Bu, dünyanın en uzun, en tehlikeli yarışlarından biri. Deniz üzerinde tam dokuz ay sürüyor. Katılmak için önemli başarılara, güçlü kaslara, kocaman ellere, en önemlisi mangal gibi bir yüreğe sahip olmak gerek. Hong Kong’ta gittik, gördük. Yarışmacıların hepsi gerçekten de bu özelliklere sahip.
#TekneBenim gibi amatör bir yelkencinin olmak için ölüp bittiği bir yerde, dünyanın en önemli yelken yarışı Volvo Ocean Race’in ikinci startı için Cape Town’daydım. Dünyanın en iyi yelkencileri, anne karnında bir bebeğin oluşumu kadar bir sürede, tuzlu suya bata çıka tam 9 ay okyanusta yarışıyorlar. Onların anne karnı yelkenlileri.
#Volvo Ocean Race4 okyanus, 5 kıta, 38 bin deniz mili ve dünyanın etrafında yelkenle 9 aylık bir maraton. Sizi geçen hafta İspanya’nın Alicante Limanı’ndan başlayan dünyanın en uzun soluklu yarışına davet ediyoruz. Uygulamayı indirin, teknenizi seçin ve salondaki kanepenizden açık denizlerde mücadeleyle dolu bu maceraya katılın.
#Volvo Okyanus YarışıDünyanın en uzun ve zorlu spor etkinliği Volvo Okyanus Yarışı’nın birinci ayağı Cape Town’da biterken, yarışın sonunda ilk kez bir Türk teknesini karşılamanın haklı gururu yaşandı. Yelken sporuna meraklıysanız ve macera arayışındaysanız kendinizi geliştirmeye şimdiden başlayın. Onca zorlu maceraya karşın yarışçıların yorumu şu: “Yarışırken hissettiğiniz özgürlük ve başarma hissinin yeri doldurulamaz...”
#Volvo Ocean RaceOkyanusların Formula 1’i olarak adlandırılan Volvo Ocean Race’te bu yıl ilk kez yer alan Türk takımı Alvimedica’nın CEO’su Cem Bozkurt, yelken sporuna olan yatırımların artacağını açıkladı. Ancak Türkiye’de sponsorlara yeterince destek verilmediğinden yakınan Bozkurt, “Yelken Federasyonu ile olan sorunlar yüzünden, yelken okulu yatırımımızı Hırvatistan’a kaydırdık” dedi.
Dünyanın en iyi ve en güçlü denizcilerinin yer aldığı 'Volvo Ocean Race' Açık Deniz Yelkencilik Yarışı İspanya'nın Alicante kentinden start aldı. 9 ay boyunca, 4 okyanus ve 5 kıtada mücadele verecek olan Volvo Ocean Race, heyecanı daha şimdiden herkesi sarmış durumda.
9 ay boyunca denizde siz dahil 8 kişiyle birlikte, bir insanın dayanamayacağı kadar uçlarda seyreden hava ve iklim koşullarında, helikopterle yardım gönderilemeyecek kadar uzak yerlerde yarışıyorsunuz.Yaşayabileceğiniz, yemek yiyebileceğiniz, dinlenebileceğiniz, uyuyabileceğiniz iki metrekarelik bir telefon kulübesi kadar alanınız var.
SOSYAL medya hayatın her alanını etkilediği gibi, patronların markalarının reklamını yapma mecrasına da dönüştü. Patronlar Facebook, Twitter ve Instagram gibi popüler mecralardan yeni ürünlerini duyuruyor. Hem tüketici hem de çalışanlarıyla ‘iyi iletişim’ sergileyen patron örneği her geçen gün artıyor.
İsveçli Volvo, ‘Okyanusların Formula 1’i olarak adlandırılan ‘Volvo Ocean Race’le hem otomobil satışlarına önemli katkılar sağlıyor, hem de markasının ‘aile ve güvenli otomobil’ algısını ‘maceraperest ve dinamik’ olarak yeniliyor. Volvo Ocean Race CEO’su Knut Frostad, 250 milyon Euro’luk ekonomik büyüklüğe sahip yarışı son yıllarda hızlı gelişen ve dikkat çeken Türkiye’de de düzenlemek istediklerini belirterek, “Krizden etkilenmeyen Türkiye, dünya çapında farklı projelerle bu gücünü göstermeli” dedi.