Güncelleme Tarihi:
ANFAŞ, Basın ve Sektör Toplantısı'nın İzmir buluşmasında yeni projelerini ve yol haritasını anlattı. Türkiye'de milli fuarcılık stratejisinin kurulması için çağrı yapan ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, iki kentin sorunlarının da çözümlerinin de aynı olduğunu söyleyerek, “Antalya ve İzmir el ele büyüyebilir" dedi.
ANFAŞ - Antalya Fuarcılık A.Ş., değişen yapısıyla birlikte hayata geçirdiği yeni projeleri ve hedefleri tanıtmak için Antalya'dan startını verdiği basın ve sektör buluşmalarının İzmir'deki toplantısını gerçekleştirdi. Swiss Otel'de bir araya gelinen buluşmaya ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, TUSİD (Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği) Başkanı Ahmet Gürkaynak, 9 Eylül Üniversitesi Gemoloji, Arkeogemoloji ve Mücevher Bölüm Başkanı Murat Hatipoğlu, Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Başkanı Aykut Yenice, Telekomünikasyon Uydu ve Yayıncılık İş İnsanları Derneği Başkanı Hayrettin Özaydın, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı. Toplantı, ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer'in ANFAŞ'ın yeni projeleri ve yol haritasını anlatan sunumuyla başladı. Özer; geçtiğimiz yıl itibariyle değişim rüzgarını arkasına alan ANFAŞ'ın, Türkiye ve bölgeyi beraber kalkındıracak yeni yol haritası ve projeleri hakkında bilgi verdi. ANFAŞ'ın iki marka fuarı HotelEquipment ile FoodProduct'ın yanı sıra iki yeni projenin de startını verildiğini söyleyen Özer, fuarlardaki değişimlerin Türkiye ekonomisinde sıçrama yapacağını ifade etti.
YURT DIŞI ZİYARETÇİYE YATIRIM ARTTIRILDI
ANFAŞ'ın 60 bin metrekare büyüyen fuar alanının tamamlanmasından sonra ilk hedef yurt dışı ziyaretçileri Antalya'ya çekmek oldu. Yenilenen yapısı ile ANFAŞ'ta 7 dilin konuşulduğu Yurt Dışı Ziyaretçi ve Katılımcı Bölümü oluşturuldu. Yenilenen yapısı ve kabuk değişimiyle birlikte fuarların bu sene uluslararası iş birliktelikleri odaklı olacağını söyleyen Özer, “Bu yıl itibari ile ANFAŞ'ta ve fuarlarında bir kabuk değişimi yaşanıyor. ANFAŞ'ın iki markası, HotelEquipment - Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı ve FoodProduct - Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı için 2017 yılı itibariyle özellikle yurt dışında tanıtımım atağı gerçekleştirdik. BAKA (Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı), BAİB (Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği), DEİK (Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu) ve ANFAŞ'ın çalışma yürüttüğü acenteler aracılığıyla toplamda 21 ülkeden binlerce sektör profesyonelini katılımcılarla buluşturduk" diye konuştu.
ULUSLARARASI İŞ BİRLİKLERİ ARTACAK
Yeni yol haritası hakkında bilgi veren ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, Antalya'nın en önemli markası olan ANFAŞ'ın; Antalya ekonomisini 4 mevsim boyunca dinamik tutarak, Türkiye'nin büyümesine katkı sağlayacağını söyledi. 2023 yılında dünyanın ilk 10'u arasına girmeyi hedefleyen Türkiye ekonomisinde, ANFAŞ'ın kaldıraç olacağını ifade eden Özer, “Bizim önceliğimiz; fuarlarımız aracılığıyla uluslararası ticari iş birliklerini arttırarak, Türkiye ve Antalya ekonomisinde lokomotif rolü üstlenmektir. Doğru enstrümanları en etkili şekilde kullanarak hayata geçireceğimiz yeni fuarlar, gerçekleştiği dönemlerde hem bölgenin hem de ülkenin ihracat rakamlarını harekete geçirecektirö diye konuştu.
YENİ HEDEF PAZARLAR
ANFAŞ'ın yeni fuarları için tanıtım çalışmalarının genişletileceğini söyleyen Özer, “Türkiye'nin bu fuarlarını uluslar arası fuarlar yapmak için, yurt dışı ziyaretçi zorunludur. Geçtiğimiz yıl, bilindiği gibi hepimiz için zor bir yıldı. Biz geçtiğimiz yıl, yabancı ziyaretçileri fuarlarımıza getirmek için ANFAŞ'ın yurt dışında anlaşma yaptığı acentelerinden farklı ülkeden ilk defa ziyaretçi getirdik. Şimdi de mevcut yurt dışı çalışmalarımıza ek olarak Almanya, Brezilya, Bulgaristan, Çin ve Tunus'ta anlaşma sağladık. Hindistan, Kosova, Sırbistan, Yunanistan ve Mozambik'teki acentelerle de ön protokol tamamlandı. Yurt dışı acenteleriyle yaptığımız iş birliği sayesinde yeni hedef pazarları katılımcılarımızla buluşturmaya devam ediyoruz" dedi.
"İKİ KENTİN DE BİRBİRİNE İHTİYACI VAR"
Geçmiş dönemde İzmir ile Antalya arasında yaşanan ayakkabı fuarı krizi hakkında sorulara yanıt veren Özer, eş zamanlı fuarın ANFAŞ tarafından organize edilmediğini söyleyerek, "Geçmiş dönemde bazı yanlış anlaşılmalar oldu. İstanbul'da o fuarı yapan bir organizasyon firması ANFAŞ'tan yer kiralayarak fuarı yaptı. Bizim aramızda bir rekabet söz konusu değil. İki kentin de birbirine ihtiyacı var. Antalya ve İzmir el ele büyüyebilirö dedi.
"İZMİR'LE EL ELE OLMANIN FARKLINI YAŞAYALIM"
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler, ANFAŞ fuarlarının sektörün geleceği için önemli çalışmalar yaptığını ifade ederek, “Biz ANFAŞ'ın özel çalışmalarını çok yakından hissediyoruz. ANFAŞ'ın fuarcılık anlamında getirdiği yenilikler sektörün deviniminde önemli bir etki yaratmıştır. Bizler fuarlarla daha iyi ve daha kaliteli bir şekilde turizme destek verme imanı bulunuyoruz. Bizler her zaman ANFAŞ'ın arkasındayız. Gıda ve turizm sektörünün her zaman bu fuarlara ihtiyacı vardır. Bu fuarlarda İzmir'le el ele olmanın farklını yaşayalım. Sizlerle birlikte olmak ve iş birliği yapmak keyif verecektir" dedi.
YENİCE'DEN 81 İL MÜJDESİ
Gıda sektörünün kalbinin atacağı 25.FoodProduct-Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı için 81 il müjdesi veren Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Başkanı Aykut Yenice, “ANFAŞ, sektörün gelişimi için önemli çalışmalara imza atıyor. Türkiye'deki bu fuarların katılımcısı olmak, sektörün büyümesine etki eden bu çalışmaların parçası olmak bizleri mutlu ediyor. Geçen yıl 50 ilimizden katılım gösterdiğimiz FoodProduct'a bu sene 81 ilden katılım göstereceğiz" ifadelerini kullandı.
Mücahit BEKTAŞ / İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAF