Türkiye Umum Ayakkabıcılar Federasyonu Başkanı Ahmet Aydan, ayakkabı sektörünün, yıllık üretim kapasitesinin yarısını kullanabiliyor olmasına, döviz kurundaki artışa ve son günlerde konkordato ilan eden firmalara rağmen ocak-temmuz döneminde 166 milyon dolar dış ticaret fazlası verdiğini, ihracat yapılan ülke sayısının da 164'e çıktığını belirtti.
#Ayakkabı İhracatıDünya genelinde 60 ülkeden 850 sektör profesyonelinin alım için geleceği 5’inci Eksposhoes İstanbul Ayakkabı Saraciye Moda Fuarı 8 Mayıs’ta başlıyor. EKS Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Demir, “Türk ayakkabı sektörü halihazırda 172’den fazla ülkeye ihracat yapıyor. 2018’in ilk üç ayında 281 milyon dolarlık bir ihracat söz konusu. Böyle giderse sektörün ihracatı bu yıl 1 milyar doları aşacaktır” dedi.
#GüneyTürk ayakkabı üreticileri, 27-29 Ocak 2018’de, Messe Frankfurt’un düzenlediği ‘Primetime.Shoes’ Uluslararası Ayakkabı Fuarı’ndaki yerini almaya hazırlanıyor. Türkiye organizatörlüğünü TASD’ın üstlendiği, yetkili acentalık işlemlerinin ise EKS Fuarcılık tarafından gerçekleştirileceği dev etkinlik, Türk ayakkabı sektörünün Avrupa pazarındaki payının artması anlamında kritik öneme sahip.
#Uluslararası Ayakkabı FuarıEksposhoes İstanbul Ayakkabı Saraciye Moda Fuarı bu yıl üçüncü kez kapılarını açtı. Pullman Kongre Merkezi’nde düzenlenen fuara Türkiye’nin önde gelen 120 üretici firması katıldı. 50 ülkeden bin 200 yabancı sektör temsilcisinin yer aldığı dev etkinliğe, altın pullarla kaplanan 45 bin TL’lik el yapımı ayakkabı damgasını vurdu.
#Ayakkabı57’nci AYMOD Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı İstanbul Yeşilköy’deki CNR Expo’da kapılarını açtı. Ak Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehdi Eker, fuarı ziyaret ederek ürünlerle ilgili bilgi aldı. TASD Başkanı Süleyman Gürsoy, “ Bu yıl yurt dışından 2 bin misafiri ağırladık. Bu rakamın büyük bir bölümünü Rusya oluşturdu. Sektör olarak ülkemize ne kadar döviz girdisi sağlayabilirsek, görevimizi o kadar layığı ile yerine getirmiş oluruz” dedi.
#AYMODTÜRKİYE'nin deri ve deri ürünleri ihracatının yüzde 50'den fazlasını tek başına gerçekleştiren ayakkabı sektörü 2016 yılında 708 milyon 43 bin dolarlık ihracat yaptı.Deri sektörünün ihracatı 2015 yılında 1 milyar 473 milyon dolar iken, ayakkabı ihracatı 671 milyon dolar olmuştu. 2015 yılında deri ve deri mamulleri ihracatından yüzde 45 pay alan ayakkabı sektörü, 2016 yılında ihracatını yüzde 5.4 arttırarak 708 milyon dolara ulaştı. 2016 yılında deri sektörünün toplam ihracatı ise bir önceki yıla göre yüzde 1.2'lik düşüşle 1 milyar 388 milyon 615 bin dolarda kaldı. Böylece, 2016 yılında deri ve deri mamulleri ihracatında ayakkabının payı yüzde 51'e yükseldi.
#İzmirTürkiye, tarım ve hayvancılıktaki gücüyle daima çok güçlü bir ‘deri’ ülkesi oldu. Son yıllarda deri konfeksiyon sektöründeki tasırım ve moda atakları da hızlanırken deri giyimin ülkeye sağladığı döviz girdisi, turizm alışverişi de dikkate alındığında 3.5- 4 milyar doları buluyor.
Amerikalı ünlü model Cindy Crawford, iki yıl süreyle Türk deri sektörünün ihracattaki yüzü olacak. Deri Tanıtım Grubu, Crawford ile ilk yıl için 250 bin dolara anlaştı. Ünlü mankenin Türk malı deri ceketleri giydiği, Türk malı deri ayakkabı ve çantaları kullandığı fotoğraflar, Türk derisinin yurtdışına tanıtım kampanyalarında kullanılacak. Fotoğraflar, ABD’nin ünlü dergilerinde ve New York’taki billboardlar’da yer alacak.
TASD üyesi 23 ayakkabı üreticisi Milano’daki Micam Uluslararası Ayakkabı ve Deri Fuarı’nda vitrine çıktı. TASD Başkanı Ali Murad Kızıltaş ile AYSAD Başkanı Ender Yazıcıoğlu, İTÜ Tekstil Teknolojileri ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Bülent Özipek’i fuara davet edip, Ayakkabı Tasarım Fakültesi kurulması çalışmasına hız verdi. Kızıltaş, "İyi tasarımla dünyada öne çıkarız" dedi.
Dünya ayakkabı pazarının lideri İtalya ile yıldızı parlayan Türkiye, işbirliği için prensip kararına vardı. Ayakkabı Fuarı’na gelen İtalyan Başkan Antonio Brotini, işbirliği çağrısını gündemlerine aldıklarını açıkladı. Çin’e karşı, ‘Tasarım İtalyan, teknoloji Türk’ formülü devreye girecek.