Güncelleme Tarihi:
Kolej, 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Düşünür Okulları’nın 35’inci okulu olarak Güzelbahçe merkezinde, üç katlı, sosyal alanlarla donatılmış, ferah bir alanda, sesten ve gürültüden uzak, güvenli ve nezih bir okul olarak eğitim hayatına devam ediyor.
CUMHURİYETİMİZİN kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün “Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır” görüşünü benimseyerek adım attıkları eğitim hayatında öğrencilerin hayatlarına yön verme gayesini kendilerine görev bilerek ilerlediklerini belirten Güzelbahçe Düşünür Koleji Kurucu Temsilcisi ve Yönetim Kurulu Üyesi Bora Karasu, okulun, eğitimin yanı sıra öğrencilerin her türlü ihtiyacını karşılayacak şekilde tasarlandığını, spor ve sanat dallarında birçok imkan sunduklarını, sosyal becerileri güçlü ve dünya dillerine hakim bireyler yetiştirdiklerini söyledi. Güzelbahçe Düşünür Koleji’nin her öğrencinin farklı özellikte olduğunu kabul ederek ve uyguladığı programlarla her öğrencinin başarılı olacağını keşfeden eğitim modeliyle hareket ettiğini kaydeden Bora Karasu, eğitimde yeni bir pencere açan felsefesi ve 21. yüzyıl yaşam becerilerine dair vizyonuyla ‘farklı düşün-fark yarat-özgün ol’ mottosuyla geleceğe yön vermeye devam edeceklerini bildirdi.
Bora Karasu
YÜZDE 93 KAYIT BAŞARISI
Online eğitimde kendine özel eğitim platformu kullanan Güzelbahçe Düşünür Koleji’nin, teknolojiye yatkın öğretmenleriyle her öğrenciye dokunabildiğini dilge getiren Karasu, okulun, tasarladığı online eğitim modülü ve akademik kadrosunun ciddi emekleriyle ortaya çıkan kendine özgü eğitim platformuyla pandemi döneminde önemli farklar yarattığını açıkladı. Karasu, bu özgün çalışmanın ve öğretmenlerin özverili çalışmalarının meyvesini hemen topladıklarını ve ocak ayı içinde yüzde 93 erken kayıt başarısına ulaşarak, velilerin tamamına yakınının kayıt olduklarını ifade etti.
SINAV İLE ÖĞRENCİ ALIR
Güzelbahçe Düşünür Koleji’nin yakaladığı başarının arkasında zengin ve nitelikli öğrenme programının yanı sıra her öğrencinin sınavla okula kabul edilmesinin etkisi olduğunun altını çizen Karasu, okula gelen her öğrencinin değerlendirmeye alındığını, kayıt kabul sınavı ve rehberlik biriminin onayıyla okula kabul edildiğini, sosyal ve akademik alanlarda başarılı öğrencilerin kurallar ve tüzüklerde belirtilen tanımlar çerçevesinde değerlendirilerek, okula kazandırıldığını söyledi. Karasu, ayrıca başarılı olan öğrencilerin yanı sıra bilim, sanat ve spor alanında da başarılı, yetenekli öğrencileri desteklemek amacıyla, başarılarını ve yeteneklerini belgelendirmek koşuluyla burslar verildiğini sözlerine ekledi.
KEŞFEDEN BİR OKUL
Güzelbahçe Düşünür Koleji’nin dünyanın ve ülkenin eğitim ve öğrenme ihtiyaçlarına göre tanımlanmış uzman eğitim kadrosu ve özel programlarla öğrencilerin bir üst eğitim kurumuna hazırlanmalarını sağladığını ifade eden Karasu, şöyle devam etti: “Öğrencinin etkinliklerini, yeteneklerini, başarılı olabileceği yönlerini keşfeder ve çok yönlü becerilerini geliştirir. Aynı zamanda öğrencileri için özel olarak geliştirdiği Düşünür Eğitim Sistemi (DES) ile ulusal ve uluslararası düzeydeki sınavlara da en iyi şekilde hazırlar.”
