Unilever’in Sürdürülebilir Yaşam Planı kapsamında geleneksel olarak düzenlediği Paydaş Çalıştayı, bu yıl ‘Kadınların ve Gençlerin Güçlenmesi’ konuları odağında gerçekleşti.Kamu, sivil toplum, akademik çevreler ve iş dünyasından 50’ye yakın uzmanın bir araya geldiği çalıştayda, kadınların ve gençlerin güçlenmesi konusunda istenen ilerlemenin sağlanabilmesi için özel sektörün ekosistemini harekete geçirmesi gerektiği vurgulandı.
#UnileverBir temizlik ürünleri firmasının yaptığı araştırmaya göre 6-11 yaş arası çocuğu olan anneler, yüzde 68’lik bir oranla tuvaletlerin temizlik ve hijyenini okullardaki iyileştirme alanlarının başında görüyor. Annelerin yüzde 6’sı çocuklarına okul tuvaletine gitmemesini söylerken, yüzde 84’ü tuvalet hijyenine bağlı sorunların çocuğunun başarısını etkilediği görüşünde.
#Okul TuvaletiSürdürülebilir tüketim ile moda devrimi yapan İspanyol girişimci ve aktivist Javier Goyeneche, İstanbul’da düzenlenen Sürdürülebilir Markalar Konferansı 2016’da yaşanabilir bir dünya için “Harekete geçme zamanı” çağrısı yaptı. Goyeneche, “Başka bir gezegenimiz yok! Biz enerjimizi ekosistemi değiştirmeye harcamıyoruz, yeni bir model yaratmaya harcıyoruz” şeklinde konuştu.
#SürdürülebilirlikUnilever Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya Başkanı ve Unilever Türkiye CEO’su İzzet Karaca, 30 fabrika ve 12 bin çalışandan oluşan, 750 milyonluk nüfusa sahip ve Unilever’in altıncı büyük pazarı olan bir bölgeyi Türkiye’den yönetmeye başladıklarını hatırlatarak, “Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nın hedeflerine gönülden bağlıyız ve bu planın başarıya ulaşmasında büyük rol oynuyoruz. 2011 yılında yaklaşık 60 hedefte yüzde 71 başarı kaydettik” dedi.
Dünyanın 170 ülkesinde faaliyet gösteren Unilever’in bu yıl yüzde 11 büyüdüğünü belirten Unilever Türkiye CEO’su İzzet Karaca, “En büyük hazır çorba pazarı Türkiye’de. Ayrıca Domestos’ta ve Cif’te de dünya birinciliklerimiz var. Çubuklu dondurma gibi ev dışı dondurmada da lideriz. Ciromuz 2.9 milyar lira” dedi.
Çevre konusunda karşı karşıya kalınan riskler, paydaşlara karşı doğan sorumluluklar, günümüzde kurumları iş yapış modellerini değiştirmeye zorluyor. Artık, iş dünyası daha az kaynak kullanarak daha çok iş yapmak, ortak değer üretmek ve gelecek nesilleri de düşünmek zorunda. Bu noktada sürdürülebilirlik kavramı devreye giriyor.
Unilever’in Dünya Başkanı Paul Polman, Unilever’in küresel organizasyon yapısını yenilediğini, daha önce 12 ülkenin bağlı olduğu Unilever Türkiye’nin, yeni dönemde Rusya da dâhil toplam 750 milyonluk nüfusa sahip 36 ülkenin yönetim merkezi olacağını açıklayarak “İzzet Karaca ve ekibi, Türkiye’den 10 Türkiye nüfusu büyüklüğünde 36 ülke yönetecek. Türkiye olarak ekonominizde ve toplumsal alanda başardıklarınızla gurur duymalısınız” dedi.