuyor.
#Eğitim