Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de doğan e-ticaret platformu Trendyol, geçen yıl yurtdışına açılarak Almanya pazarına da giriş yapmıştı. Ülkede 1 yılını dolduran Trendyol, 200’den fazla Türk markasını Almanya’ya taşıyarak 250 milyon Euro işlem hacmine ulaştı. Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “Almanya’da ilk yıl için 100 milyon Euro olan hedefimizin 2.5 katına çıkarınca orta vadeli hedefleri de revize ettik. 3 yılda 1 milyar dolar hedefimizi 3 milyar dolara çıkardık” dedi.
2023 CEV Avrupa Şampiyonası kapsamında, A Milli Kadın Voleybol Takımı’mızın Almanya ile karşılaşmasında Megastar Tarkan’ın da katılımıyla, Filenin Sultanları’nı tribünden desteklemek için Düsseldorf’ta basın mensupları ile bir araya gelen Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, grubun gelecek planlarınınn odağında Türkiye’nin sahip olduğu potansiyeli dünyaya açmak olduğunu belirtti. Çetin, “Körfez Bölgesi’ndeki operasyonlarımıza Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan’la başladık. Bu iki ülkede geçtiğimiz hafta İngilizce web sitemizi ve uygulamalarımızı yayına aldık. Bu ay sonunda Arapça seçeneğini de ekleyerek, bu bölgedeki müşteriler ile Türkiye’deki üretici ve satıcılarımızı buluşturmayı hedefliyoruz. Bu coğrafyada Türk ürünlerine büyük bir ilgi var. 2024 yılında bu bölgede 4.5 milyon müşteriye ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. Dubai’de kısa sürede en popüler e-ticaret aplikasyonu sıralamasında birinci sıraya yerleştiklerini vurgulayan Çetin, ‘‘Arapçayı geliştirdikten sonra aynı başarıyı Suudi Arabistan’da da yakalayacağımızı düşünüyoruz” diye konuştu.
‘EN İYİSİ TÜRK MÜHENDİSLER’
Türkiye’de çalışanların tamamının Türklerden oluştuğunu kaydeden Çetin, “Almanya’da ise 45 farklı ülkeden çalışan var. Orta Doğu’da da benzer şekilde olacağını öngörüyoruz. Bugün Almanya’da 200 mühendisimiz var. Buradaki teknoloji kapasitesi ve gücü de Türkiye ile aynı düzeyde olabilsin diye Türkiye’den 100 mühendimizi Almanya operasyonlarımızda görevlendirdik. Orta Doğu’da ve Azerbaycan’da da tüm operasyonlarımızı şu anda Türkiye’den arkadaşlar geliştiriyorlar. Yurtdışı operasyonlarımız için farklı ülkelerden de mühendis istihdam etmeye başladıktan sonra, Türk mühendislerinin dünyanın en iyileri arasında yer aldığını rahatlıkla söyleyebilirim” diye konuştu.
İGA’DA 12 BİN METREKARE E-İHRACAT MERKEZİ
2022 yılında 136 ülkeye e-ihracat yaptıklarını hatırlatan Çağlayan Çetin, ‘‘Şu an dünya çapında, Trendyol aracılığıyla yerli üreticilerimizin ürettiği ürünleri kullanan 4 milyon müşteri bulunuyor. Perakende sektörünü desteklemek amacıyla Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ile işbirliği gerçekleştirdik. Bu işbirliği kapsamında, BMD üyesi olan Türk markalarını global pazarlara taşıyoruz” dedi. İhracatta müşterilere daha hızlı teslimat gerçekleştirebilmek için İstanbul Havalimanı yanındaki (IGA) e-ihracat merkezi yatırımlarını gerçekleştirdiklerini kaydeden Çetin, “Bu merkez ile Avrupa lojistik ağını kurma çalışmalarımızı başlattık. Bu yatırımımızı 36 milyon Euro’luk bedelle hayata geçireceğiz. Toplam 12 bin metrekarelik bir alan olacak. Merkezimiz günlük 150 bin adet ürün çıkış kapasitesine sahip” şeklinde konuştu. Çetin ayrıca Avrupa’nın en büyük e-ticaret operasyon merkezlerinden birisini de Ankara’da açacaklarını sözlerine ekledi.
‘AZERBAYCAN’IN YÜZDE 10’U MÜŞTERİMİZ’
MAYIS ayında Azerbaycan pazarına girdiklerini hatırlatan Çetin, “Biz henüz Azerbaycan pazarına girmeden aslında ciddi bir talebin olduğunu, Azerbaycan’daki 800 bine yakın müşterimizin Trendyol uygulamasını telefonlarına indirdiğini biliyorduk. Trendyol’dan alışveriş yapmaya çalışıyorlardı fakat alışverişin yöntemi farklıydı. Trendyol’dan verdikleri siparişleri Türkiye’de bir noktada toplatıp, aracılarla Azerbaycan’a götürüyorlardı. Azerbaycan pazarına girmemizle birlikte oradaki müşterilerimizin siparişlerini kapılarına kadar teslim ediyoruz. Henüz tam anlamıyla pazarlama faaliyetlerine başlamadan dahi müşteri sayımız 1 milyonun üzerine çıktı. Azerbaycan nüfusunun yaklaşık 10 milyon olduğunu düşündüğümüzde nüfusun yüzde 10’unun Trendyol müşterisi diyebiliriz” şeklinde konuştu.
TARKAN ŞARKISI FİKRİ FİLENİN SULTANLARI’NDAN
ANA destekçilerinden biri oldukları Kadın A Milli Voleybol Takımı’nın da Avrupa Şampiyonası grup elemeleri için Almanya’da olduğunu belirten Çağlayan Çetin, Megastar Tarkan ile yaptıkları işbirliğine de değindi. Filenin Sultanları’na destek için Tarkan’ın “Öp” şarkısının sözlerini, milli takım marşı haline getirdiğini belirten Çetin, Tarkan şarkısının dönüştürülmesi fikrinin ise takım oyuncularından çıktığını ifade etti. Yakın zamanda da hem Süper Lig’in hem de 1. Lig’in isim sponsoru olduklarını hatırlatan Çetin, “Anadolu’daki kulüplerimiz için önemli bir katkı sağlayacağız” diye konuştu.