TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman, "TikTok meselesi çok konuşuldu, tartışıldı. Kesinlikle yasaklamalara, sansüre karşıyız; çünkü bu platformları Türkiye'ye davet eden, her türlü hukuksal, yönetsel, dijital, teknolojik altyapısını kuran bir hükümetiz. Fakat Türkiye Cumhuriyeti devletini sokakta bulmadık ve kendini yasamanın üzerinde gören anlayışı asla kabul etmiyoruz" dedi.
#Hüseyin YaymanUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Dijital 2024 Global Genel Bakış ve Türkiye Raporu’nda açıklanan Nisan verilerine göre Türkiye’nin dijital medya alışkanlıklarını ve tercihlerini değerlendirdi. Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin 2024’te internette geçirdiği süreye bakıldığında günde 7 saat 6 dakika ile dünyada 19. sırada yer aldığını belirterek, nüfusun yüzde 86,5’inin internet kullanıcısı, yüzde 93,8’inin mobil bağlantı sahibi ve yüzde 67,4’ünün sosyal medya kullanıcısı olduğunu bildirdi.
#Abdulkadir UraloğluCumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Ali Taha Koç, “We Are Social tarafından yapılan, bir uluslararası firma tarafından 2022 yılında yapılan araştırmaya göre de Türkiye’de sosyal medya kullanıcı sayısı nüfusun yaklaşık olarak yüzde 81’ine ulaştı, yani her 10 kişiden 8’i sosyal medyayı kullanıyor” dedi.
#Sosyal MedyaSosyal medya uygulamalarının yaygın kullanımı ve markaların stratejileri, ‘sosyal ticaret’i hızlandırıyor. Kullanıcıların yüzde 76.1’i marka ya da ürünler hakkında bilgi alabilmek için sosyal medya kanallarını tercih ederken; kullanıcı sayısının her geçen yıl artmasıyla sosyal ticaretteki büyümenin devam etmesi bekleniyor.
#Sosyal MedyaGençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu, AK Partili kurmaylara Z kuşağı ile ilgili bir sunum yaptı. O sunumda en çok dikkatimi çeken; Z kuşağının YouTube ve Twitter’a olan inancı oldu. Araştırmaya göre Z kuşağı haberi yüzde 32.2’i ile YouTube, yüzde 30.1 ile Twitter’dan alıyor ve doğruluğuna da hayli inanıyor. İnternetin içine doğan bir kuşağın buna yatkınlığını anlıyorum ama bu platformlardaki bilgi kirliliği de endişe verici. Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinde gördük, dezenformasyon ayyuka çıkmış, bazı video ve fotoğraflar ya bir savaş oyunu ya da bir tatbikattan alınmıştı. Z kuşağının YouTube, Twitter inancı ve kirli bilgiden korunmanın yollarını uzmanları ile konuştum.
#YoutubeAttıkları her adım takip ediliyor, önerdikleri ürünler stok tüketiyor. Özel hayatlarını kendi filtrelerinden geçirerek milyonlarla paylaşıyorlar, menajerleri dahi var. Influencer’ların merak edilen dünyasını bu defa menajerlerinden dinledik...
#İnfluencerDijitalleşen ve hızlanan dünyada dikkatimizi günden güne kaybediyoruz. Sosyal medya uygulamalarının geliştiği, sınırların ortadan kalktığı bugünlerde sadece bir konu üzerine en fazla üç dakika odaklanabiliyoruz. Teknoloji bağımlılığından kurtulamayan, dijital cihazlara mahkûm olan insanlık çok geç olmadan benliğini kurtarabilecek mi? İşte uzmanların önerileri...
#TeknolojiSon günlerde güvenlik sorunlarıyla sıklıkla konuşulan Instagram ile ilgili verilerini paylaşan Şikâyetvar, yılın ilk 11 ayında en çok sorun yaşanan konuları derledi. Ulaşan sorunların başında kullanıcıların hesaplarının çalınması, çalınan hesabın platform tarafından kapatılmaması ve Instagram’a hiçbir şekilde ulaşılamaması oldu. Şikâyetlerin yüzde 224 oranında arttığı belirtildi.
#InstagramCumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Dr. Ali Taha Koç, "We Are Social, 2021 yılının ilk çeyreğinde yayınladığı küresel internet kullanımı raporunda bağlılığımızı ortaya koymakta. Ülkemizde internette geçirilen günlük süre 7 saat 57 dakika. Günlük uyku ihtiyacımızın 8 saat olduğu düşünülürse, günlük uyuduğumuz süre kadar internette vakit geçiriyoruz" dedi.
#TBMMCumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Dr. Ali Taha Koç, "We Are Social, 2021 yılının ilk çeyreğinde yayınladığı küresel internet kullanımı raporunda bağlılığımızı ortaya koymakta. Ülkemizde internette geçirilen günlük süre 7 saat 57 dakika. Günlük uyku ihtiyacımızın 8 saat olduğu düşünülürse, günlük uyuduğumuz süre kadar internette vakit geçiriyoruz" dedi.
