Adını bilen pek yok ama gülümsemesini sosyal medyada gören herkes "Eyvah yine ne oldu acaba?" diye sormadan edemiyor. Milyonlarca kişinin çok iyi bildiği o fotoğraf geçtiğimiz günlerde 00.000 dolara satıldı. Peki o gülümsemenin ardındaki hikayeyi biliyor musunuz?
#Disaster GirlCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Bağcılar mitinginde konuştu. Erdoğan konuşmasında, "31 Mart, ülkemiz ve şehrimiz için sıradan bir mahalli idareler seçimi olmaktan çıkmıştır. Kimin kimlerle bir araya geldiğini, yoldaşlık yaptığını, ittifak kurduğunu sizler de görüyorsunuz" dedi.
#CumhurbaşkanıÜç günde 1.2 milyon kişinin izlediği Recep İvedik-2, 120 milyon TL’lik ekonomi yaratmaya aday görünüyor. "En az 5 milyon bilet kesilir" diyen filmin yapımcısı Faruk Aksoy, "42.5 milyon TL gişe hasılatı bekliyoruz. Filmin diğer sektörler üzerinde yapacağı ekonomik etki, DVD, VCD ve lisanslı ürün satışlarıyla yaratacağı ekonomik değer 120 milyon TL’yi bulur" dedi.
Tarih boyu çeşitli hastalıkların önlenmesinde ve tedavisinde kullanılan, antibakteriyel özelliği yüzünden hep el altında bulundurulan gümüş beş yıl önce iplik oldu. Amerikalıların ürettiği, içeriğinde yüzde 99,9 oranında gümüş barındıran X Static adlı ipliği 2005 yılından sonra birçok marka kullanmaya başladı. Tumi bu iplikten çanta, Versace tişört, Adidas, Fila ve Salomon spor malzemeleri, Victoria’s Secret iç çamaşırı, Marks & Spencer terlik ve pijama yaptı. Birden fazla firma çorap haline getirdi. X Static’i denim kumaşıyla harmanlamak ise bir Türk şirketinin aklına geldi. Dünyanın sayılı denim kumaşı üreticilerinden Orta Anadolu Grubu, 2007’de içeriğinde yüzde 3 gümüş bulunan bir kumaş yarattı. DenimAg adını verdikleri kumaş leke tutmuyor, bakteri barındırmıyor, yazın serin, kışın sıcak tutuyor. Geçtiğimiz ay Barcelona’daki Bread & Butter Fuarı’nda tanıtılan bu kumaş, dünyanın ilgisinin organik kumaştan gümüş kumaşa kaymasına yol açtı.
Mısırlı Tekstil, 2002’de telif ücretleri artınca büyük markalara lisanslı üretim yapmak yerine İngiltere’de kendi markası ‘Our Girl’ü (Bizim Kız) yarattı. Woolworths, Next ve Tesco gibi büyük mağazalarda satılmaya başlayan Our Girl, yıl sonu için 3 milyon dolar ciro hedefliyor.