Türkiye’nin ilk ve tek gastronomi pazarlama ajansı Dude Table, gıda pazarlaması konusundaki çalışmalarını ileriye taşıyacak bir adım atıyor. Dude Table, FOMA Ödülleri (Food Marketing Awards) ile bu yıl ilk kez gıda pazarlaması alanında yapılan çalışmaları ödüllendirecek.
#1Başlıktaki yemekleri Bolonya’daki ‘Future Food Institute’ yani Gıdanın Geleceği Enstitüsü’nde aldıkları eğitim sonrası iki genç şefimiz hazırladı; İtalyanlar bayıldı, ben de oradaydım. Gıdanın geleceği için bu akademide neler yapıldığını incelerken İtalyanların en gastronomik şehrinde midemiz de bayram etti.
#Ebru ErkeSöz konusu olan gençlerse o zaman akan sular duruyor benim için. Bayılıyorum onların o amatör heyecanına, farklı bakış açılarına ve öğrenme heveslerine... İşte geçen hafta da son zamanlarda benim için büyük bir anlam ifade eden önemli bir yarışmanın jürisindeydim. 35 Yaş Altı 3 Şef Yarışması... Önemli çünkü ilk yılında da jüri üyesiydim ve bu yıl ikincisinde kaydedilen aşama beni gerçekten çok mutlu etti.
#Yemek YarışmasıGıdanın toplumsal değerlerin yansıması olarak ele alınması gerektiğini vurgulayan ve sürdürülebilir pazarlama stratejilerinin belirlenmesini hedefleyen Türk Mutfağı 2.0, bu yıl 4 Ekim’de Divan Kuruçeşme’de gerçekleşecek. Sektörün önde gelen isimlerini ve uluslararası konukları bir araya getiren etkinlikte gıdanın geleceği konuşulacak...
#Gastronomi12. Restoran Haftası başladı! İstanbul, Ankara ve İzmir’de 100’ü aşkın katılımcı restoranın hazırladığı menüler, uygun fiyatlarla lezzet tutkunlarıyla buluşuyor. ‘Bireysel’ ve ‘paylaşımlı’ olmak üzere iki ayrı kategoride tasarlanan menülerin tamamı atıksız mutfak disiplinine uygun, üstelik bitki bazlı seçenekler de var. Etkinlikte deprem bölgesi de unutulmadı. Hasar gören restoranlara destek olmak ve bölgedeki yeme-içme sektörünü ayağa kaldırmak için Antakya’nın dört ünlü restoranı İstanbul’da ağırlanacak.
#Restoran HaftasıAtıksız menü denince aklınıza artan malzemelerden yapılmış zoraki lezzet eşleşmeleri gelmesin. Değerlendirilen her malzemenin tabağa modern teknik ve uygulamalarla yansıması çok önemli. Metro Türkiye’nin Prag’daki gastronomi platformu Makro Akademi’deydim. Hem gıda atıklarıyla mücadeledeki öncü çalışmalarını hem de genç Türk şeflerin aldığı özel eğitimleri inceledim.
#Atıksız MenüMayıs ayı Gastronomi adına hareketli başladı diyebiliriz. Bir yandan tüm Türkiye’de festivaller, şenlikler başlarken diğer yandan Türk Mutfağı Haftası tüm yurtta etkinliklerle doruk noktasına ulaştı. Ama size bir önemli etkinlikten daha bahsetmek isterim ki ; Restoran Haftası!
#Ramazan BaşanBu yıl ilk kez düzenlenen ‘35 Yaş Altı 3 Şef Yarışması’nın jüri koltuğunda ben de vardım. Bazı yarışmacıların özgeçmişi yaşlarına göre epeyce kabarıktı ama tabaklarda bu geçmişin hakkını verememişlerdi. Yarışmayı yerel malzeme kullanan, malzemeyi doğru seçebilen, atık çıkarmadan leziz bir yemek hazırlayabilen şefler kazandı.
#Restoran HaftasıMetro Türkiye, yeme-içme sektöründe koronavirüs sürecinden en çok etkilenen küçük işletmeleri desteklemek üzere hareketini başlattı. Projede, koronavirüse karşı alınan tedbirler kaldırıldığında kapılarını tekrar açacak işletmelere can suyu olmak amacıyla 5000 TL’lik ürün ve hizmet yardımı sağlanacak. Bu destek sayesinde küçük işletmeler, kendi bütçelerini farklı ihtiyaçlarına aktarabilecek ve on binlerce sektör emekçisinin istihdamı korunabilecek. Projeyle ayrıca yerli ekonominin desteklenmesi ve sürdürülebilirliğinin sağlanması ile yerel lezzetlerin devamlılığının korunması amaçlanıyor.
#Koronavirüs