Güncelleme Tarihi:
Sonuçlara göre temmuz ayında derneğe kayıtlı şirketlerin yüzde 41’inin adet satışları artarken, yüzde 47’sinin geriledi ve yüzde 12’sinin değişmedi. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan BMD Başkanı Sinan Öncel, yılın ilk yarısını genel olarak verimli geçiren perakende sektörü için temmuzla birlikte zorlu bir dönemin başladığının işaretlerini aldıklarını söyledi.
Ekonomiyi soğutmayı hedefleyen ‘parasal sıkılaştırma’ önlemlerinin ve kredi faizlerinde meydana gelen artışın olumsuz yansımalarını hissetmeye başladıklarını bildiren Öncel, şöyle konuştu:
EYLÜLDE KAMPANYA ÖNERİSİ
“Haziran ayı ile kıyasladığımızda temmuzda üyelerimizin sadece yüzde 41’inin adet satışları artarken, yüzde 47’sinin geriledi; yüzde 12’sinin aynı kaldı. Turizm sezonuna rağmen cirolardaki artış hızı yavaşladı. Hazirana göre temmuzda üyelerimizin yüzde 58’nin cirosunda artış, yüzde 38’inde düşüş olduğu, yüzde 4’ünün ise aynı kaldığı görülüyor. Sektör özelinde temmuzda tatil sezonunun etkisiyle yabancılara satıştaki kısmi artış belki memnuniyet verici ancak geçen yaz sezonundaki adetlere ulaşabildiğimizi söyleyemeyiz. Bizim iç talebi daraltmadan enflasyonla mücadelenin yollarını bulmamız gerekiyor. BMD olarak eylül ayından itibaren enflasyonla mücadele kampanyası önerimiz oldu. 2018’dekine benzer topyekûn bir kampanya, hem enflasyonu dizginlememizde hem de talebin canlı tutulmasında olumlu katkı sağlayabilir.”
‘VERGİ YÜKÜ ARTARSA ZORLANIRIZ’
ÖNCEL, dış ticaret açığı veren sektörlerde ithalat vergilerinin arttırılacağı yönündeki haberleri endişe ile takip ettiklerini de bildirdi. Türkiye’de üretim için gerekli birçok kalemde hammadde ve ara malın ithal edildiğini hatırlatan Öncel, “Bugünün şartlarında üretim için ihtiyacımız olan bazı hammadde ve aramalları yurt dışından getirmek zorundayız. Ayrıca bugün perakende sektöründe satışının önemli kısmını turistlere yapan üst segment grubu ithal markalarımız var. Özellikle ayakkabı ve kumaşta neredeyse dünyanın en yüksek gümrük vergilerini ödüyoruz. İthalat üzerinde zaten çok yüksek oranlı referans fiyat uygulamaları da var. İlave her yük o ürün grubundaki firmalar için ağır bir darbe olur. İç pazarın daralma eğilimine girdiği, finansmana erişimin zorlaştığı dönemde bir de ek vergi yükünü taşımakta zorlanırız” dedi.