Dünyanın ilk V-Label sertifikasına sahip Vegan kumaş üretimini gerçekleştiren İpeker, ürünün yaşam döngüsünün de sürdürülebilir olması düşüncesi ile bu kez de dünyanın ilk vegan ipekten üretilen maskesini tasarladı. Moda algısı olan, sürdürülebilir ve çevreci gibi pek çok özelliği ile kilogram katma değeri 600 doları bulan maskeler için ilk talep ABD ve İngiltere’den geldi.
#GazetehaberleriBal, süt ürünleri ve yumurta dahil, hiçbir hayvansal gıdayı tüketmeyen veganların sayısı artıyor. Yükselen bu trende ilişkin istatistikler dikkat çekiyor. Geçtiğimiz yıl yapılan bir ankete göre son 10 senede veganların sayısı neredeyse 4 katına çıktı. Firmalar yeni vegan ürünler çıkarıyor, Bill Gates gibi isimler vegan işletmelere yatırım yapıyor...
#Sürdürülebilir EkonomiBir pop şarkıcısıyken dünyanın en ünlü futbolcularından biriyle evlenmişti. çok beğenilen stilini ve herkesin taklit ettiği giyim kuşamını karlı bir işe dönüştürdü ve yıllar içinde moda sektörünün saygın tasarımcılarından biri haline geldi.
#Victoria BeckhamBir düğüne davetlisiniz ama nasıl giyineceğinizi bilmiyorsunuz ve panik içindesiniz… Zengin değilsiniz ama giyiminizle varlıklı görünmek istiyorsunuz… Göbeğiniz var, saklamak istiyorsunuz… Hepsinin çaresi var. Stil danışmanı Sezin Şevmet Özer hedeflediğiniz görüntüye ulaşmak için ihtiyacınız olan tüyoları verdi.
#Necla BAYRAKTARDünya uzun bir süredir, daha sürdürülebilir olmayı, özellikle üretimde çevreci yöntemler bulmayı tartışıyor. Çoktan harekete geçen markalar ve hayatımıza yeni giren kavramlarsa değişimin başladığını gösteriyor. Son zamanlarda sıklıkla hayvan derisine alternatif olarak sunulan vegan deri bu çözümlerden biri olabilir mi ve gerçekten sanıldığı kadar sürdürülebilir mi?
#VeganKocaman atkılar, tüylü şapkalar, parizyen bereler, uzun çoraplar ve deri eldivenler bu kış da başrolde. İddialı stiller yaratmayı sevenler için ‘balaklava’lar yani kar maskeleri de güzel bir alternatif. Hem sıcacık tutan hem de anında stil sahibi bir hava kazandıran 2023 Kış sezonu aksesuarlarıyla tarzımızı biraz ısıtalım.
#Sonbahar/Kış 2022-23İklim krizinin ve doğal kaynakların tehdit altında olmasının olası sonuçları giderek daha fazla belirginleşiyor. Yanlış enerji politikaları, aşırı kaynak kullanımı, su kaynaklarının tükenmesi ve ormansızlaşma dünyadaki sürdürülebilir yaşamı tehdit eden konulardan sadece bazıları. Bu olumsuzlukların bizlere ve dünyamıza yaşatabileceği geri dönülemez sonuçların farkına varmak ve olabildiğince hızlı bir şekilde eyleme geçmek gerekiyor. Bu konuda tüm sektörlere büyük sorumluluk düşerken moda sektörü de günümüzün son derece hızlı gelişen teknolojisiyle birlikte bu sorunun çözümüne katkı sağlamaya çalışıyor.
#TeknolojiYarattığı güçlü silüetle, birçok kadının vazgeçilmez parçalarından olan blazer ceketler, 2021’de gittikçe genişleyen kalıplarıyla karşımıza çıkıyor. Elbiselerle partilere giderken, spor ayakkabılarla sokağa çıkarken kullanabileceğimiz bu ceketler şimdi çok moda...
#BlazerH&M’in 2021 yılı başlarında başlattığı, sürdürülebilir malzemeler ve tasarımlar sergilemeyi amaçlayan Innovation Stories girişiminin üçüncü bölümü olan Co-Exist Story koleksiyonu uzun bir aradan sonra uluslararası ortamda, fiziksel lansman eşliğinde Paris’te tanıtıldı.
#Hande CanEsma Bitirim, başarılı bir reklamcı. Reklam stratejileriyle birçok markanın büyümesinde tanınmasında etkin oldu. Reklamcılık sektöründen tekstil sektörüne geçen sevgili Esma Bitirim, birbirinden güzel pijama, sabahlık modelleri tasarlamaya başladı. Ve tasarımlarıyla da pandemi sürecinde evlerimizde şık ve konforlu olmamızı sağladı. Evde rahat ve şık olmayı sevdiğini belirten, “Ve tüm kadınlarında evlerinde aynı hissi yaşamasını istedim. Kadınların kendini iyi hissetmesinin büyük başarılar getireceğini düşünüyorum” diyen Esma Bitirim’le başladığı tasarım yolculuğunu konuştuk.
