İspanya’nın 150 yıllık lojistik şirketi Romeu Group, en büyük şirketi TIBA ile Mart 2024’te Türkiye pazarına yatırım yaptı. TIBA Türkiye CEO’su Kadir Kaya, “Türkiye yatırımı ile TIBA, Akdeniz’den Büyük Okyanus’a ticaret köprüsü kurmuş oldu. İspanyolca konuşulan tüm ülkelerde Türk şirketlerine pazar araştırmalarından müşteri görüşmelerine kadar birçok alanda kolaylık sağlayacağız. Bu hafta dört Meksika şehrinde Türkiye ile ilgilenen şirketleri ziyaret edeceğim. Türkiye’yi anlatacağım. Amacımız Türk şirketlerinin Latin pazarında yanında olmak” dedi.
#Kadir KayaMeksika’da 39’uncu kez düzenlenen ABASTUR fuarında Türkiye, 12 firmayla Çin’den sonra en kalabalık katılımı gösterdi. Ticaret Bakanlığı’nın uzak pazarlar stratejisi kapsamında adeta ‘El Turco’ fırtınası esti. Sektörün Meksika pazarına yeni girdiğini söyleyen TUSİD Başkanı Bekir Topuz, “Bu fuarda sadece satış değil, distribütör bağlantıları da hedefliyoruz. Kısa sürede Meksika’da büyüyeceğiz” diye konuştu.
#TUSİDİstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Üyesi Bekir Topuz, sanayideki ara eleman açığını kadın istihdamıyla çözecek bir formül üzerinde çalıştıklarını söyledi. Topuz, “Kadınları istihdama çekerek ara eleman sorununu çözebiliriz ancak çocuk bakımı büyük engel. Gelin her mahalleye donanımlı kreşler açalım. Çalışma Bakanlığı, MEB ve iş dünyası protokol imzalasın. Bu modeli acil hayata geçirelim” dedi.
#İDDMİBSektöründeki her fabrikanın en az 100 işçi eksiğiyle çalıştığını söyleyen TUSİD Başkanı Bekir Topuz, “Türkiye sanayisinin işçi ithalatına ihtiyacı var. Bize artık mühendis lazım değil, vasıfsız işçi lazım” ifadelerini kullandı. İş dünyasının tepe noktasındaki temsilciler de işçi sorununun her alanda sanayiciyi sıkıştırdığını, çözümün ise mesleki eğitimde reformdan geçtiğini vurguluyor.
#TUSİDDünya endüstriyel mutfak sektörü Eylül ayında 25’inci kez İstanbul'da buluşacak. 2022’yi 2.4 milyar dolardan fazla ihracatla kapatan sektör, 2023 yılında da bu rakamı artırmayı hedefliyor. Sektörün belirlediği hedef pazarlar ise Amerika Birleşik Devletleri, Afrika ve Yakın Doğu oldu.
#Endüstriyel MutfakYaklaşık 6.5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiren endüstriyel mutfak ve mutfak eşyaları sektörü, ABD pazarına odaklandı. ABD’nin Şikago kentinde düzenlenen NRA Show Restaurant ve Otel Ekipmanları Fuarı’na 18’i milli ve 13’ü bireysel olmak üzere toplam 31 Türk firması katıldı.
#NRA ShowTürk horeca (Hotel-Restoran-Cafe) sektörünün lider firmalarının yanı sıra dünyanın en önemli üreticilerinin yer alacağı HOSTECH by TUSİD fuarı geçen çarşamba günü başladı. 800’ün üzerinde marka ürünlerini sergilerken 100 ülkeden 2 bini VIP olmak üzere, yaklaşık 50 bin yabancı müşterinin ağırlanması bekleniyor.
#GazetehaberleriEndüstriyel mutfak sektöründe Avrupa'da ilk üç içerisinde yer alan Türkiye, sektörün en önemli firmalarını ve alıcıları İstanbul'da buluşturdu. Otel, restoran, gastronomi ve mutfak ekipmanları alanında faaliyet gösteren 800 üretici, 60 ülkeden alım heyeti ile HOSTECH by TUSİD Fuarı’nda bir araya geldi.