FEN VE ANADOLU LİSESİ
Güzelbahçe Düşünür Koleji olarak İzmir Güzelbahçe yerleşkesindeki anaokulu, ilkokul ve ortaokulunun devamı olarak fen ve Anadolu lisesini açmaya hazırlandıklarını belirten Urhan, tüm sınıf kademelerini içinde bulunduran kampüste anaokulundan üniversiteye kadar her öğrencinin tüm eğitiminin tamamlanmasının sağlanacağını vurguladı. Öğrencilerin İleri Düzey Yerleştirme Programı olarak da adlandırılan uluslararası diploma programı AP (Advanced Placement) ile lisedeyken üniversite seviyesindeki dersleri alma ve bu derslerden üniversitede muaf olma imkanını içinde bulunduran bir eğitim modeliyle destekleneceğini ifade eden Urhan, ayrıca uluslararası öğrenci değişim programlarıyla öğrencilerin bütün dünya üniversitelerinde kabul gören diplomalarıyla dünya vatandaşı olarak hayata kazandırılacağını belirtti. Urhan, “Güzelbahçe Düşünür Koleji, bir öğrencinin ihtiyacı olan bilimsel temelli eğitim yaklaşımı, özgün eğitim programı, güçlü kadro ve donanımıyla erken çocukluk eğitiminden başlayarak liseden mezun olacağı güne kadar olan eğitim serüveninde güçlü bir eğitim kurumu olarak kendinden söz ettirmek istiyor” diye konuştu.
İrfan Urhan
ÖZEL DESTEK PROGRAMLARI
HER öğrencinin bir enstrüman çalmasının, en az bir spor branşında gelişmesinin sağlandığını, sanatçı ve sporcu olamasalar bile bu alanların hayatlarında hep var olmasını istediklerini ifade eden Güzelbahçe Düşünür Koleji Kampüs Müdürü İrfan Urhan, lise ve üniversiteye geçişte yapılan ulusal sınavlara da öğrencileri özel olarak destek programlarıyla hazırladıklarını vurguladı. İrfan Urhan, İzmir Fen Lisesi ve İzmir Atatürk Lisesi gibi Türkiye’nin en başarılı iki okulunda yıllarca müdürlük yapmış biri olarak, “Ülkemizin bir gerçeği olan bu sınavlarda da üst düzeyde başarılı öğrenciler yetiştirmekteyiz” dedi.
TÜRKİYE ÇAPINDA 16 KAMPÜS, 40 OKUL
DÜŞÜNME becerileri ve etik değerleri gelişmiş, sadece teknoloji kullanan değil, aynı zamanda teknoloji üreten, dünyayla konuşan, dünyayla yarışan 21. yüzyılın bireylerini yetiştirmek için yola çıkan Düşünür Koleji, 16 kampüs, 40 okulu ile büyümeye devam ediyor. Düşünür Koleji, eğitim anlayışını tüm dünyaya yaymak için 12 anaokulu, 11 ilkokul, 11 ortaokul ve 3’ü fen olmak üzere toplam 6 liseyle eğitim hayatını sürdürüyor.
NASIL BİREYLER YETİŞTİRİLİYOR?
Ulusal ve uluslararası sınavlarda başarısı yüksek... · Ana dilinden farklı en az bir dünya dilini doğru ve etkin kullanan. · En az bir enstrüman çalabilen. · En az bir spor branşında kendini geliştiren, · En az bir kodlama dilini bilen. · En az bir sosyal sorumluluk projesinde görev alan. · Farklı düşünmeyi öğrenmiş, her alanda fark yaratan. · Tasarım odaklı düşünen. · Düşünme ve problem çözme becerileri gelişmiş. · Değişim ve dönüşümlere hızlı uyum sağlayan.
