Güncelleme Tarihi:
Üretimden, hijyene, iş güvenliğinden teknolojik standartlara kadar belirleyici bir rol üstlenen Algida’nın Çorlu Fabrikası tüm dünyada dondurma fabrikaları için model olmayı sürdürüyor. 200 milyon litrelik üretim kapasitesi ile dünyanın en büyük 3 Algida fabrikasından biri olan Çorlu Algida Fabrikası, Türk tüketicilerine en iyi ve kaliteli ürünleri sunmak için dünyaya öncülük eden dondurma teknolojilerini geliştirmeye devam ediyor.
1920’lerde bir dondurma arabasıyla yola çıkan Algida’nın dünyadaki ve Türkiye’deki serüvenini Algida Çorlu Fabrikası’nda anlatan Unilever Dondurmadan Sorumlu Pazarlama Direktörü Toloy Tanrıdağlı, tüm üretim ve tasarım sürecinin belki de en güzel kısmının, tüketiciyle buluşma anı olduğunu söyledi. Algida olarak pazara öncülük edecek teknolojiler geliştirmeye ve tüketiciyi her sene daha iyi kaliteli ürünlerle buluşturmaya çok önem verdiklerini kaydeden Tanrıdağlı sözlerine “Mutlulukla ilişkisi bilimsel araştırmalarla kanıtlanan dondurmanın dünya lideri markası Algida olarak, sorumlu beslenme anlayışı ile ürünlerimizi geliştirmek en önemli önceliklerimizden biri. Bu nedenle tüm dünyanın sevdiği ürünleri geliştirirken hem tüketici iç görüleriyle hareket ediyor hem de uluslararası beslenme önerilerinden yola çıkarak proaktif kriterler belirleyerek sektöre bu konuda da öncülük yapıyoruz.” şeklinde devam etti.
Türkiye’de 26 yıldır dondurma tüketimini yıldan yıla arttırdıklarını söyleyen Tanrıdağlı, Unilever’in 7 bölgesel Ar-Ge merkezinden biri olan tesislerinin İstanbul’da yer aldığını ve her sene onlarca yeni ürün üretebilmek için 500’ün üzerinde denemenin yapıldığı bu merkezin stratejik bir tesis olduğunu da anlattı.
Unilever Dondurmadan Sorumlu Arge Müdürü Sibel Bilge ise Algida’ya özel üretim teknolojilerinin dünya standartlarının ötesinde olduğunu vurguladı. Dondurma üretmenin zor bir iş olduğunu belirten Sibel Bilge, fabrikada kurdukları özel patentli teknolojileri sayesinde, ürünlerdeki şeker ve yağ oranlarını azaltarak daha az kalorili ürünler geliştirebildiklerini ve aynı zamanda tüketicilerin aradıkları tat
ve kıvamı en iyi şekilde koruyabildiklerini ifade etti. Bilge sözlerine “Bu çalışmaların en iyi örneklerinden biri olarak; tüm çocuk ürünlerini, çocuklar için sağlıklı beslenme kriterlerine uygun olarak tasarlıyoruz. Çocuk portföyümüzdeki Max markalı tüm ürünleri, porsiyon başına en fazla 110 kaloriye, 3 gramdan az doymuş yağa ve 100 gram üründe en fazla 20 gram şekere sahip olacak şekilde üretiyoruz.“ şeklinde devam etti.
Beslenme konusunda üstlendiği sorumlu anlayışıyla, hem damak zevklerine, hem kaliteye önem verdiğine her fırsatta dikkat çeken Unilever, 2003 yılında “Beslenmeyi Geliştirme Programı”nı başlattı. Unilever’in lider dondurma markası Algida da tüm inovasyon çalışmalarında önceliği mutlaka sorumlu beslenmeye veriyor.
Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı çerçevesinde Algida ürünlerinde çocuklara özel, porsiyonu 110 kalori ve altında olan içerikler geliştirdi.
Unilever Türkiye Beslenme ve Sağlık Müdürü Berat Nursal Tosun, Algida’nın Max markalı çocuk ürünlerinin bu standartta olduğunu vurguladı, kalsiyum ve sütlü içerikleriyle ürünlerin besin değerlerinini geliştirdiklerini ifade etti.
Tosun ayrıca,” Unilever olarak sorumlu beslenmeye önem veriyoruz. Bunu yanı sıra onlara yönelik sorumlu iletişim modellerimizle 6-12 yaş çocuklara sadece Unilever beslenme kriterlerine uygun ürünlerin iletişimini yapıyoruz. Bu konuda sektöre öncülük ediyoruz” dedi.