18 senedir beyazperdede, tiyatro sahnesinde ve ekranda aralıksız üretiyor. Birbirinden farklı karakterleri hakkını vererek canlandırıyor. Geçmişe baktığında “Hayallerimi daha çok sesli dile getirseydim” diyor. Yıllar içinde yaşadığı pek çok şey olmuş, bunları da “Ahmet Kaya şarkıları gibi, benim hikâyem hep sonradan geliyor aklıma” diye özetliyor. Şimdi yeni projelerle izleyiciyle buluşuyor. Şükran Ovalı’yla bir araya geliyoruz geçmişi ve bugünü, işlerini, anneliği, futbolcu Caner Erkin’le olan evliliğini konuşuyoruz: “Bir ömür boyu onu görmek istiyorum.”
#Şükran OvalıKültür ve Turizm Bakanlığı, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın talimatı ile sanatçı Ahmet Kaya’nın şarkılarından oluşan bir repertuvar hazırladı. İstanbul Devlet Modern Folk Müzik Topluluğu’nun hazırladığı program Van Kültür Yolu Festivali’nde hayata geçti.
#VanOna tiyatro sahnesinde, ekranda, beyazperde de hatta bir mekânda şarkı söylerken bile rastlayabilirsiniz. Mesleğinin her alanında olmayı seviyor, oyunculukla ilgili “Bana karakter roller daha çok keyif veriyor” diyor. Bu hafta vizyona giren ‘Ahmet’in Türküsü’ filminde Ahmet Kaya’yı canlandıran Celil Nalçakan’la buluşuyoruz. İşlerini, çocukken neden cinli sanıldığını, annesinin ona ne isim taktığını, aşk tarifini, aldatılma hikâyesini ve ilişkileri konuşuyoruz: “Aldatıldım, hem de epey göz göre göre, tak diye evde yakaladım.”
#Celil NalçakanMehmet Ali Erbil, 3 yıl aradan sonra Hollywood yapımı “The Hope” (Umut) ile beyazperdeye dönüyor. Alzheimer hastası bir babayı canlandıran ünlü komedyenle kendisini çok heyecanlandıran bu dram filmini konuştuk. Sohbetimize filmin oyuncularından Tolga Yüce ve yönetmen Sean GK de eşlik etti.
#Mehmet Ali ErbilHakkında yazdığım eleştirilere cevap verdi Bülent Arınç. Uzun, upuzun metnin bir yerinde bana şöyle seslenmiş: “Seninle yaşamak zorunda olduğu için acısı her fotoğrafında yüzünden okunan kedin Sekter’e dahi acıyorum.” Hemen kedim Sekter’e dönüp sordum: “Ne diyorsun buna?” Kedim Sekter, hiç ama hiç beklemediğim bir cevap vermesin mi? Yüzüne her şeyi göze almışlara özgü bir ifade kondurup “Kusura bakma ama adam haklı” demesin mi? Bu apaçık nankörlük karşısında çok bozuldum. Öfkeyle zıpladım: “Nasıl haklı ya? Bunu nasıl dersin? Şunca zamanlık yaşanmışlıklar var.” Sekter de bunun üzerine aşağıdaki yazıyı kaleme aldı. Noktasına, virgülüne dokunmadan yayınlıyorum:
#Bülent ArınçTÜRK sinemasının son dönem gözde konularının başında biyografiler geliyor. ‘Ayla’, ‘Çiçero’, ‘Müslüm’ ve ‘Naim’ gibi filmlerin başarısı pek çok yapımcının film gibi hayatların peşine düşmesine neden oldu. Pek çok ailenin kapısı çalınıp izin isteniyormuş.
#Yazarlar‘Açık Yaranın Sesi - Bir Politik Anlatı Olarak Ahmet Kaya Şarkıları’ kitabının yazarı İlkay Kara’ya göre Ahmet Kaya’nın şarkıları, solun kendisine bir tarih atfetmesinin şarkılarıdır. Onun sesi, bizim de içinde olduğumuz bir duygu durumu yaratıyordu. 12 Eylül sonrasıydı ama onun sesini dinlerken, kendi yazgımızın içinde gibiydik.
#Ahmet KayaMustafa Kemal Atatürk, Nutuk’ta anlattığı Samsun’a çıkış öyküsünde, genel olarak üç görüş ileri sürülmekte olduğunu söyler: “Birincisi, İngiliz himayesini talep etmek. İkincisi, Amerikan mandasını talep etmek. Üçüncüsü ancak yöresel kurtuluş çareleri aramaktı. Ben, bu kararların hiçbirisinde isabet görmedim. Osmanlı ülkeleri hepten parçalanmıştı. Ortada bir avuç Türk’ün barındığı bir ata yurdu kalmıştı... Son konu onun da paylaşılmasıydı. O halde ciddi ve hakiki karar ne olabilirdi? Efendiler, bu vaziyet karşısında bir tek karar vardı. O da ulusal egemenliğe dayalı kayıtsız şartsız ve bağımsız bir Türk devleti kurmak.”
#YazarAhmet Kaya’nın yaşamından kesitleri Kardeş Türküler’in müziğiyle birleştiren ‘Hep Sonradan’ seyircide iz bırakan bir oyun. Ahmet Kaya’nın şarkıları eşliğinde Türkiye’nin yakın geçmişine yolculuğa çıkaran oyunu yazar ekibinde yer alan ve başrolü üstlenen Cüneyt Yalaz ile konuştuk.
#Kardeş Türküler