THY Afrika pazarında lider oldu

Havayolları için Afrika ülkelerine uçuş giderek cazip hale geldi. Yıllar önce Afrika uçuşlarının tümünü ele geçirmek için Air France yaygın bir ağ kurdu. Ama son yıllarda THY geç girdiği özellikle orta Afrika uçuşlarında birçok noktaya, yüksek kapasiteli uçaklarla seferler düzenleyerek pazar payını doruk noktasına çıkardı.

Haberin Devamı

HAVAYOLLARI için Afrika zorlu bir yerdir. Farklı kurallar, havalimanı sorunları, gümrük ve polis teşkilatlarının farklı uygulamaları büyük sorunlar yaratır. Böyle çok sorunlu bir pazara girmek kolay değildir. THY önceleri Kuzey Afrika pazarında ciddi bir hakimiyet sağladı. Fas, Tunus, Cezayir, Mısır uçuşlarını ve arkan uçuş sayıları ile pandemi öncesi ciddi bir başarı sağladı. Pandemi ile birlikte bazı uçuşlar azalsa da bir gün yeniden çoğalacak. THY’nin Güney Afrika seferleri hem Cape Town hem de Johannesburg uçuşları uzun yıllar önce başladı. Fransız Hava Yolları ise özellikle Afrika sahil ve iç kısımlarındaki ülkelere yoğun seferler yapıyor ve pazarı kapmış görünüyordu. Ama Türk Hava Yolları özellikle Afrika içindeki ülkelere kısıtlamasız uçmak için yıllar önce Boeing’den 737-900 uçaklarını aldı. Ekstra yakıt tankı olan bu uçaklarla seferler yaptı. Öne geçişte bu uçaklar önemli bir rol oynadı. Ama bir süre sonra kargosu çok fazla olan Afrikalı yolcular için Airbus 330 uçakları da kullanılmaya başlandı. Türkiye’ye gelip tekstilden, çalı süpürgesine kadar ciddi alışveriş yapan Afrikalılar şimdi geniş gövdeli uçaklarla çok daha rahat uçuş yapıyorlar. Bavul ticaretinin yaygın olduğu ülkelerin yolcuları o kadar çok uçuyorlar ki çoğu Business uçacak milleri kazanmış durumdalar. Her birinin bazen 100150 kg bagajı oluyor. Bunun içinde elbette ciddi ekstra fazla bagaj ödemeleri yapıyorlar.

THY Afrika pazarında lider oldu

Haberin Devamı

YARIŞTA BURUN FARKI

Şu anda Air France Afrika bölgesinde 26 ülkeye ve 27 şehire uçuş gerçekleştirirken, THY  27 ülkede 30 noktaya uçuş yapıyor. Kıtanın açığında bulunan Mauritus ve Madagaskar’a da pandemi öncesi yoğun uçuş yapan THY yakın gelecekte, Afrika’daki bütün noktalara uçuş için hazırlanıyor. Şirketin pazarlama ve satış gücü, bütün gücüyle pademinin azalması ile birlikte Afrika’da en az 6-7 noktaya daha uçuş için hazırlık yapıyor. Şu anda hem uçulan şehir sayısı hem de toplam yolcu sayısı olarak Air France’sı sollamış durumdalar. Ama gelecekte hem Avrupa hem de Ortadoğu ve hatta Asya-Pasifik ülkelerinin büyük kısmından Afrika’ya yine transit yolcuda rekora koşacak gibi görünüyorlar.

Haberin Devamı

YARDIM VE TURİZM

En önemli noktalardan biri de rakiplerine karşı bilet ücretlerinde fiyat kırmadan dolulukları yükselten THY Dünya Sağlık Örgütü’nün, Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı’nın da uygun görmesi ile daha önce uçtuğu bütün noktaları bir an önce sistem içine almaya çalışıyor. Türkiye’den Afrika’ya yapılan yardımlarda diğer ülkelere oranla çok fazla. Bu yardımların acil olanları askeri nakliye uçaklarımızla yapılırken, daha fazlası THY uçaklarının kargoları ile gönderiliyor. Gelecekte Afrika uçuşları turistik olarak da giderek cazip olacak. Afrika sahillerinde yeni yapılan tesisler, safari turları da giderek güvenli ve yaygın hale geliyor. Son söz, THY iyice yerleştiği Afrika’da uçulan nokta sayısını hızla arttıracak ve çift koridorlu, geniş gövdeli uçaklarla daha fazla ülkeye gidecek.

Haberin Devamı

SENEGALLİ KABİN MEMURU

THY Afrika pazarında lider oldu


TÜRK Hava Yolları’nda Afrika’nın çeşitli ülkelerinden kabin memurları var. Hepsi iyi İngilizce ve çoğu Fransızca da bilen bu kabin memurları kendi ülkelerinin yolcularına kendi dilleri ile hitap ederek ciddi bir rahatlık sağlıyorlar. Sayıları şartlara göre çoğalan ya da azalan Afrikalı kabin memurlarından biri de Senegalli Ngotty Lick. 29 yaşında Dakar’da doğup büyümüş. Bir süre Senegal’deki Maarif Vakfı’nda çalışmış. THY kabin memuru sınavı açınca katılmış ve kazanmış. Üniversite mezunu ve iki yıldır THY’de uçuyor. Elbette en çok Dakar uçuşlarına katılıyor. Ama o uçuşlardan kalan zamanlarda başta Afrika ülkeleri olmak üzere dünyanın dört bir yanına gidiyor. İstanbul’da yaşamaktan da çok mutlu.

