Güncelleme Tarihi:
UNILEVER, Sürdürülebilir Yaşam Planı’nın 3 yıllık ilerleme performansını açıkladı. Unilever Dünya Başkanı Paul Polman, şirketin içinde bulunduğu eko-sistemde köklü bir değişiklik yapmak için gereken ölçek, etki, kaynak ve uzmanlığa sahip olduğunu belirterek, ”Artık iklim değişikliği, gıda güvenliği ve sağlık-hijyen şeklinde özetleyebileceğimiz global sorunun çözümü için, kökten değişim yaratabilecek çalışmalarımıza ve kaynaklarımıza odaklanacağız” dedi.
570 BİN ÇİFTÇİ
“Yaşam Koşullarının İyileştirilmesi” programını daha sağlam bir zemine oturttuklarını belirten Paul Polman, şöyle konuştu: “Bu kapsamda ‘adil çalışma koşulları oluşturmak, kadınlara fırsat yaratmak ve katılımcı iş modelleri geliştirmek’ şeklinde 3 yeni hedef ortaya koyuyoruz. Geçim kaynaklarını iyileştirerek, işimizin büyümesine destek oluyoruz. 2013’ün sonuna kadar globalde 570 bin küçük ölçekli çiftçiyle çalıştık. 2020 yılına kadar 5 milyon kadına, 5.5 milyon çiftçiye, küçük ölçekli perakendeciye ve genç girişimciye ulaşmayı planlıyoruz.”
ÖRNEK UYGULAMA
Unilever Türkiye’nin planı uygulamaya başladığı 2010 yılından bu yana çift haneli büyüme gösterdiğini dile getiren Polman, Lipton’un Türkiye’de en başarılı performans kaydeden markalar arasında yer aldığını söyledi. Polman, “Verimi ve kalitesi giderek azalan Türk çayının ömrünü uzatmak ve gelecek nesillere aktarmak için 4 yıl önce Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi’ne başladık. Türkiye ekonomisine katkı sağlayacak projemiz kapsamında bugüne kadar 18 bini aşkın çiftçiye eğitimler vermenin yanı sıra, katı atık toplama sistemi, toprak analizleri ve bölge kadınlarına ücretsiz sağlık taramaları gerçekleştirdik. Rize’deki 3 fabrikamız da yağmur ormanları birliğinin serfikasını kazandı” dedi.
Bize katılın çağrısı
UNILEVER Dünya Başkanı Paul Polman, “bize katılın” çağrısında bulunarak, “Gerçekten düşük karbonlu bir ekonomi, sürdürülebilir iş ve sürdürülebilir yaşamın norm olduğu bir dünya yaratacaksak; şirketler, hükümetler, STK’lar ve tüketiciler arasında daha fazla işbirliğine ihtiyacımız var. Tüm iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize, çalışanlarımıza ve tüketicilere sürdürülebilirlik yolculuğunda bize katılmaları çağrısında bulunuyorum” dedi.