#Aysun KABADuygu Alptekin ve Ahsen Uğurlu... Onlar, moda alanında son derece başarılı olan iki güzel ve bir o kadar da özel isimler. 2012’de “JU ISTANBUL” ismini vererek yola çıktıkları markaları ile ülke sınırlarını aştılar. Ve geçen yıl marka isimlerini yenileyerek “MAISON JU” adı ile yurt dışındaki ilk satış noktalarını Almanya’nın Münih kentinde açtılar. Ayrıca, güncel ve enerjik JU kadınınından da ilham alarak JU STUDIO ready-to-wear serisini yarattılar. Uzun yıllar çeşitli Avrupa markalarına kadın ve erkek giyim koleksiyonları hazırlayan Duygu Alptekin ve Ahsen Uğurlu’nun şimdi kendi markaları ile Avrupa’ya atmış oldukları bu önemli adımı konuştuk. Ve ben de Duygu Alptekin ve Ahsen Uğurlu ile hem kişiye özel tasarımları hem de hazır giyim koleksiyonu ile dünyanın her yerine ulaşmaya devam eden markalarını konuştum. Pandemi nedeniyle herkesin zorlandığını ama heyecanlarını hiç kaybetmeyip üretimlerine keyifle devam ettiklerini anlattılar.Dahası mı? İşte sohbetimiz:
#AYSUN KABAYeni yıla girerken hayatımızda önemli değişimlere neden olacak birçok konuda kararlar alıyoruz. Bunların arasında doğayla ilgili alacağımız tek bir basit karar aynı zamanda gezegenimiz için önemli bir değişikliğin yolunu açabilir. Bir sokak hayvanının ihtiyaçlarını karşılayabilir ya da doğayla dost beslenme tarzı benimseyebilirsiniz...
#GazetehaberleriModa dünyası zaman zaman zarif silüetlerden uzaklaşıp kaba olarak adlandırabileceğimiz parçaları podyumlara taşıyor. Yakaladıkları şık tarzla da bu parçaları arzu nesnesi haline getirmeyi başarıyor. Bu sezon öne çıkan kalın ve tırtıklı tabanlı, iri burunlu botlar bunun en iyi örneklerinden...
#GazetehaberleriBir marka düşünün; emekçi kadınları destekleyen, koleksiyonundaki tüm malzemeleri doğada çözülebilen, dikimden paketlemeye kadar tüm süreçte sıfır atık misyonuyla sürdürülebilir modayı en güzel şekilde benimseyen... Hayatına küçük bir koleksiyon, az malzeme ve yalın bir üretim modelini benimseyerek başlayan GİYİ markasının yaratıcısı Göknil Bigan ile konuştuk.
#GİYİAnkaralı başarılı modacı Ece Salıcı, koronavirüs salgınının tüm sektörleri olduğu gibi modayı da etkilediğini ve değiştirdiğini belirterek, “Ekolojik boyutta toksik olmayan, dönüştürülebilir moda ürünleri üretiliyor ve geliştiriliyor. Pek çok moda markası geri dönüştürülmüş kumaşlardan koleksiyonlar üretiyorlar. İkinci el çanta, ayakkabı satışları her geçen gün artıyor. Vintage kıyafetler ise hiç olmadığı kadar moda” yorumunda bulundu. Tüketicilerin bundan sonraki süreçte daha az ve öz, kaliteli, sezonsuz ürünlere yöneleceğini ifade eden Salıcı, salgın sürecinin moda üzerindeki etkisini ve sezon trendlerini anlattı.
#Haşim KILIÇDört gün önce, 21 Mart’ta gün ve gece eşitlendi; artık önümüz gittikçe erken ağaran günler ve uzadıkça uzayan akşamüstleri. Sokağa çıkmak, seyahat etmek, keşfedip ilham almak için daha çok vaktimiz, daha müsait bir iklim ama asıl önemlisi yaşam dolu bir doğa ve cıvıl cıvıl insanlar var. Sadece tabiat ve toplum mu? Sinemadan tiyatroya, müzik dünyasından festivallere kadar her şey canlanıyor ve göz alıcı renklere bürünüyor... Peki şunu yoksa bunu mu giymeli, acaba evi nasıl dekore etmeli, önce kimi seyretmeli, nasıl kokteyl içmeli? Bunca alternatif içinden hangisine, nasıl karar vermeli? İşte bunlar da baharın tatlı ikilemleri...
#ViyanaTürkiye’de her geçen gün yükselmekte olan moda dünyasına gireli henüz üç yıl oldu. Ama ilk günden beri iddialı abiyeleri, neon renkleri, kullanmaktan zevk aldığı pul ve payetleriyle dikkat çekti. 40 yıllık terzileri ekibine kattı ve işçilikte iddialı elbiseler üretti.