İYİLİK DOSTLARI HAYAT KURTARIYOR

KABİN ve kokpitte görevli çalışanların kurduğu ‘İyilik Dostları’ oluşumu son çalışmalarıyla Senegal’in başkenti Dakar’ın kırsallarında, güneşten saklanan albino hastası çocukların yaralarına güneş kremi ile merhem oldu. Uçuş görevlisi olarak geldikleri Senegal seyahatleri sırasında ülkedeki albinoların gölgeden gelen yardım çığlığını işiten İyilik Dostları ekibi Senegal Ulusal Albinizm Derneği ile iletişime geçerek Türkiye çapında bir yardım kampanyası başlattı. Kampanyaya gelen desteklerin ardından doğal güneş kremleri ve hediyeler ile Dakar’a ulaşan Türk Hava Yolları çalışanları Senegalli 50’ye yakın albino ve aileleri ile bir araya geldi. Türkiye’den gelen yardım ile büyük mutluluk yaşayan çocukların heyecanı gözlerine yansıdı. İyilik Dostları’nın kurucusu Kabin Amiri Esra Kılıç “İşimizin gereği olarak çok farklı coğrafyalara gidiyoruz. Bu seyahatlerde Afrika’da açlıktan ölen çocukları da gördük, Nepal’de dilenen çocukları da... Ülkemiz sınırlarında soğukla mücadele eden çocukları da gördük, Senegal’de güneş kremiyle hayata tutunan çocukları da… Güneş kreminin hayat kurtardığına inanmak çok zor ama öyle, inşallah annelerine doğal güneş kremi yapmayı da öğretmek istiyoruz, bu bizim hayalimiz” dedi.

THY Afrika pazarında lider oldu

Haberin Devamı

TEHDİT ALTINDALAR

Cilde renk veren melanin pigmentinin eksikliği nedeniyle, kara kıta Afrika’da bembeyaz bir vücutla dünyaya gelen albinolar başta cilt kanseri ve görme bozuklukları olmak üzere pek çok sağlık sorununun tehdidi ile yaşıyorlar. Ancak albinolar için Afrika’da doğmanın kanserden daha büyük tehlikeleri de var. Kıtanın genelinde, büyülü veya sihirli olduklarına yönelik var olan batıl inançlar nedeniyle her yıl pek çok albino saldırıya uğruyor. Albinoların hayatını tehdit eden bu inanışlar ile ilgili her yıl kıta genelinde ve dünya çapında farkındalık kampanyaları düzenleniyor. Dünyadaki en yüksek albinizmli doğum oranı Afrika’da. Senegal gibi sahra altı Afrika ülkelerinde ise bu oranın doğumlarda on binde bir civarında olduğu biliniyor ancak kayıtlara geçmeyen doğumlar nedeniyle daha da yüksek bir rakamın olduğu düşünülüyor.

IATA’YA İLK TÜRK BAŞKAN

THY Afrika pazarında lider oldu


SAKİN bir adamdır. Kolay kolay panik yapmaz. Düşünür sonra konuşur. Havacılık sektörüne sonradan girmiştir. Ama her basamağı hakkını vererek çıkmıştır. Bana göre bir pazarlama dâhisidir. Pegasus’u gerçekten uçurmuş bir genel müdürdür. Mehmet T. Nane. İlk Türk IATA Başkanı seçildi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) Ticari havacılık dünyasının kural koyucu, denetleyici bir yapısı vardır. Ama ağırlıklı olarak önerileri, yol gösterme özelliği daha da fazladır. Mehmet Nane 2022 yılı itibariyle göreve başlamak üzere IATA Yönetim Kurulu Başkanlığını yapacak.  Mehmet T. Nane, görevi şu andaki Yönetim Kurulu Başkanı Robin Hayes’in başkanlık döneminin ardından, 19-21 Haziran 2022’de Şanghay’da gerçekleştirilecek 78. Genel Kurul’da devralacak ve 2023’te gerçekleştirilecek 79. Genel Kurul’un sonuçlanmasına kadar sürdürecek. Mehmet T. Nane, bu seçimle birlikte IATA’nın İcra Kurulu Üyesi de olacak ve İcra Kurulu Üyeliği; seçilmiş, aktif ve önceki Yönetim Kurulu Başkanı olarak 3 dönem sürecek. Mehmet T. Nane diyor ki, “Böyle bir seçim Türk havacılığının geldiği noktanın önemini de vurguluyor. IATA,120 ülkeden toplam 290 havayolu şirketi, dünya hava trafiğinin yüzde 82’sini kapsıyor. Şimdi amacımız pandemi öncesi günlere ulaşmak.”

 

Yazarın Tüm Yazıları