Güncelleme Tarihi:
60 yıllık deneyimi geride bırakan çorap, iç giyim ve mayo markası Penti’nin patronu Sami Kariyo, 2018’de de büyümeye devam ettiklerini söyledi. Avrupa’nın en büyük ikinci ince çorap üreticisi olan Penti, 34 ülkede satılıyor. 2018 yılında 1.2 milyon lira ciro hedefini tutturacak olan Penti, yıl sonunda toplam 600 mağaza sayısına ulaşacak. Penti’nin patronu Sami Kariyo ve Penti’nin CEO’su Mert Karaibrahimoğlu hem Penti’nin hedeflerini hem de perakende sektöründeki son gelişmeleri değerlendirdi.
Sami Kariyo, hükümetin dövizle kiralamalar konusunda aldığı kararı değerlendirirken, Ocak ayına kadar sözleşmelerin yenileneceğini, tarafların masaya oturacağını hatırlatarak, “Bizim de dövizle kontratımız çok. 1200 kontratı gözden geçireceğiz. Türk lirasına geçiş çok doğru bir hamle oldu. Herkes Bakanlık’tan mekanizma bekledi. Ocak ayına kadar masaya oturanlar aralarında anlaşacak. Mevcut kurdan sözleşme yenilenmesi kabul edilebilecek bir durum değil” dedi. Kariyo, AVM yönetimleri, mağaza sahipleri ve kiracıların sözleşme yapılmış olan tarihteki kuru esas alabileceğini de söylerken, ‘Perakendecilerin çoğu sözleşme tarihindeki kurdan anlaşma sağlamış durumdaydı. Sabitlenen kur üzerine enflasyon oranının eklenmesi de kiraları belirlemede bir yöntem olabilir” diye konuştu.
5 yıldır yüzde 30 civarında büyüyen Penti, 2018’de yüzde 33 büyüdü. Penti CEO’su Mert Karaibrahimoğlu, mağazalarının yüzde 70’inin AVM’lerde olduğunu, okulların açılışı dönemi olan Eylül ve Ekim’de Penti Young koleksiyonun satışları yüzde 50 artırdığını anlattı.
YURTDIŞI ATAĞI DEVAM EDİYOR
Bir süredir yurtdışındaki mağaza sayısını artıran Penti, Türkiye’nin çevre ülkelerinin yanısıra Moğolistan’dan Kanada’ya kadar farklı coğrafyalara uzandı. Yıl sonuna kadar Romanya’da 35 mağaza sayısına ulaşacak olan Penti, Ürdün ve Karadağ’da da mağaza açacak. Penti’nin Bağdat ve Şam’da da mağazaları var. Penti ürünlerinin yüzde 90’ını da Türkiye’de üretiyor ve ürettiriyor. Penti yaptığı markalı ihracatla İran, Arnavutluk, Kosova, Azerbaycan, Gürcistan ve Suudi Arabistan’da pazar lideri. Penti ihracatının yüzde 58’ini de Avrupa ülkelerine yapıyor.
SÜTYEN KAMPANYASI
Eylül ve Ekim aylarında satışlarını artıran Penti, çorap gibi iç giyim ve ev giyimi alanlarında da büyümeye odaklandı. Enflasyonla Topyekün Mücadele programını da destekleyen Penti, Ocak ayına kadar indirim kampanyaları da gerçekleştirecek. Sami Kariyo, Penti’nin müşterilerinin çorap kadar Penti sütyenlerden de vazgeçmediğinin altını çizerken, “Ne olursa olsun bir kadının sütyen markasını değiştirmesi zordur” diyor. Kariyo, ürünlerinin yüzde 30’unda sene sonuna kadar yüzde 10 indirim yapacaklarını, 18 Ekim’de de 4 gün sürecek büyük bir sütyen kampanyası başlatacaklarını da söyledi.
İNGİLİZLERE TÜRK ÇORABI GİYDİRİYOR
Penti CEO’su Mert Karaibrahimoğlu’nun verdiği bilgilere göre;
Penti’de 3500 kişi çalışıyor.
İnce kadın çorabında Penti’nin pazar payı yüzde 50
Penti’nin Çorlu’daki fabrikasında günde 240 bin adet çorap üretiliyor
Penti çorap üretiminin yüzde 30’unu İngiltere’ye ihraç ediyor
Penti’nin İngiltere’deki pazar payı yüzde 8
2022’DE 3 MİLYAR CİRO
Penti 2022 yılında 3 milyar ciro ve 1100 mağaza hedefliyor
Penti bu yıl yeni 134 mağaza açmış olacak
2017’de Penti mağazalarına 71 milyon ziyaretçi geldi