Demet CENGİZ
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 10, 2004 01:43
Mısırlı Tekstil, 2002’de telif ücretleri artınca büyük markalara lisanslı üretim yapmak yerine İngiltere’de kendi markası ‘Our Girl’ü (Bizim Kız) yarattı. Woolworths, Next ve Tesco gibi büyük mağazalarda satılmaya başlayan Our Girl, yıl sonu için 3 milyon dolar ciro hedefliyor.
ÇORAPTAN iç çamaşırına geniş bir alanda üretim yapan Mısırlı Tekstil, 2002’de telif ücretleri artınca büyük markalara lisanslı üretim yapmak yerine İngiltere’de kendi markası ‘Our Girl’ü (Bizim Kız) yarattı. Woolworths, Next ve Tesco gibi büyük mağaza zincirlerinde satılmaya başlayan Our Girl’ün yıl sonunda 3 milyon dolarlık satış rakamına ulaşacağını belirten Mısırlı Tekstil Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi İhsan Erturgut şöyle konuştu:
‘Dünyaca ünlü markalara lisanslı iç çamaşırı, gecelik, pijama ve çorap üretimi yaparken, telif ücretleri bizi zorlamaya başladı ve kendi markamızı yaratmaya itti. İyi ki de itmiş diyoruz. 2002’de Our Girl doğdu. Satışları çok iyi gidince karakteri geliştirdik. ‘Ayşegül Tatilde’, ‘Ayşegül Piknikte’ gibi çocuk kitapları vardır. Onlar gibi Our Girl için her sezon iki farklı tema tasarlıyoruz. 2003’te 2 milyon dolarlık satış gerçekleştirdi. 2004 ilk 6 ayında satışlar yüzde 30 artarak 1,3 milyon
dolar oldu. Our Girl, yıl sonunda 3 milyon doları görür. Our Girl, İngiltere’de bizim yaptığımız Barbie, Action Man rakamlarını geçti. Bir de erkek karakter yaratacağız.’
ÇİN’DE ÜRETİM
Üretimin büyük oranda Türkiye’de yapıldığını aktaran Erturgut, 25 milyon dolar yıllık cirolarının yüzde 80’ini ihracattan kazandıklarını ve ihraç mallarının yüzde 35’inin Çin’de üretildiğini söyledi.
Daha çok koleksiyon hazırlayıp, onun üzerinden ihracat yaptıklarını belirten Erturgut, ‘Woolworths, Marks and Spencer, Next, Mothercare, BHS, Tesco müşterilerimiz arasında. Bunun yanında Barbie, Action Man, Smiley, Bratz ve Hi 5 gibi lisanslı üretim yaptığımız markalar da var. Bratz’ı iç piyasaya da lanse edeceğiz. Lisanslar üretimimizin yüzde 40’ını teşkil ediyor. İlk 6 ayda 10 milyon dolar ciroya ulaştık, yıl sonunda 26 milyon doları buluruz’ dedi.
İNGİLTERE DÖNÜM NOKTASI
Mısırlı Tekstil’in 1950’de 3 metrelik bir duvar tezgahında ticarete başladığını anlatan Erturgut, ‘Biz 1978’de Mısırlı Tekstil’i satın aldık. 1986’da ihracata başladık. 1989’da İngiltere pazarına girmemiz bir dönüm noktası oldu. Önce fason üretiyorduk. 1991’de İngiltere’de kendi dizayn ve pazarlama ofisimizi kurduk. Bunun yanında İrlanda’da satış ve pazarlama ofisi açtık’ dedi.
BULGARİSTAN’I KAPATTIK
Global bir şirket olmanın gereklerini yerine getirip, dışarıda da üretim yaptıklarını dile getiren Erturgut, Bulgaristan yatırımlarına ilişkin olarak şunları söyledi: ‘Hedefimiz yatırımlarımızın Türkiye’de kalması. Türkiye, düşük kur politikası ve yükselen maliyetler nedeniyle tekstilde rekabet gücünü 1998’den itibaren kaybetmeye başladı. O tarihten itibaren biz tedarik anlamında Uzakdoğu’daki fabrikalardan faydalanmaya başladık ama yatırımları hep Türkiye’de tutmaya çalıştık. Bu bağlamda Türkiye etrafında maliyetlerin düşük olduğu ülkelere yöneldik. 2000’de Bulgaristan yatırımını yaptık ama Bulgaristan’ın AB’ye üyeliği hızlanınca oradaki maliyetler yükseldi ve istediğimiz verimi alamayınca 2001 ortasında kapattık.’
Woolworths çorabının yüzde 60’ı bizden MARKS and Spencer’ın çocuk gecelik ve pijama kısmında güçlü olduklarını belirten Erturgut, cirolarının yüzde 15’inin buradan geldiğini ve amaçlarının bunu yüzde 30’a çıkarmak olduğunu söyledi. Woolworths’un en eski müşterilerinden biri olduğunu dile getiren Erturgut, ‘Woolworths’te satılan çorap ve iç çamaşırlarının yüzde 60’ı bizden gidiyor’ dedi.
Düzce’ye yeni yatırım YENİ teşvikler kapsamında Düzce’ye yatırım yapacaklarını bildiren Erturgut, ‘3 milyon dolar civarında bir makina ve ekipman satın aldık. Yıllık 6 milyon çift olan çorap kapasitemiz bu yatırımla iki katına çıkacak. Bu iç giyim yatırımını da kapsıyor. Ayrıca aldığımız makineler sayesinde çorap burunlarını üzerinde dikilecek’ dedi. Erturgut ayrıca 2005 yılında açmaya başlayacakları Mısırlı İntimo mağazalarıyla da Türkiye’de bir zincir oluşturmak istediklerini bildirdi.
Antibakteriyel çorap bile var 3 yıl önce Mark&Spencer’la geliştirdikleri bir teknolojiyle antibakteriyel çorap üretimine başladıklarını vurgulayan Erturgut, ‘Geçen yıl medikal bir ürün olarak Türkiye pazarına sunduk. Şimdi daha büyük çaplı üretim yapma kararı aldık. Tüm Mısırlı çoraplarını giyen kadın ve erkekler, bu özelliğe sahip olacaklar. Bu ürün mantar oluşumunu engeller ve ayakta istenilmeyen kokuları giderir’ diye konuştu.