Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet Nane, Pegasus Hava Yolları’nın uçuşlara yeniden başlamaya hazır olduğunu belirterek, salgınla ilgili tablonun iyileşmeye devam etmesi ve yetkili bakanlıkların uygun görmesi halinde mayıs sonu ile haziran başında uçuşlara iç hatlarla başlamayı planladıklarını bildirdi.
#Pegasus Hava YollarıDünya’da vücut tarayıcılarla start verilen havalimanı güvenliği yatırımları 2023’te 12 milyar doları bulacak. ‘Non-stop güvenlik dönemi’ ile yolcuların, yeni teknolojiler sayesinde ayakkabı ve kemerlerini çıkarmalarına gerek kalmayacak. Parmak izi, yüz tarama, avuç içi ya da iris taramasıyla uçağa binilecek.
#Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA)Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA'ya göre, dünyanın bazı bölgelerinde yaşanan ekonomik zorluklara rağmen havayolu ile seyahate olan talep artmaya devam etti ve bu Nisan ayında elde edilen yüzde 6.1'lik yolcu artışı geçen 20 yılın en iyi Nisan ayı oranı oldu.
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA’nın yeni Başkanı 1 Temmuz 2011 tarihi itibariyle, Cathay Pasific’in CEO’su Tony Tyler olacak. IATA Guvernörler Kurulu’nun oybirliğiyle yeni başkanlık için önerdiği Tony Tyler 6-8 Haziran 2011 tarihlerinde Kahire’de yapılacak IATA Yıllık Genel Kurul toplantısında bu görev için resmen teklif edilecek.
Dünya sivil havacılık sektörünün en büyük örgütü Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA’nın Başkanı Giovanni Bisignani, yükselen petrol fiyatları ve haksız kararlar nedeniyle isyan ettiğini belirterek, "Havayolları için alarm zilleri çalıyor. Devletler çılgın vergilendirmeden vazgeçmeli, enerji maliyetleri gerçek fiyatlara çekilmeli. Bunu 32 milyon kişiye iş sağlayan sektör adına söylüyorum" dedi.
Uçakların kalkış ağırlığı çok önemlidir. Doğru ağırlığın belirlenmesi iniş ve kalkışı da rahatlatır. Pilotların işini kolaylaştırır. Yoksa öyle kabine birkaç parça ve ağır çantalarla girmek sistemi zora sokar. Hatta uçaklarda yerinden memnun olmayıp yer değiştirmek isteyen yolcular için bile önceden belirli sayılar vardır. Uçağın ağırlık merkezi uçuşun da dengesidir.
#UçuşDünya havayolu şirketlerinin çatı kuruluşu IATA, 79. Genel Kurul Toplantısı’nı Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane’nin desteğiyle İstanbul’da yaptı. Neredeyse gelmeyen havayolu şirketi CEO’su kalmadı. Artan havayolu trafiği bütün şirketlerin yüzünü güldürüyordu. Yüksek moral altında yapılan toplantıda kadının gücü de öne çıktı.
#Türk Hava Yollarıİstanbul Havalimanı’nda yerde uçaklar bir durup bir kalkıyor. Yani taksi hareketleri duraksamalarla yavaşlıyor. Bunun nedeni yerde her köşe başında uçakların yer kontrolünde başka frekanslara geçişlerinin seri yapılmaması. Havalimanında yer trafiği kontrolü yaklaşık 10 sektöre (bölüm) ayrılmış. Pilotlar verilen yeni sektörün frekansı ile temas etmeden ilerleyemiyor. Bu yüzden uçaklar kağnı arabası gibi ağır. Yaşanan sorun ek maliyet getirirken, yolcuların da sinirlerini geriyor.
#İstanbul HavalimanıYolculardan çoğu bindikleri uçakta internet olup olmadığını soruyorlar. ‘Bu uçakta yok’ cevabı yolcular için artık çok üzücü oluyor. Her şartta aşağı ile bağlantılarının kopmasını istemiyorlar. Pandemide uçuşların azalmasına rağmen, THY uçuşlarında 2019’da ortalama aylık bağlantı 70 bin civarında iken, 2021’de 90 bini geçti. Yıllık ortalama bağlantı ise 1 milyonun üzerinde.
#THYHavayolları için Afrika ülkelerine uçuş giderek cazip hale geldi. Yıllar önce Afrika uçuşlarının tümünü ele geçirmek için Air France yaygın bir ağ kurdu. Ama son yıllarda THY geç girdiği özellikle orta Afrika uçuşlarında birçok noktaya, yüksek kapasiteli uçaklarla seferler düzenleyerek pazar payını doruk noktasına çıkardı.
#THYUluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'nin (IATA) yayınladığı verilere göre geçtiğimiz yılın aynı döneminde taşıdığı yük oranı ile 6'ncı sırada yer alan Turkish Cargo, 2021 yılı Haziran ayında Amerika, Avrupa ve Uzakdoğulu rakiplerini geride bırakarak 3'üncü sıraya yükseldi.
#GazetehaberleriHavacılık tarihinin en zor dönemi yaşandı. Şimdi o dönem geride kalmaya başladı. Ama çok ağır. Yine de her şeyin ancak 2024 yılında düzeleceği tahmini 2023 yılına doğru kayıyor. Yeni varyantlarla pandeminin yapısında aşının etkilendiği bir değişiklik olmazsa daha fazla uçabileceğiz.
#YAZARDünya koronavirüs aşısı olmuş kişilere özgürlükler tanınıp tanınmayacağını tartışıyor. Salgının varyantlarla birlikle bir bilinmezliğe doğru gittiği bu süreçte ‘aşı pasaportu uygulamaya konulacak mı? Avantajları ve dezavantajları ne olur? Detaylar haberimizde...
#Aşı Pasaportu