#İnternet BağımlılığıSon dönemin popülere uygulamaları arasında yer alan TikTok kullanıcılarına kendi ürettikleri 15 saniyelik videoları paylaşma, canlı yayınlar açma olanağı sunuyor. Uygulamanın dünya çapında 1 milyardan fazla kullanıcısı var. We Are Social Favorite Social Media Platforms (En Çok Kullanılan Sosyal Medya Uygulamaları) Nisan 2021 raporuna göre en çok kullanılan 5’inci uygulama olan TikTok’u benzer uygulamalardan ayıran en önemli özelliklerden biri ağırlıklı olarak 14-25 yaş aralığındaki kitle tarafından kullanılıyor olması ve daha az denetlenmesi. Bu özellikleriyle TikTok anne babaları endişelendiriyor.
#TiktokÖncelikle genel bir rakam verelim: Dünya üzerinde 7 milyar 83 milyon internet kullanıcısı, 4 milyar 20 milyon da sosyal medya kullanıcısı var. Türkiye’de ise 84 milyon internet kullanıcısı, 60 milyon da sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. (Kaynak: Hootsuite ve We Are Social 2021 Dijital Türkiye Raporu)
#YazarCOVID-19 salgını sürecinde internet kullanıcı sayısı ve kullanım oranlarında da ciddi bir atış yaşandığını biliyoruz. We are Social’ın verilerine göre 2021 yılında internet kullanıcı sayısı yaklaşık yüzde 7,5 artarak 4.66 milyara ulaştı. Bu rakam bize çevrimiçi ortamın ne kadar büyük bir etkileşim alanı yarattığını gösteriyor. İnternet ve sosyal ağlara bağlandığımızda böylesine büyük bir grubun parçası oluyoruz.
#We Are SocialGünümüzde pandemi ve internet kullanımının her gün hızlı bir şekilde artması nedeniyle Yurtdışı ihracat için dijital pazarlama müthiş bir şekilde önem kazandı. We Are Social ve Hootsuite açıklanan verilerine göre 2020 yılında Dünyada 4,5 milyar kişi aktif olarak internet kullanıyor. Ülkemizde ise TÜİK açıkladığı verilere göre 2019 yılında 16-74 yaş internet kullanım oranı 2019 yılında yüzde 75.3 ilen 2020 yılında pandeminin etkisi ve internet kullanımın artmasıyla beraber yüzde 79 oldu.
#Teknolojiİnternet kullanımı, sosyal medya istatistikleri ve dijital mecralardaki gelişmeler hakkında sektörün nabzını tutan We Are Social'ın “Digital 2021” raporu yayımlandı. Raporda Türkiye'deki internet kullanım alışkanlıklarıyla ilgili de dikkat çekici veriler yer alıyor. Teknoloji Yazarı Şinasi Furkan Avcı anlatıyor...
#Şinasi Furkan AvcıRTÜK Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu, Dijital 2021 Raporu'na ilişkin, "Raporda Türkiye'nin öne çıktığı başlıklar. Sesli arama ve komut verme sistemini dünyada en çok kullanan 5'inci ülkeyiz. Video oyunu kullanımında dünya ortalamasının üzerinde ve 5'inci sırada yer almaktayız. Tüm dünyada internette en çok üretilen içerik dili açısından Türkçe 4'üncü sırada" açıklamasında bulundu. Öte yandan Uslu Türkiye'de sosyal medya kullanıcı sayısının 60 milyona ulaştığını belirtti.
#HaberPopüler sosyal medya uygulaması Instagram dünyada oldukça yoğun kullanılırken, en çok takip edilen hesaplar açıklandı. 2021 Ocak verilerine göre Instagramın kendi hesabı Instagram'ın 385 milyon 39 bin kişiyle açık ara farkla en çok takipçiye sahip olduğu kaydedildi. En çok takip edilen ikinci isim futbolcu Cristiano Ronaldo oldu. Ronaldo'nun Facebook, Instagram ve Twitter toplam takipçisi 478 milyonun üzerinde.
#İnternetSosyal medya hesapları için farklı veya benzersiz bir e-posta kullanmak gerektiğini söyleyen teknoloji şirketi CEO’su Mustafa Tatar, Mümkünse, özellikle sosyal medya hesapları için yeni bir e-posta oluşturulmalıdır. Böylece sosyal medya güvenliği ihlal edilirse, bilgisayar korsanları önemli kişisel verilere erişemez dedi.
#Sosyal Medyaİnternet kullanımı, sosyal medya istatistikleri ve dijital mecralardaki gelişmeler hakkında sektörün nabzını tutan We Are Social ve Hootsuite tarafından hazırlanan “Digital 2021” raporu yayımlandı. Yeni raporda Türkiye’deki kullanıcılar hakkında da dikkat çekici veriler yer alıyor.
#Şinasi Furkan Avcıİnternette güvende olmak mümkün mü? Yoksa zorbalığa uğramak, dolandırılmak, kötü içeriklere maruz kalmak bu işin fıtratında mı var? ‘İnternet Sır Tutmaz’ kitabının yazarı Nurseli Tamer, “Güvende olmanın yolları var ama dijitalsiz bir dünya ütopya” diyor.
#GazetehaberleriSosyal izolasyon ve sokağa çıkma kısıtlamaları, 2020 yılında sosyal medya kullanımını artırdı. Peki, 2021 yılında sosyal medyada ne kadar vakit geçireceğiz ve şirketler hangi sosyal medya platformlarına daha fazla yatırım yapacak?
#Şinasi Furkan Avcı