#Emproje MutfakEndüstriyel mutfak ürünleri sektöründe hızlı büyüyen Türkiye, ihracatta en önemli rakiplerinden İspanya'yı geçerek Avrupa'da ikinci sıraya oturdu. Sektörün 2018 ihracat hedefinin 2 milyar dolar olduğunu söyleyen İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçılar Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki, mevcut pazarları geliştirip Türki Cumhuriyetler, Uzakdoğu ve Latin Amerika gibi yeni pazarlarla bu rakamı daha da yukarılara taşımak istediklerini ifade etti. Öztiryaki, HOSTECH by TUSİD’ “23.Uluslararası Otel, Restoran, Kafe, Pastane Ekipmanları ve Teknolojileri Fuarı”ndan da 800 üretici 60 ülkeden alım heyeti katıldı 100 milyon dolarlık yeni ihracat fırsatı çıkacağını düşündüklerini ifade etti.
#Mutfak İhracatıOtel, restoran, gastronomi ve mutfak ekipmanları alanında dünyanın en büyük iki fuarından biri olan HOSTECH by TUSİD, “23.Uluslararası Otel, Restoran, Kafe, Pastane Ekipmanları ve Teknolojileri Fuarı” kapılarını açtı. 60 farklı ülkeden alım heyetlerini ağırlayacak ve 4 gün sürecek olan fuarı 60 bin sektör profesyonelinin ziyaret etmesi bekleniyor
#Hostech By TUSİDSANAYİ ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin (TGC) Konrad Adenaur Vakfı’yla 10 yıldır yürüttüğü "Yerel Gazetecilik Eğitimleri ve Yarışması" çerçevesinde Ankara’da düzenlediği törende beni görünce sitem etti:
Muhtar Katırcıoğlu, Türkiye’nin en büyük yemek ve ziyafet mönüleri koleksiyonuna sahip kişilerden biri. Elinde 150 yıllık yemek mönüleri bile var. Mönü koleksiyonunu geçtiğimiz gün İstanbul, Yeşilköy CNR Expo’da açılan TUSİD 2007 fuarında sergilemeye başladı. TUSİD Başkanı Semih Orcan’ın katkıları ile açılan sergi, yarın (2 Aralık Pazar) akşama kadar gezilebilir.
Endüstriyel Mutfak ve Çamaşırhane Sanayicileri ve Işadamları Derneği (TUSID) ile Boyut Yayın Grubu’nun işbirliğiyle bu yıl beşincisi gerçekleştirilen Gastronomi Dergisi "2006 Kreatif Mönü Yarışması" sonuçlandı. Restoran ve kafeleri daha güzel mönüler yapmaları için cesaretlendirmek amacıyla düzenlenen yarışmaya 250 mekan katıldı. Değerlendirme mönülerin konsept, içerik ve tasarımlarına bakılarak yapıldı. Jüri üyeleri hem yarışma kategorilerine göre kazananları belirledi, hem de Hürriyet Cuma için güncel mönülerden oluşan en iyi 10 mönü seçti.
Endüstriyel Mutfak ve Çamaşırhane Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİD) ile Boyut Yayın Grubu’nun işbirliğiyle bu yıl beşincisi gerçekleştirilen Gastronomi Dergisi "2006 Kreatif Mönü Yarışması" sonuçlandı. Restoran ve kafeleri daha güzel mönüler yapmaları için cesaretlendirmek amacıyla düzenlenen yarışmaya 250 mekan katıldı.
TUSİD’in geleneksel mönü yarışması için geri sayım başladı. Katılmak isteyen şirketler, mönülerini 31 Ocak akşamına kadar TUSİD Genel Merkezi’ne ulaştırmak zorunda. Yarışmada mönülerin içerikleri, yaratıcılıkları, yazılımların ve ifadelerin doğru olması, grafik tasarımı gibi kriterlerin yanı sıra işletmenin konseptine uygun olup olmadığı da değerlendirilecek.