Tüketiciler alışveriş yaparken çoğu zaman aynı ürünü mağazadan almak yerine internetten alıyor. Nedeni ise fiyat. Çünkü birçok marka aynı ürünü mağazasında ve internette hayli farklı fiyatla satıyor. Peki ürün aynıyken fiyat nasıl değişiyor? Tüketicilerin kafasını karıştıran farklı fiyat uygulamasını sektör temsilcilerine sorduk. Üretici farkları mağaza giderleri ile açıklarken tüketici ‘Kandırılmış hissediyorum’ diyor.
#GazetehaberiO inatçı bir sinemacı... Başarısının sırrı büyük oranda o özelliğinde saklı. Çocukluğundan itibaren “Yapamazsın” denilen her konunun üzerine gitmiş. Başkaları “yapamazsın” dedikçe çocuk felcini de aşmış, Ankara’nın sınırlarını da... Ödüllü “Çınar” filminin yönetmeni, Meryem Uzerli’nin başrolde olduğu “Kovan”ın yapımcısı Mustafa Karadeniz’e şimdilerde de “Amerika mı, yok daha neler” diyorlar. O da inadına “Benim gözüm Golden Globe”da diye karşılık veriyor.
#Tülay DemirDövizdeki aşarı dalgalanmadan sonra, daha önce Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın sözlü olarak ikaz ettiği TL bazlı kira sözleşmesi hakkında kanuni düzenleme yapıldı. Ancak halen hiçbir alışveriş merkezi kiracılarına TL fiyatlı yeni sözleşme göndermedi.
#AVM Kiraları2017 başında, iş yapmayan çok sayıda mağazayı kapatan Tekin Acar Kozmetik’te zor günler yaşanıyor. İnternet sitesine de ulaşılamayan markanın açık kalan son mağazalarını da teker teker kapattığı gözleniyor. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Tekin Acar, “Sorunu aşmaya çalışıyoruz” diyor.
#Tekin AcarTüketici güveninde düşüş, pazardaki büyüme hızında yavaşlama, kurdaki volatilite ve pazardaki yoğun rekabete bağlı fiyat savaşları nedeniyle kârlılık sorunu yaşayan tüketici elektroniği sektöründe teknoloji marketler zarar yazmaya devam ederken; pazardaki oyuncular mağaza kapanışları ile küçülmeye gidiyor.
#TeknolojiPerakende markalarına e-ticaret platformları ve omnichannel çözümler sağlayan Positive A Digital Approach, 2005 yılından bu yana hizmet veriyor. Positive’in Kurucu Ortağı Caner Istı ile e-ticaret ve geleneksel perakendeciliğin nasıl bir araya geldiğini, iki sektörün birbirini nasıl tamamladığını konuştuk.
#Positive A Digital ApproachTekin Acar Cosmetics Yönetim Kurulu Başkan Tekin Acar, sektördeki durumun bir yansıması olarak iş yapmayan çok sayıda mağazayı kapattıklarını ve mağaza kapanışlarına devam edeceklerini söyledi. Acar, "İlk defa kiramı, aidatımı, maaşları ödemede zorlanıyorum. Başka işten kazandığım ne kadar varlığım varsa hepsini satıp bu işe koydum, sermaye artışı yaptım ama yetmiyor. Ben de George Soros değilim, benim için de buraya kadar" diye konuştu. Acar, 2017'de açılacak 10 yeni AVM'de mağaza açmak için yaptığı kontratlardan dokuzunu da sektördeki mevcut durum nedeniyle iptal ettiğini söyledi.
#AvmCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın geçtiğimiz hafta yaptığı AVM’lerin döviz yerine TL ile kiralanması çağrısına 1 haftada 6 AVM cevap verdi. Böylece 371 AVM’nin bulunduğu Türkiye’de TL ile kira alanların sayısı 112’den 118’ye yükseldi. Kirayı dövizle alan 253 AVM’de ise TL’ye geçiş için görüşmeler sürüyor.
#DolarAlışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği’nin düzenlediği II. Hukuk Sempozyumunda ticari gayrimenkul kiralamaları ve ilgili hukuki düzenlemeler ele alındı. AYD Başkanı Hulusi Belgü, “ Sektörümüz, özellikle kiralamalarla ilgili ertelenen maddeleri yakından takip etmeli ve önceden hazırlıklı olmalı” dedi.
#AVMÖnemli bir bölümü İstanbul’daki AVM’lerde olmak üzere 33 şubede, hergün binlerce kişiye hizmet veren Edirne Kırkpınar Lokantası iflas erteleme istedi. Mahkeme, başvuru yapılan iki şirketi hacizlerden korumak için tedbir kararı verdi. İflas erteleme başvurusu OHAL kapsamında getirilen geçici iflas erteleme yasağından önce yapıldı.
#Kırkpınar LokantasıSon yıllarda gişe rekorları kıran Türk sinema endüstrisi, 2016’da seyirci kaybetti. Ortalama bilet fiyatlarının yüzde 10 oranında artması ve İstanbul gibi illerde 31 lirayı bulması seyirci sayısının düşmesinde etkili oldu. Sektör temsilcileri ise “AVM kiraları ve 1300 lirayı bulan asgari ücret nedeniyle zam yaptık” şeklinde konuştu.
#SinemaSiyasi gelişmeler ve döviz kurundaki hareketliliği değerlendiren JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş, “AVM’lerde kiralama talebi hâlâ çok yüksek. Sektör olarak güçlü bir koalisyon umudumuz var. ‘Türkiye’de siyasi belirsizlik var. Bekleyelim’ diyen yatırımcı yok. Yatırımlar hızla sürüyor” dedi.
#JLL Türkiye Başkanı Avi AlkaşDubai merkezli bir fonun ortak olduğu Panço, 4 çocuğa sahip Ortadoğu ülkelerini hedefledi. Markanın 2’inci kuşak temsilcisi Semih Levi, “Özellikle Suudi Arabistan önemli. Oralarda doğurganlık oranları bizim ülkemizdeki ve Avrupa’daki gibi değil. En az 4 çocuklu aileler” dedi.
Türkiye'de ekonomi gündeminin bir numaralı maddesi dolur kuru... Emlak sektöründeki bazı çevrelere göre dolar kurundaki artış euro ile tahsil edilen AVM kiralarını etkilemedi. Bazı sektör temsilcileri ise AVM kiralarının dolaylı olarak etkilendiği görüşünde. Kur artışının AVM'lerde kiraya yansımasının hukuki sonuçları olabileceği de belirtiliyor.
Konfeksiyon üretimi yaparken 2000’lerin başında kadın giyim markası Journey’e odaklanan Ercan ve Erkan Görür kardeşler, Ankara merkezli bir marka oldukları için alışveriş merkezlerinde (AVM) gerekli itibarı görmediklerini ve uzun süre kendilerine yer verilmediğinden yakındı.
Perakende sektörü her gün satış rekorları kırarken AVM’lerin döviz cinsi kredi borçlarını ödeyemediğini söyleyen AYD Başkanı Nuri Şapkacı, “Türkiye’deki 445 AVM’nin 60-70’i borçlarından dolayı bankaların eline geçti. Kalanlar da direniyor. Biz zor dönemlerde hep markalara destek olduk; pandemide 3 ay kira almadık. Keser gibi ‘hep bana hep bana olmaz, testere gibi ‘bir sana bir bana’ olması gerek. Ciro rekorları kırarken kirayı artırmamak olmaz” dedi.
#Nuri ŞapkacıTürkiye’de ticaretin kalbi olan ve birçok işinsanının ‘okulu’ olarak kabul edilen Eminönü ve çevresinde esnaf, çalışanlarını kaybediyor. Eskiden en az üç kişinin çalıştığı mağazalar yeni eleman bulamıyor, elindekini tutamıyor. Dükkân sahipleri tezgâh arkasına geçtiklerini söylüyor.
#İstanbul