Paylaş
ESMA BİTİRİM İLE 5 SORU 5 CEVAP
1- Esma Bitirim neler yapıyor?
Esma Bitirim bir iş insanı. Aslında mesleğim reklamcılık. 10 yıldır 25 kişilik ekibimle kendi reklam ajansımı yönetiyorum. 23 yıldır iletişim dünyasının içerisinde yer alıyorum. Birçok markanın doğuşunda, ilerlemesine büyümesine katkılarımız oldu ve olmaya devam ediyorum. Dolayısıyla marka yaratma konusunda biraz tecrübem oluştu diye düşünüyorum. Son 1 yıldır da var olan işimle birlikte tekstil sektörü ile ilgilenmeye başladım. İyi bir tüketiciydim şimdi iyi bir üretici olmaya çalışıyorum.
2- Markanızın hikâyesi nasıl başladı?
Markamın hikâyesi tamamen kendi beklentilerimden doğdu diyebilirim. Türkiye gerek moda tasarımcıları gerek tekstil üretimi konusunda en başarılı ülkelerden biri. Ancak biz evde rahat ve şık olmaktan maalesef oldukça uzağız. Pandemi ile birlikte “evde şıklık” kavramı dünyamıza girdi ve homewear koleksiyonlar ardı arkasına geldi. Tabii hızlıca üretilen bu koleksiyonları birbirinden ayırt etmek zordu. Hepsi birbirine benzeyen seri üretimler geldi. Bizim marka olarak olmak istediğimiz yer popülerin peşinden giderek o akıma kapılmak değil. Sakin adımlarla doğru hedef kitle ile ürünlerimizi buluşturmak. Benim Meresleep’e tasarlarken eksikliğini en çok hissettiğim konu kumaşlar oldu. Dünyanın geleceğinden kendimi sorumlu bir vatandaş hissettiğim için kesinlikle sürdürülebilir kaynaklara hizmet eden bir kumaş istiyordum. Sonunda vegan cupro kumaş ile tanıştım. Sıfır karbon ayak izi hedeflenerek üretilen bir kumaş, aynı zamanda insan cildiyle oluşabilecek herhangi hayvansal protein temasını önlüyor.
3- Neden sabahlık ve pijama?
Evde olmayı seviyorum. Çocuklarımla ve eşimle yatmadan önce pijamalarımızı giyip sohbet etmeyi, sabah kalktığımızda sabahlığım ve sabah kahvemle sohbete devam etmek benim en sevdiğim etkinliklerden. Ve tüm kadınlarında evlerinde aynı hissi yaşamasını istedim. Uyanır uyanmaz şık ve rahat bir sabahlıkla güne başlamayı kim istemez. Sabahlık ve pijama evdeki huzur.
4- Şıklık evlerimizde mi başlamalı?
Kesinlikle evde başlamalı. Her alışkanlık evde başlar diye düşünüyorum. Dolayısıyla şık bir giyim, davranışlarımızı da olumlu etkiler. En azından kendimizi iyi hissederiz. Özellikle bu zor dönemlerde kendini iyi hissetmek en önemli konu bence. Kadınların kendini iyi hissetmesinin büyük başarılar getireceğini düşünüyorum.
5- Mottonuz?
İyi bir uyku, iyi bir sabahı garantiler ve iyi bir günü.
MURAT TÜRKİLİ’NİN YENİ ROTASI
Beymen’in Artistik Direktörü ve Genel Müdür Yardımcısı Murat Türkili, nisan ayında Beymen’le yollarını ayırdı. Moda, mağazacılık ve tasarımla ilgili birikimini genç ve öğrenmek isteyen tüm tasarımcı adaylarıyla paylaşacağı bir platform kurmaya hazırlanan Türkili, “Şimdi kendimi 20’li yaşlardaki heyecanıma geri dönmüş, içim kıpır kıpır ve yepyeni fikirlerle dolu buluyorum” diyor. Murat Türkili, aynı zamanda, formatı alışılagelmişin dışında bir kitap çıkardı. Kitabın içerisinde fotoğraflar, sayısız güller ve her gülün sevgili Murat Türkili’de bıraktığı güzel duygular var. Fotoğrafların da yer aldığı kitapla ilgili ünlü fotoğrafçı Mert Alaş ise şu yorumu yaptı: “Murat Türkili modaya karşı zarif ve kavramsal olduğu kadar cesur ve ateşli duruşuyla bana hep ilham verdi ve beni hep heyecanlandırdı. Ve sonra güller dikkatimi çekti. Bu kadar çok gül, bu kadar farklı açı. Murat’a sordum “Tüm bunların anlamı ne?” diye; basitçe yanıtladı, “Benim hayatım gibi. Kimi zaman çaresiz, kimi zaman mutlu.”
Paylaş