Çocuk giyim markası Panço, Dubaili ortağıyla Ortadoğu’da büyüyor

Güncelleme Tarihi:

Çocuk giyim markası Panço, Dubaili ortağıyla Ortadoğu’da büyüyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2015 01:36

Dubai merkezli bir fonun ortak olduğu Panço, 4 çocuğa sahip Ortadoğu ülkelerini hedefledi. Markanın 2’inci kuşak temsilcisi Semih Levi, “Özellikle Suudi Arabistan önemli. Oralarda doğurganlık oranları bizim ülkemizdeki ve Avrupa’daki gibi değil. En az 4 çocuklu aileler” dedi.

Haberin Devamı

ÇOCUK giyiminde Türkiye’nin en köklü markalarından biri olan Panço, Ortadoğu ve Körfez ülkelerinde hızlı büyümeye başladı. Temelleri 1978 ylında Sultanhamam’da atılan Panço’nun ikinci kuşak temsilcilerinden biri olan 30 yaşındaki Semih Levi, kısa süre önce Körfez ve Ortadoğu’da faaliyet gösteren Levant Capital’le yaptıkları ortaklık sonrası markanın yeni atılımlarını anlattı., 2016 yılında en yüksek ciroyu online satışlarından yapmayı hedefleyen Levi sorularımıza şu cevapları verdi:

Çocuk giyim markası Panço, Dubaili ortağıyla Ortadoğu’da büyüyor

- Çocuk giyiminde uzun soluklu olmayan girişimler oldu. Neden zor ya da neyi yapamıyor bu şirketler?
Başta kolay gibi görünüyor tekstil sektörü ama öyle değil. Ayrıca çocuk giyimi daha kolay gibi bakılıyor, oysa çok incelikleri olan bir iş. Üretiminden pazarlamasına kadar detaylar var. Ben ikinci kuşak olarak kurucularımızın işbirliğinin bizi bu noktaya getirdiğini düşünüyorum. Bizim kadar eski ve köklü bir firma da yok çocuk giyiminde. Amacımız Panço’yu daha da büyütmek.
- İhracat yapıyorsunuz. En çok hangi ülkelere ihracatınız?
Şu anda en çok ihracatı İran’a yapıyoruz. Orada 5 de franchise’mız var. Irak, Azerbaycan, Suudi Arabistan’da mağazalarımız var.
- Panço Körfez ülkelerini ve Ortadoğu’yu mu hedefledi?
Son dönemde öyle. Orada büyüme var. Avrupa durdu uzun zamandır. Son dönemde biz Dubaili bir grupla çalışıyoruz. Onlarla anlaşmak üzereyiz. Franchise haklarını onlara vereceğiz. Onlar 5 yıl içinde 30 mağaza açacaklar. Özellikle Suudi Arabistan bizim için önemli. Oralarda doğurganlık oranları bizim ülkemizdeki ve Avrupa’daki gibi değil. En az 4 çocuklu aileler. Sanırım ortalama çocuk sayısı da bu oranda. Avrupa pazarının ilgisi var ama orada satışlar artmıyor. Çocuk tarafına ilgi de azalıyor.
- Son 5-6 yıldır çocuk markaları arttı. Ve büyük mağazaların da çocuk perakendesinde. Bu rekabet sizi nasıl etkiledi?
İspanyol, İtalyan, Fransız markaları geliyor. Ama 3-4 mağaza ile sınırlı kaldılar. Bazıları da geri çekildi. Bunun başlıca nedeni şu; Türkiye tekstili kaliteli. Onlar fiyatlamada sorun yaşıyor.

Haberin Devamı

Cironun yüzde 10’u lisanslı üründen

Haberin Devamı

- Lisanslı ürün satışlarınız nasıl?
Hello Kitty gibi lisanslarımız var, bunlar çok iyi. Bizde Fenerbahçe ve Beşiktaş Spor Kulüplerinin satış hakları da bizde. Toplam satışımızın yüzde 10’u lisanslı ürünler. Özellikle son dönemde yenidoğan giyiminde taraftarlık çok ön planda.
- Siz çocuk ayakkabısı üretimine mi geçtiniz?
Evet. Hem kendimiz üretiyoruz hem de dışarıdan alıyoruz. Devlet standartının ötesinde kendi standartımız var. Fitalat başta olmak üzere her şeye bakıyoruz. Tekstilde de bu aynı şekilde. Kanserojen baskı ve nikel kullanımı mümkün değil. Ürünler Avrupa standartlarında.

AVM kiraları bizi etkiliyor

- Dolar kurundaki artışlar son dönemde uykularınızı kaçırdı mı?
Çok etkileniyoruz. AVM kiraları döviz üzerinden. Biz AVM’leri iş ortağımız gibi görüyoruz. Bazı AVM’ler bizi iş ortağı gibi görüyor, bazıları görmüyor. Biz TL ile satış yapıyoruz, bunu biliyorlar. Kur artışları çok yüksek oldu. Yeni projeler için bu önemli. Bazı gruplar oluştu AVM yatırımı yapan. Bundan sonraki seçimlerimizde biz de bunlara dikkat edeceğiz.

Haberin Devamı

Dubai merkezli fon ortak oldu

- Yeni bir ortaklığınız oldu diye duyduk…
Doğru. Perakende çok hızlı büyüyor Türkiye’de. Ve bir girdap var, kendini içine çekiyor. Bu girdaba kapılıp giden ve boğulan çok marka oldu. Biz hep kontrollüyüz. Belli bir noktada büyümemizi daha emin adımlarla yürütmeye karar verdik. Levant Capital Dubai merkezli bir fon. Onlar ortağımız oldu. Artık 3 ortaklı bir şirketiz. Babamın kardeşiyle kurduğu Panço 37 yıl sonra daha da büyümek için bir ortak aldı. Bu fonun Türkiye’deki ilk ciddi yatırımları biziz.
- Hedefleriniz ne kadar büyüdü?
5 yılda 200 mağazaya ulaşacağız. Yurtiçinde de büyüyoruz.
- Online satışlarınız nasıl?
Çok iyi gidiyor. Internet mağazamız ilk 10 mağazamız içinde ciroda. Ama hala Türkiye’de hazır giyimin internetten alınma oranı düşük, artacak bu. Biz 2016 yılında internet mağazamızı en iyi mağazamız yapmayı hedefliyoruz.

Haberin Devamı

eergu@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!