Güncelleme Tarihi:
EKS Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Demir, “ İlkini Antalya’da düzenlediğimiz fuara yoğun ilgi gerçekleşti. Oluşan talep üzerine ikincisini İstanbul’da düzenleme kararı aldık. Bu fuarla hem yurt içi ayakkabı sektörüne, hem de ayakkabı ihracatımıza katkı vermeyi hedefliyoruz” dedi.
2015’te 670 milyon dolar ihracat gerçekleştiren Türk ayakkabı sektörü, Türkiye’nin 2023 ihracat hedefine katkı sağlamak adına çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Bu yıl ikincisi düzenlenecek ‘Eksposhoes İstanbul Ayakkabı Saraciye ve Moda Fuarı 8 Kasım’da Pullman Convention Center’da kapılarını açıyor. EKS Fuarcılık tarafından düzenlenecek olan fuara 40 ülkeden 350 katılımcı geliyor.
HER SEKTÖR ÜZERİNE DÜŞENİ YAPMALI
Daha fazla ihracat için alternatif pazarlar şart Fuarın sektör açısından kritik öneme sahip olduğunu belirten Erkan Demir, Türk ayakkabı ve saraciye pazarının ihracat rakamlarına dikkat çekti. Demir, konuyla ilgili şunları söyledi: “Türkiye’nin 2023 ihracat hedefine ulaşması için her sektörün üzerine düşeni yapması gerekiyor. Türk ayakkabı sektörünün 2015 ihracat rakamı 670 milyon dolar. Bunu daha yukarılara çekmek için gayret sarf ediyoruz. Eksposhoes, Türk ayakkabı ve saraciye sektörünün yurt dışında daha fazla tanınması için bir araç.
Her kıtadan bir çok misafirimiz olacak. Türk ürünlerini yerinde görecekler. Ayakkabı ihracatında dünya lideri olan Çin bu işi nasıl yapıyor? Fiyat-kalite oranı burada devreye giriyor. Kilit nokta ise pazarlama ve tanıtım. Daha fazla ihracat için daha fazla etkinliğe, bu vesile ile de daha fazla alternatif pazarlara ihtiyacımız var.” Tasarımda daha fazla yol almalıyız Türk ayakkabı sektörünün fiyat ve kalite sorunu yaşamadığını söyleyen Erkan Demir, “Bugün Türk ayakkabı sektörünün geldiği nokta ortada. Hem yurt içi pazardaki hareketlilik, hem de her yıl yükselen ihracat rakamları yüzleri güldürüyor. Ancak özellikle ihracat tarafında artık vites artırmalıyız.
TÜRKİYE ÇOK DAHA FAZLA SÖZ SAHİBİ OLACAK
Bunun yolu tasarımdan geçiyor. Bugün bir İtalyan ayakkabısı tasarımıyla ön plana çıkıyor. Türkiye’de endüstriel tasarıma ağırlık vermeliyiz. Genç nüfusumuza güvenim tam. Türkiye, küresel ayakkabı sektöründe çok daha fazla söz sahibi ülke olacak. Eksposhoes’un da bunda katkısı olacak” şeklinde konuştu. 2017 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu Eksposhoes’da Fuara kadın, erkek, çocuk ve spor ayakkabıları üreticilerinin yanı sıra terlik üreticileri, iş emniyeti ayakkabıları üreticileri ve askeri ayakkabı üreticileri katılacak. Saraciye üreticileri çanta, kemer, cüzdan ve valizde 2017 koleksiyonlarını sergileyecek. Katılımcı profilinin en önemli ayaklarından birini ise, yurt dışındaki ayakkabı-saraciye üreticileri firmaların Türkiye’deki temsilcileri oluşturacak. İstanbul Basın Ekspres Yolu üzerinde yer alan Pullman Convention Center’da 8 Kasım’da kapılarını açacak olan Eksposhoes 2016, 11 Kasım’da sona erecek.