EĞİTİMDE YENİ PROJEKSİYON
DÜŞÜNÜR Koleji Genel Müdürü Fatih Karadağlı, geçmişte Türkiye çapında birçok başarı hikayesine imza attıklarını belirterek, şimdi de Güzelbahçe ve çağdaş insanlarına hizmet etmenin onuru ve mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. Karadağlı, “Türkiye’nin birçok bölgesindeki okullar zincirine lisemizi de ekleyerek yeni bir güzelliği yaşayacağız, yaşatacağız” dedi. Önümüzdeki 15-20 yıl içinde birçok mesleğin ya yok olacağını ya da dönüşüme uğrayacağını vurgulayan Karadağlı, “Eğitim ve öğrenme süreçlerinin bu projeksiyona göre tasarlanması ve bu öngörüye göre yapılandırılması gerekiyor. Düşünür Koleji’nin eğitim ve öğrenme anlayışını söz konusu projeksiyona göre şekillendirdik. Sadece teknoloji kullanan değil, teknoloji de üreten, çalışmaları ve fikirlerinde fark yaratan, esnek becerilere sahip bireyler 21’inci yüzyılda başarılı olacaktır” dedi.
Fatih Karadağlı
GÜÇLÜ AKADEMİK KADRO
YARATICI, eleştiren, düşünen, sorgulayan, araştıran, öte yandan öğrenmeyi öğrenen, iletişim kurabilen, teknolojiye hakim, bilgiyle dost, topluma ve çevresine duyarlı bireyler yetiştiren bir okulun yöneticilerinin de kendi alanlarında uzman kişilerden oluşması gerektiğini bilen bir okuldur Güzelbahçe Düşünür Koleji. ·
BORA KARASU (Güzelbahçe Düşünür Koleji Kurucu Temsilcisi): İstanbul Teknik Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra uzun yıllar gemi inşa sektöründe mühendislik ve yöneticilik pozisyonlarında görev alan Bora Karasu, ardından eğitim girişimcisi olarak eğitim dünyasına girdi. İzmir’de başarılı okulları ve farklı bölgelerde kurs merkezleri bulunan Karasu, fark yaratan projeleri, başarı hikayeleriyle iş dünyasında geleceğin liderleri arasında yer alıyor.
İRFAN URHAN (Kampüs Müdürü): 1982 yılı itibari ile İnönü Lisesi’nde edebiyat öğretmeni olarak başladığı görevinde müdür yardımcısı ve müdür baş yardımcısı olarak devam eden İrfan Urhan, 1995-2004 yılları arasında İzmir Fen Lisesi, 2004- 2007 yıllarında İzmir Atatürk Lisesi’nin müdürlüğü görevlerinde bulundu. Son 13 yıl içerisinde özel eğitim kurumlarında kurucu müdürlük, kampüs müdürlüğü gibi görevlerde bulunan Urhan, meslekte 40 yıla yakın tecrübe sahibidir.
FEYZA EJDER (Ortaokul Müdürü): İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde lisans, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek lisansını başarıyla tamamladıktan sonra İstanbul ve İzmir’in köklü eğitim kurumlarında uzun yıllar öğretmenlik ve yöneticilik görevlerini başarıyla yapan Feyza Ejder, ortaokul müdürü olarak eğitim programlarının hazırlanmasını ve eğitim yöneticiliğini yapmaktadır.
ARZU UĞURLU (İlkokul Müdürü): Çeşitli özel okullarda sınıf öğretmenliği ve yöneticilik görevlerinde bulunan Arzu Uğurlu, ilkokul müdürü olarak görev yaptığı okul öncesi ve anaokulu kademesinde ‘mutlu okul, mutlu çocuk’ konseptiyle kurdukları okul ikliminde ‘lider okul’ olma yönünde başarılı işler yapmaktadır.
FİGEN NAZLI (Dünya Dilleri Koordinatörü): İzmir Amerikan Koleji ve Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi’nden mezun olan Figen Nazlı, Dünya Dilleri Koordinatörü olarak görev yapmaktadır. İzmir ve Türkiye’nin köklü özel eğitim kurumlarında ve üniversitelerinde öğretmen, bölüm başkanı ve yönetici olarak görev almıştır.