Yılbaşı morali

Güncelleme Tarihi:

Yılbaşı morali
Oluşturulma Tarihi: Ocak 01, 2014 00:55

SON günlerdeki yüksek siyasi gerilim, tüketicinin satın alma istediğini bıçak gibi kesti. Ancak hafta sonu özellikle pazar günü birikmiş yılbaşı alışverişi rekor satışlar getirdi. Satışları yüzde 50 artan var.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin gündemini tamamen değiştiren 17 Aralık operasyonlarının ardından, orta kesim başta tüketici ani fren yaptı. Tansiyonu epey yüksek siyasi gerilim nedeniyle, yılın en bereketli ayı Aralık büyük darbe aldı. Ancak siyasi gündem hafta sonu diğer günlere kıyasla daha sakin geçince, cumartesi-pazar günü alışveriş çılgınlığı yaşandı. Özellikle pazar günü AVM’lerde otoparklar dolup taştı. Mağazaların girişinde ve kasalarda kuyruklar oluştu. Beklendiği üzere iyi bir pazar geçirildi ama şaşırtıcı olan beklentilerin üzerine çıkılmış olmasıydı.

İNDİRİMSİZ GELDİ

Brooks Brothers Türkiye Genel Müdürü Füsun Kuran, “Hafta sonu beklentilerimizin çok üstüne çıktı. İndirim yapmadık ama buna rağmen, yılbaşı alışverişleri çok iyi geçti. Mağazanın içinde kasa kuyrukları oluştu. Beklentimizin yüzde 30 üzerinde bir performans gerçekleşti” dedi Kuran, hafta sonu yoğunluğunun pazartesi ve salı günlerine de yansıyacağı görüşünde. .

KADINDAN ÇİFTE HEDİYE

Derimod Yönetim Kurulu Üyesi Sedef Orman’ın hafta sonu değerlendirmesi ise şöyle: “İyi bir hafta sonu geçirdik. Zaten yılbaşı üstü iyi bekliyorduk; iyi geçti. Hediye genellikle kadının işidir. Kadın alışverişe çıkınca da kime hediye alacaksa alır ama kendini de unutmaz. Hediye alışverişi çok olacağı için biz paketlemeye yardım edecek ekip takviye ettik.”

Haberin Devamı

En favori hediye parfüm

CALVİN Klein, Davidoff, Marc Jacops, Roberto Cavalli gibi lüks parfüm markalarının temsilcisi MM Kozmetik’in, hafta sonunu saha ziyaretçileriyle geçiren Eğitim Müdürü Esen Soydan, “Parfüm en favori hediye. İstanbul’da pek çok noktayı gezdim ve Anadolu’dan aldığım bilgi de bu yönde; AVM’lerde müşteri trafiği yüzde 50-60 arttı” dedi.

Ciro artışı yüzde 22

9 şehirde çok sayıda AVM’yi yöneten KDM Alışveriş Merkezi Kiralama ve Yönetim Danışmanlık şirketinin Genel Müdürü Murat İzci, “Ziyaretçi sayısı açısından yüzde 18 artış olduğu görülüyor. Cirolarda ise yüzde 22 arttı. Yılın son hafta sonu kampanya ve indirimlerden faydalanmak isteyenler talebi piyasaya yansıdı.”

MÜŞTERİYE ZOR YETİŞEBİLDİK

Haberin Devamı

Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz: Bir önceki haftaya göre ciroda yüzde 20 artış yaşandı. Yılbaşı öncesi hediye alma alışkanlığı belli lokasyonlarda daha fazla dikkat çekiyor. Örneğin İstinyePark, Bağdat Caddesi, Kemerburgaz ve İstiklal Caddesi. Mağazalara yüzde 20 personel takviyesi yaptık.

Beta Ayakkabı Yönetim Kurulu Üyesi Özlem İkiışık: Geçen haftaya göre ciro yüzde 26 arttı. Pek çok kampanya yaptık. Adet satışı ise yüzde 41 arttı. Ayakkabı pek hediye alınan bir şey değil. İnsanlar daha çok kendilerine alıyorlar. Ama cüzdan, çorap, kemer gibi aksesuvarda 3 al 2 öde kampanyası yaptık. Satışları yüzde 35 arttı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!