Türk markaları Rusya’ya gidiyor

Güncelleme Tarihi:

Türk markaları Rusya’ya gidiyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 30, 2022 07:00

Rus AVM yatırımcılarından geçen haftalarda gelen teklifi kabul eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), 12-14 Mayıs tarihlerinde Rusya’da yatırımcılarla bir araya gelecek. Şu an Rus AVM’lerdeki boşalma oranının yüzde 10 olduğu bilgisini veren BMD Başkanı Sinan Öncel, “Rusya’da görüştüğümüz isimlerden aldığımız bilgiye göre, önümüzdeki 3 ay içinde Rus AVM’lerin boşalma oranı yüzde 40 seviyesine kadar çıkacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), 12-14 Mayıs tarihleri arasında Rusya’daki yatırımcılarla buluşmaya hazırlanıyor. Rusya’daki yatırımcı grupların, geçtiğimiz günlerde kendilerine ilettiği daveti kabul ettiklerini belirten BMD Başkanı Sinan Öncel, “Rusya’da görüştüğümüz isimlerden aldığımız bilgiye göre, önümüzdeki 3 ay içinde Rus AVM’lerin boşalma oranı yüzde 40 seviyesine kadar çıkacak. Zaten şu anda yüzde 10’luk bir boşalma söz konusu ve yabancı markalar ciddi çıkış yapacak. Bu anlamda bizlerle işbirliği için bir araya geldiler. Yapacağımız görüşmede bizler de Türk markalar için fırsatları değerlendireceğiz” dedi.

Türk markaları Rusya’ya gidiyor

Haberin Devamı

Hürriyet’in henüz görüşmeler başlamadan gündeme getirdiği ve 13 Nisan’da yayınlanan haberde, Öncel, Rus yatırımcı gruplarının görüşme talebini doğrulamış ve “AVM’lerde boş kalan yerler için bizimle konuşmak istiyorlar. Biz de önümüzdeki günlerde Rusya’ya gitmeyi ve süreci detaylandırmayı planlıyoruz” bilgisini vermişti.

MARKALAR BELİRLENECEK

Önceki gün, BMD’nin ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıda da Rusya’ya yapılacak ziyaret gündeme geldi. Toplantıya Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle’nin yanı sıra sektör temsilcileri de katıldı.

Toplantıya katılan bir sektör temsilcisi, Rusya ziyaretiyle ilgili ise şunları söyledi: “Tekstilde bazı kalemlerde Çin’le yarışıyoruz, İran ve Hindistan da var ama güçlü rakiplerimiz değil. Rusların moda anlayışı bize daha çok uyuyor. Tekstildeki piyasamız canlı kaldığı sürece başka bir yere gideceklerini sanmıyorum. Rusya’da yapılacak görüşmeler sonunda mayıs sonunda hangi markalarımızın gideceği belli olur. Yeme-içme sektöründeki markalarımız için de potansiyel var.

Rusların beklentisi üst segment markalar görebilmek. Zaten Laleli, Osmanbey gibi yerlerden alışveriş yapıyorlar. Alt segment markalar için de gümrükten muaf tutup, bavul ticaretinin önünü açmak istiyorlar. Daha önce İtalya’ya gidiyorlardı, Milano’da alışveriş yapıp, şehir merkezine girmeden Rusya’ya dönüyorlardı. Şimdi bizim için de Çorlu Havalimanı, benzer bir örnek olabilir. Zaten böyle bir model çok önceden de düşünülüyordu.”

Haberin Devamı

'KİRALARINI ÖDÜYORLAR'

BMD yetkilileri, 21-22 Nisan tarihlerinde Rus heyetle ilk görüşmeyi gerçekleştirdi. Toplantıya ilişkin yapılan açıklamada, Rusya’da boykotta olmayan markaların bahar ve yaz koleksiyon ürünlerinin açık olan mağazalarda bulunduğunu fakat yabancı markaların bahar ve yaz koleksiyonu ürünlerinin olmadığı belirtildi.

Verilen bilgiye göre, boykota katılan yabancı markaların mağazaları kapalı ancak söz konusu firmalar, çalışanların ücretlerini ve mağaza kiralarını ödemeye devam ediyor. Mağazaların ise yaklaşık 2 ay sonra boşaltılması bekleniyor. Toplantılarda ayrıca, BMD’nin mağazaların hızlıca Türk markalarıyla doldurulması amacıyla, bazı Rus yatırımcılarla büyük metrekareli alanlarda department store’larla hızlı bir girişim teklifi de iletildi.  

Haberin Devamı

253 MARKA ÜLKEDEN AYRILDI

Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin ardından dünyaca ünlü markalardan arka arkaya açıklamalar gelmişti. Yale School of Management’ın araştırmasına göre, savaşın başladığı döneme kadar Rusya’da faaliyetlerini sürdüren en az 253 marka, ülkeden tamamen ayrılma kararı aldı. 323 marka ise operasyonlarını askıya aldığını duyurdu. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!