Güncelleme Tarihi:
ÇOCUK giyiminde Türkiye’nin en köklü markalarından biri olan Panço, Ortadoğu ve Körfez ülkelerinde hızlı büyümeye başladı. Temelleri 1978 ylında Sultanhamam’da atılan Panço’nun ikinci kuşak temsilcilerinden biri olan 30 yaşındaki Semih Levi, kısa süre önce Körfez ve Ortadoğu’da faaliyet gösteren Levant Capital’le yaptıkları ortaklık sonrası markanın yeni atılımlarını anlattı., 2016 yılında en yüksek ciroyu online satışlarından yapmayı hedefleyen Levi sorularımıza şu cevapları verdi:
Cironun yüzde 10’u lisanslı üründen
- Lisanslı ürün satışlarınız nasıl?
Hello Kitty gibi lisanslarımız var, bunlar çok iyi. Bizde Fenerbahçe ve Beşiktaş Spor Kulüplerinin satış hakları da bizde. Toplam satışımızın yüzde 10’u lisanslı ürünler. Özellikle son dönemde yenidoğan giyiminde taraftarlık çok ön planda.
- Siz çocuk ayakkabısı üretimine mi geçtiniz?
Evet. Hem kendimiz üretiyoruz hem de dışarıdan alıyoruz. Devlet standartının ötesinde kendi standartımız var. Fitalat başta olmak üzere her şeye bakıyoruz. Tekstilde de bu aynı şekilde. Kanserojen baskı ve nikel kullanımı mümkün değil. Ürünler Avrupa standartlarında.
AVM kiraları bizi etkiliyor
- Dolar kurundaki artışlar son dönemde uykularınızı kaçırdı mı?
Çok etkileniyoruz. AVM kiraları döviz üzerinden. Biz AVM’leri iş ortağımız gibi görüyoruz. Bazı AVM’ler bizi iş ortağı gibi görüyor, bazıları görmüyor. Biz TL ile satış yapıyoruz, bunu biliyorlar. Kur artışları çok yüksek oldu. Yeni projeler için bu önemli. Bazı gruplar oluştu AVM yatırımı yapan. Bundan sonraki seçimlerimizde biz de bunlara dikkat edeceğiz.
Dubai merkezli fon ortak oldu
- Yeni bir ortaklığınız oldu diye duyduk…
Doğru. Perakende çok hızlı büyüyor Türkiye’de. Ve bir girdap var, kendini içine çekiyor. Bu girdaba kapılıp giden ve boğulan çok marka oldu. Biz hep kontrollüyüz. Belli bir noktada büyümemizi daha emin adımlarla yürütmeye karar verdik. Levant Capital Dubai merkezli bir fon. Onlar ortağımız oldu. Artık 3 ortaklı bir şirketiz. Babamın kardeşiyle kurduğu Panço 37 yıl sonra daha da büyümek için bir ortak aldı. Bu fonun Türkiye’deki ilk ciddi yatırımları biziz.
- Hedefleriniz ne kadar büyüdü?
5 yılda 200 mağazaya ulaşacağız. Yurtiçinde de büyüyoruz.
- Online satışlarınız nasıl?
Çok iyi gidiyor. Internet mağazamız ilk 10 mağazamız içinde ciroda. Ama hala Türkiye’de hazır giyimin internetten alınma oranı düşük, artacak bu. Biz 2016 yılında internet mağazamızı en iyi mağazamız yapmayı hedefliyoruz.