Bmd haberleri sayfasında Bmd hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 547 Bmd haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
İş dünyasının başı ‘Job Ghosting’ ile dertte. Yani, işe alım sürecinin ortasında aniden yok olan çalışanlar, şirketlerin yeni sorunu oldu. İş ilanlarına başvuran adaylar çağrıldıkları görüşmelere gitmiyor, İK yetkilileri dakikalarca boş masada bekliyor. Bir şekilde işe başlayanlar ise 2-3 gün sonra haber dahi vermeden işten ayrılıyor. Sektör temsilcileri, “Söz verilen görüşmelere gelinmiyor. İlk gün öğle yemeğine çıkıp dönülmüyor. İş verenin telefonları dahi engelleniyor. Hayalet işçilerle başımız dertte. Aradığımız elemana ulaşamıyoruz” diyor.
#Job GhostingBMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelRus AVM yatırımcılarından geçen haftalarda gelen teklifi kabul eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), 12-14 Mayıs tarihlerinde Rusya’da yatırımcılarla bir araya gelecek. Şu an Rus AVM’lerdeki boşalma oranının yüzde 10 olduğu bilgisini veren BMD Başkanı Sinan Öncel, “Rusya’da görüştüğümüz isimlerden aldığımız bilgiye göre, önümüzdeki 3 ay içinde Rus AVM’lerin boşalma oranı yüzde 40 seviyesine kadar çıkacak” diye konuştu.
#RusyaBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Anneler Günü etkisiyle perakende sektöründe mayıs ayı online alışveriş cirosunda rekor bekliyoruz. Kargo şirketlerinde son bir haftadır gözlemlediğimiz yoğunluğu da rekorun ön habercisi olarak değerlendiriyoruz." dedi.
#Birleşmiş Markalar DerneğiBMD Başkanı Sinan Öncel: "Biz bu yıl da enflasyonla mücadelede üzerimize düşeni yapmaya devam edeceğiz. BMD üyesi markalar, enflasyonla mücadeleye yönelik indirimleri 2019'da da sürdürecek. BMD çatısı altındaki 407 markanın hemen hepsinin mücadeleye katkıyı sürdüreceklerinden şüphe duymuyorum" açıklamasında bulundu.
#Birleşmiş Markalar DerneğiBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarıyla 4 bine ulaşacak. 2019’da en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.
#MağazaBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, bir haftaya yayılacak ve ürünlerde yüzde 25 ile 80 arasında değişen indirimlerin uygulanacağı "Efsane İndirim" kampanyasına ilişkin, "Ben özellikle cuma günü ve hafta sonu piyasada çok ciddi bir hareketlilik bekliyorum." değerlendirmesini yaptı.
#Efsane İndirimBu yılki seçimlerin geçmiş dönemdekilerin aksine perakende sektörünü olumsuz etkilemediğini belirten sektör temsilcileri, kurdaki yükseliş ve ısınmayan havalardan şikâyetçi. BMD Başkanı Sami Kariyo, “Seçimlerden sonra daha az mağaza açacak değiliz, biz büyümemize bakarız” dedi.
#BmdFiyatların rakip ülkelere göre pahalı kalmasından dolayı sipariş kaybı yaşayan sanayici, hammaddedeki koruma önlemlerinin makul seviyeye indirilmesini talep etti. Bunun gerçekleşmesi durumunda fiyatlarda yüzde 25 gerileme yaşanacağı belirtildi.
#Spor AyakkabıGenç mühendis adaylarının motivasyonlarını artırmak ve hayal güçlerini genişletmek amacıyla bu yıl ilk kez düzenlenecek olan T3Al Hackathon Yarışması, TEKNOFEST 2024’te teknolojiseverlerle buluşacak. T3 Vakfının yürütücülüğünde ve T3Al Büyük Dil Modeli Geliştirme Projesi paydaşlarının desteğiyle düzenlenecek olan bu yarışma kamu, özel sektör ve üniversitelerin katılımına açık olarak gerçekleştirilecek.
#TEKNOFEST 2024Yerel seçimlerin hemen ardından iş dünyası temsilcileri de ilk mesajlarını yayınladı. Mesajlarda ekonomi programı ve yapısal reformlara devam edilmesi gerektiğinin altını çizen iş insanlarının ortak görüşü “Artık ekonomik sorunlara odaklanma vakti geldi” şeklindeydi. Açıklamalarda enflasyonla mücadele ve fiyat istikrarına vurgu yapılırken, merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasında işbirliğinin artırılmasına yönelik mesajlar da dikkat çekti. İşte iş dünyası temsilcilerinin 31 Mart mesajları...
#İş Dünyasıİş dünyasının başı ‘Job Ghosting’ ile dertte. Yani, işe alım sürecinin ortasında aniden yok olan çalışanlar, şirketlerin yeni sorunu oldu. İş ilanlarına başvuran adaylar çağrıldıkları görüşmelere gitmiyor, İK yetkilileri dakikalarca boş masada bekliyor. Bir şekilde işe başlayanlar ise 2-3 gün sonra haber dahi vermeden işten ayrılıyor. Sektör temsilcileri, “Söz verilen görüşmelere gelinmiyor. İlk gün öğle yemeğine çıkıp dönülmüyor. İş verenin telefonları dahi engelleniyor. Hayalet işçilerle başımız dertte. Aradığımız elemana ulaşamıyoruz” diyor.
#Job Ghosting14 Şubat Sevgililer Günü için hazırlıklar, satış cirolarına yansımaya başladı. BMD Başkanı Sinan Öncel, Sevgililer günü için hediyelik satışlarının haftalık cirolara ortalama yüzde 20 – 25 katkı getireceğini belirtti. IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara da ocak ayına göre verilen sipariş sayısında yüzde 35’lik artış olmasını beklediklerini söyledi. Bu dönemde en çok talep gören kategoriler ise kıyafet, takı ve kozmetik ürünleri oldu.
#Sevgililer GünüORGANİZE perakende markaları 2023’te enflasyonun etkisiyle cirolarında ortalama yüzde 80’in üzerinde artış sağlarken, her üç markadan birinin adet satışı 2022’nin gerisinde kaldı. Birleşmiş Markalar Derneği’nin yaptığı yazılı açıklamaya göre, markalar 2023’te turiste satışta da umduğunu bulamadı.
#ORGANİZE Perakende Markaları2024’te uygulanacak asgari ücret 17 bin 2 TL olarak açıklandı. Peki birçok ödenekte baz alınan asgari ücretteki yüzde 49’luk artış neleri değiştirecek? Öncelikle en düşük işsizlik ödeneği 7 bin 940 lira olacak. Ayrıca kısa çalışma ödeneği ve GSS primleri de artacak. Askerlik ve doğum borçlanmasından stajyer ücretlerine birçok kalemde değişiklik olacak.
#Asgari ÜcretMuhteşem Cuma indirimleri perşembe akşamı saat 20.00’de başladı, mağaza önlerinde uzun kuyruklar oluştu. Kuyrukta bekleyenler ile görevliler arasında zaman zaman tartışma çıktı. Aynı manzara cuma günü mağazaların açılmasıyla da devam etti. Vatandaşlar kapılar açılır açılmaz mağazalara akın etti.
#Cuma İndirimleri‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımAlmanya pazarındaki ilk yılının sonunda, 100 milyon Euro’luk hedefinin 2.5 katına ulaşan Trendyol, ülkede 3 yılda 1 milyar dolar hedefini de 3 katına çıkardı. Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “200’den fazla Türk markasını Almanya’yla buluşturduk. Şimdi de Arapça dil seçeneğimizle Körfez Bölgesi’ne giriyoruz” dedi.
#TrendyolHaziran ayında hem adet hem de ciroda yükselişe dikkat çeken Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, “Maliyet artışları söz konusuyken enflasyonla mücadele için kampanya yapmak kolay olmayabilir ama bizi asıl tedirgin eden, talepte bir azalma yaşanması. Nakliyecinin, bankaların, AVM’lerin devreye girmesiyle sezon başında başlatacağımız bir kampanya, enflasyona karşı ‘efsane cuma’ etkisi yaratabilir” dedi. Öncel’in talepteki düşüşün önüne geçmek adına yaptığı bu çağrıya markalar ve diğer sektörlerden destek geldi.
#AYDPerakende sektörü kritik seçim atmosferinin ardından Perakende Günleri’nde bir araya geldi. Bu yıl 22’ncisi düzenlenen etkinlikte sektör temsilcileri, özellikle iç talebin daralmasına dair endişelerini dile getirdi. İkinci yarıda enflasyonla birlikte, kur ve faiz dengesini takip edeceklerini belirten şirket yöneticileri, temmuz ayında beklenen asgari ücret zammının ise fiyatları etkileyeceğine dikkat çekti.
#FaizAnneler Günü kampanyalarının en büyük farkı sadece hediye değil genel ihtiyaçların karşılanması için de bir fırsat olarak görülmesi. O nedenle mağazalar geniş çaplı kampanyalarına daha yüksek talep alıyor. Bu yıl ise tüm gruplarında en çok talep gören ürünler airfryer ile robotlar oldu. Teknosa satışların geçen aya göre iki kat arttığını belirtirken Arzum’un patronu Murat Kolbaşı, dik süpürgelere ilginin de yüksek olduğunu belirtti.
#Anneler GünüTürkiye’nin ve dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, ülke ekonomisine katkı sağlama hedefi doğrultusunda yürüttüğü e-ihracat hareketiyle yerli üreticilerin ürünlerini dünyanın dört bir yanındaki müşterilerle buluşturmaya devam ediyor.
#Sponsorlu İçerikBMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelTüketicilerin ‘ihtiyacı olmadığı halde’ aynı ürünün farklı versiyonlarını satın alıp, beğenmediklerini iade etmesi, yine tüketicinin cebini ve çevreyi etkiliyor. ABD’de bu sistemi tercih edenlerin oranı yüzde 63’e çıkarken; Türkiye’de lojistik maliyetinin de dolaylı olarak vatandaşa kalabileceği belirtiliyor.
#E-Ticaret