Türkiye, Barselona’daki dünyanın en önemli deniz ürünleri fuarında tüm ülkelerin sofrasına girmeye aday olduğunu gösteren milli bir katılım gösterdi. Norveç standının karşısında tanıtım yaparak bu konuda rekabetçi olduğunun altını çizdi. İSHİB Başkan Yardımcısı Oğulcan Kemal Sagun, “Levrek ve çipura ihracatında dünya birincisiyiz. Somonda da artık baş gösteriyoruz. Henüz yolun çok başındayız ama korkusuz bir rakibiz. En büyük alıcımızın Japonya olması da kalitemiz için önemli bir gösterge. Zaten fuarda da alıcılardan başımızı kaldıramadık” dedi.
#Türk BalığıTİM Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan "Türk balığı Avrupa ülkelerinde ve dünyanın dört bir yanında 'premium' ürün olarak rağbet görüyor. Ürünlerimizin yüzde 80'e yakını AB ülkelerinde tüketiliyor. Salgın döneminde balığa talep yurt dışında da arttı. Avrupalılar bağışıklık sistemini güçlendirmek için Türk çipurası talep ediyor" dedi.
#ÇupraÖğretim Üyesi Prof. Dr. Halil Şen, çiftlik balığı ve yetiştiricilik sektörü ile ilgili açıklamalarda bulundu. Nüfusu sağlıklı beslemenin yolunun, yetiştiriciliğin desteklenmesinden geçtiğini belirten Şen, "Yurt dışında talep gören bu balıkların tüketilmesinin sağlık açısından zararı yok. Bu balıkların birçok bilimsel çalışma ile faydaları ortaya konulmuştur" dedi.
#ÇipuraSU Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), ihracatı artırmak için, 4-5-6 Ekim 2016 tarihlerinde İspanya'nın Vigo kentinde düzenlenen 18. Conxemar Uluslararası Su Ürünleri fuarına katıldı. Su ürünleri sektörünün buluşma noktası olan fuarda Türk çipurası, levreği ve diğer deniz ürünleri ikram edildi.
#İzmirBrüksel’de düzenlenen dünyanın en büyük su ürünleri fuarında Türk balığı, kurbağası, salyangozu en gözde ürünler arasına girdi. İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Tunscay Sagun, “Yunanistan’da krizle birlikte balıkçılara verilen sübvansiyonlar son buldu. Bizim için de haksız rekabet bitmiş oldu. İhracatımız yüzde 43 artarken Avrupa pazarının yüzde 25’i de bizim oldu” dedi.