Güncelleme Tarihi:
Kasım ayının son cuma günü dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük indirimlere sahne oldu. Bazı mağazalar Muhteşem Cuma indirimlerine bir hafta boyunca devam ederken bazı mağazalar perşembe akşamı saat 20.00 itibariyle hem online’da hem de mağazalarda başladı. Tüketiciler indirimli ürünler için saatler öncesinden kuyruğa girdi. Akşam saatlerinde takip ettiğimiz bir AVM’deki mağaza görevlileri AVM kapanış saatine göre içeri müşteri alınabildiğini belirtti. Kuyrukta bekleyenler ise içerden çıkanların yerine, içeri alınması gerektiğini belirterek tartışma çıkardı. Vatandaşlar beklemekten sıkılıp tepki gösterdi.
Biz de Hürriyet olarak 24 Kasım Muhteşem Cuma indirimlerini takip etmek için İstanbul’daki AVM’leri gezdik. Saat 10.00’da kapılarını açan İstanbul Anadolu yakasındaki bir AVM’de, akşam saatlerinde başlayan yoğunluk ertesi gün de devam etti ve izdihama sebep oldu. Mağaza önünde oluşan kuyruk AVM’nin diğer tarafına kadar uzandı. Ama oluşan kuyruk mağazanın açılmasıyla bozuldu. Sırada bekleyenler tepki gösterdi. Bazı vatandaşlar da sırada beklemeden içeri girmek isteyince yetkililerle sorun yaşadı.
‘BU KUYRUK ÇILGINLIK’
Mağazalardaki talebi görmek için başka bir AVM’ye daha gittik. Burada da manzara değişmedi. Öğle saatlerinden itibaren bu kez de kasa sırasında uzayan kuyruk görüldü. Bazı vatandaşlar ise gördükleri uzun kuyruklardan dolayı şaşkındı ve “Çıldırmış bu insanlar” yorumunu yaptı. TCMB verilerine göre 17 Kasım haftasında kredi kartı harcamaları, kasım ayına özel indirim kampanyalarının da etkisiyle 198.4 milyar TL’ye ulaşarak rekor seviyeye yükseldi.
ENFLASYONLA MÜCADELEYE KATKI OLACAK
-Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Efsane haftanın enflasyonla mücadeleye önemli katkısı olacaktır” diyerek şöyle konuştu: “Mağazalarda ve e-ticarette yapılan indirimlerle satışlarda artış görüyoruz. Kasım ayı enflasyonunu düşürmede önemli katkı olacağını düşünüyoruz ama bunun kalıcı olması gerektiğinin altını çiziyoruz. İndirimlerden sonra fiyatlar normal seyrinde devam edecek. Çünkü artan maliyetlere bağlı olarak perakendeci fiyatlarını güncellemek durumunda kalıyor. Ama öte yandan da Ticaret Bakanlığı’nın başlatmış olduğu enflasyonla mücadele kampanyasına da elinden geldiğince perakendeci destek veriyor.” Öncel, “BKM’nin kredi kartı harcamalarına göre kasım ayında TL bazında yüzde 100’ün üzerinde enflasyon etkisiyle beraber bir artış olacağını tahmin ediyoruz” diye konuştu.
YÜZDE 50 BÜYÜME
-Arabunu.com Ceo’su Serkan Koç ise “Kasım ayı başından beri çok hızlı bir harcama söz konusu. Piyasada adetsel olarak yüzde 50 oranına varan büyümeler görmekteyiz. Enflasyona etkisi ise olumlu olacak ama indirim gelecek ay olmayacağı için aralıkta artış olarak yansıyacak. Bu da totalde bir indirim etkisi yaratmayacak ancak genel olarak piyasada bir tüketim hızlanması söz konusu” dedi.