Güncelleme Tarihi:
Ege İhracatçı Birliklerinden yapılan açıklamaya göre, Türkiye geçen yıl 1 milyar 388 milyon dolarlık deri ve deri ürünleri ihraç etti. Bu ihracatın yüzde 51'ine denk gelen 708 milyon 43 bin dolarlık kısmını tek başına ayakkabı sektörü gerçekleştirdi. Deri ve deri mamulleri ihracatında ayakkabı ihracatından geri kalan yüzde 49’luk payı deri konfeksiyon, yarı işlenmiş ya da bitmiş deri, kürk ihracatı ve saraciye ürünleri aldı.
IRAK İLK SIRADA
Türkiye’nin ayakkabı ihracatında 2016 yılında ilk sırayı 81 milyon 293 bin dolarlık tutarla Irak aldı. Onu, 44 milyon 143 bin dolarla Almanya ve 37 milyon 87 bin dolarla Suudi Arabistan izledi. Sektörün ihracatını en fazla artırdığı ülke İran oldu. İran’a ayakkabı ihracatı 2015 yılında 11 milyon 307 bin dolarken, bu rakam 2016 yılında yüzde 171,5’lik artışla 30 milyon 702 bin dolara yükseldi.
Rusya’ya ayakkabı ihracatı ise yüzde 59 azaldı. 2015'te 70 milyon 119 bin dolar olan ihracat, geçen yıl 28 milyon 713 bin dolara geriledi.
"1 MİLYAR DOLARLIK POTANSİYELİMİZ VAR"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Jak Galiko, ayakkabı sektörünün son yıllarda ihracatta ciddi bir gelişim gösterdiğini belirtti.
Türkiye’deki deri sektörünün en büyük hedefinin ayakkabı ihracatı olması gerektiğine işaret eden Galiko, "Nitekim, 1995 yılında deri ürünleri ihracatında yüzde 10 pay alan ayakkabı sektörü, 2016 yılında deri ürünleri ihracatında yüzde 51’lik paya ulaştı. Türk ayakkabı sektörü, ihracatta 1 milyar doları geçecek potansiyele sahip. 2016 yılında Rusya ile kriz yaşamamış olsaydık ayakkabı ihracatı daha parlak bir yılı geride bırakmış olacaktı. Avrupa Birliği, Rusya ve Ortadoğu pazarlarında yapılacak tanıtım çalışmalarıyla 2017 ya da 2018 yılında 1 milyar dolar barajını aşabiliriz." ifadelerini kullandı.
Türk deri sektörü, 2015 yılında 1 milyar 473 milyon dolarlık ihracat yaparken, bunun 671 milyon dolarını ayakkabı ihracatı gerçekleştirmişti.